市場調査レポート
商品コード
1370543
テレビサービス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測Television Services Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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テレビサービス市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテレビサービス市場規模は2022年に3,373億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて4.96%の成長率(CAGR)を示し、2028年には4,546億米ドルに達すると予測しています。
テレビ(TV)サービスとは、加入者がニュース、ビデオ、音楽などさまざまな娯楽・情報コンテンツにアクセスして視聴できるようにする、技術的な一方向伝送番組とオンデマンド・ストリーミング設備を指します。これらのチャンネルは通常、地上デジタル放送や衛星放送、IPTV(インターネット・プロトコル・テレビ)など、複数の配信プラットフォームを利用するテレビ・サービス・プロバイダーによって放送されています。テレビサービスは、さまざまなオンデマンド番組やチャンネルを提供し、個人が好みに応じて契約内容を変更できるようにし、映画公開やスポーツイベントなどの有料コンテンツを提供しています。これらの特性により、TVサービスは、技術的な障害なしに番組をストリーミングするために個人によって利用されています。現在、テレビサービスは公共放送と民間放送に商業的に区別されています。
メディア・娯楽産業の急速なデジタル化、オンデマンドの高画質(HD)映像・音声コンテンツをストリーミングするために各家庭でテレビが使われるようになったこと、IPTVに対する消費者の志向が変化していることなどが、主に市場の成長を後押ししています。これに伴い、特にCOVID-19が流行している間、インターネット接続の増加や、さまざまなオーバー・ザ・トップ(OTT)、サブスクリプション、広告ベースのコンテンツの継続的な視聴が、もう一つの成長促進要因として作用しています。さらに、スマートでインターネットに接続されたテレビの登場と、他の電子機器を通じてオンデマンド番組をストリーミングするためのモノのインターネット(IoT)の統合が、市場の成長を支えています。これはさらに、デジタルコンテンツを消費しながら没入感を得るために拡張現実(AR)や仮想現実(VR)技術が広く採用されていることも影響しています。さらに、広告を通じて収益を上げ、番組のテレビ視聴率(TRP)を上げるために、大手企業が民間テレビ放送チャンネルに継続的に投資していることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、住宅地全体にWi-Fiインフラが整備され、新しいテレビサービスを開始するための主要企業間の戦略的提携が市場成長を積極的に後押ししています。
The global television services market size reached US$ 337.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 454.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.96% during 2023-2028.
Television (TV) services refer to technical one-way transmission programming and on-demand streaming facility that enables subscribers to access and watch various entertainment and informational content, including news, videos, and music. These channels are usually broadcasted by television service providers using multiple delivery platforms, such as digital terrestrial and satellite broadcast and internet protocol television (IPTV). TV services provide a range of on-demand shows and channels, allow individuals to change subscriptions based on preferences, and offer pay-per-view content, including movie releases and sports events. On account of these properties, TV services are used by individuals to stream shows without any technical disruption. At present, they are commercially differentiated into public and commercial broadcaster types.
The rapid digitalization of the media and entertainment industry, the increasing usage of TV sets in respective households to stream on-demand high-definition (HD) video and audio content, and the shifting consumer inclination toward IPTV are primarily driving the market growth. In line with this, the rising internet connectivity and ongoing viewership of various over-the-top (OTT), subscription, and advertorial-based content, especially during the COVID-19 pandemic, is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the advent of smart, internet-connected TV sets, along with the integration of the Internet of Things (IoT) to stream on-demand shows through other electronic devices, are supporting the market growth. This is further influenced by the widespread adoption of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies to attain an immersive experience while consuming digital content. Moreover, ongoing investments by leading companies on commercial TV broadcasting channels to generate revenue through ads and increase the show television rating point (TRP) is propelling the market growth. Apart from this, the establishment of Wi-Fi infrastructure across residential areas and strategic collaborations amongst key players to launch new TV services are positively augmenting the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global television services market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on delivery platform, revenue model and broadcaster type.
Digital Terrestrial Broadcast
Satellite Broadcast
Cable Television Broadcasting
Internet Protocol Television (IPTV)
Over-the-top Television (OTT)
Subscription
Advertisement
Public
Commercial
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being A&E Networks (The Walt Disney Company), AT&T Inc., CBS Corporation, Channel 4 (Independent Broadcasting Authority), China Television Service Co. Ltd., Lumen Technologies Inc., Red Bee Media (Telefonaktiebolaget LM Ericsson), Spectrum, Tata Communications (The Tata Group), TiVo Corporation (Xperi Holding Corporation), Viacom18 Media Private Limited (TV18 Broadcast Limited) and Warner Bros. Discovery Inc.