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市場調査レポート
商品コード
1661032
オーガニックベビーフード市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Organic Baby Food Market Report by Product Type (RTE Baby Food, Milk Formula, Dried Baby Food, and Others), Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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オーガニックベビーフード市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 2~3営業日
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オーガニックベビーフードの世界市場規模は2024年に63億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに168億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は10.91%に達すると予測しています。様々な疾病の有病率の増加、保護者の健康意識の高まり、プレミアム有機食品の販売拡大が市場を牽引する主要因のいくつかです。
市場の成長を促進する継続的な政府支援
数多くの国の行政機関が、合成添加物、遺伝子組み換え作物、保存料が健康に及ぼす悪影響についての認識を広めています。これは、世界中でオーガニックベビーフードの需要を促進している主な要因の1つです。これとは別に、これらの機関は、ベビーフードの安全性と品質を確保するための規制やイニシアチブを実施しています。また、有機農法を支援するための資金を農家に提供しています。
市場構造、主要企業による市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析が本レポートで取り上げられています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。市場構造は、少数のプレーヤーが市場シェアの大半を占める集中型です。オーガニックベビーフード業界では、高い市場成長率、低い製品差別化、スイッチングコストのため、新規参入のボリュームは緩やかです。
オーガニックベビーフードとは何か?
オーガニックベビーフードは、合成肥料、農薬、抗生物質、成長ホルモン、遺伝子組み換え作物(GMO)を使用せずに栽培・加工された果物、野菜、穀物、肉、乳製品などの原材料から作られています。ピューレ、シリアル、スナック、クラッカー、パン、フィンガーフードなどがあります。タンパク質、鉄分、カルシウム、ビタミン、脂肪、炭水化物、ミネラル、その他の必須栄養素が豊富に含まれています。免疫力を高め、脳の発達を促し、アレルギーを発症するリスクを最小限に抑え、赤ちゃんの全般的な健康と幸福を増進します。また、注意欠陥障害(ADD)やその他の集中力に関する問題のリスクも排除します。保存料や人工甘味料を含まないため、乳幼児により良い栄養を与えることができます。現在、乳幼児の年齢や開発段階に応じて、さまざまな食感や組成のものが広く販売されています。
COVID-19の大流行は、オーガニックベビーフード業界に大きな衝撃を与え、多くの国に前例のない課題を課しました。世界中がこのウイルスの影響に取り組む中、オーガニックベビーフードの需要が急激に高まった。親たちは乳幼児の健康をますます心配し、可能な限り最高の栄養を与えたいと考えるようになった。そのため、赤ちゃんにより健康的な選択肢を求める親たちの間で、オーガニックベビーフードの売上が増加しました。しかし、パンデミックはオーガニックベビーフード業界にとっても大きな課題となった。パンデミックの影響で世界・サプライ・チェーンが寸断されたため、オーガニックベビーフード・メーカーは製品の製造に必要な原材料の調達が困難になった。その結果、多くのメーカーが主要原材料の不足に直面し、生産の遅れとコスト増につながった。パンデミックは、オーガニックベビーフードの流通にも大きな影響を与えました。多くの店舗や小売店が営業停止やその他の制限により閉店を余儀なくされたため、メーカーは製品を市場に出すための新たな方法を見つけなければならなかった。多くのメーカーは、オンライン販売や消費者直販モデルを採用し、厳しい時期にも売上と収益を維持することに成功しました。このような課題にもかかわらず、オーガニックベビーフード業界は、パンデミックに直面して目覚ましい回復力を示しました。メーカー各社は状況の変化に適応し、オーガニックベビーフードの需要は依然旺盛です。
さまざまな病気やアレルギーの急増と、赤ちゃんの健康と福祉に対する両親の関心の高まりは、世界中でオーガニックベビーフードの需要を牽引している主な要因のひとつです。さらに、幼児期の栄養の重要性に関する両親の健康意識の高まりが、市場の成長を後押ししています。加えて、急速な都市化と個人の購買力の拡大が、高級オーガニック食品の販売に拍車をかけています。このことは、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、専門店、eコマース小売チャネルを通じたこれらの商品の容易な入手可能性と相まって、戸口配送と複数の支払い方法を提供する市場の成長に寄与しています。これとは別に、製品メーカーはチョコレート、バナナ、マンゴー、ストロベリーなど、さまざまな風味の製品を発売し、赤ちゃんにとってより魅力的な食品を作り、製品ポートフォリオを拡大しています。また、パウチや再利用可能な容器など、さまざまなパッケージング・ソリューションにも注力しています。主要メーカーは、乳糖不耐症やセリアック病に罹患している赤ちゃんでも安心して食べられる、ビーガン、ノンコレステロール、グルテンフリーのオーガニックベビーフードを発売しています。さらに、乳幼児の代謝異常の増加が、非オーガニックベビーフードよりもオーガニックベビーフードの採用に影響を与えています。
The global organic baby food market size reached USD 6.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 16.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.91% during 2025-2033. The increasing prevalence of various diseases, rising health awareness among parents, and the growing sales of premium organic food variants represent some of the key factors driving the market.
Continuous Government Support Facilitating Market Growth
Governing agencies of numerous countries are spreading awareness about the negative health impact of synthetic additives, GMOs, and preservatives. This represents one of the major factors driving the demand for organic baby food around the world. Apart from this, these agencies are also implementing regulations and initiatives to ensure the safety and quality of baby food. They are also providing funds to farmers for supporting organic farming practices.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is concentrated with a few players accounting for the majority of the market share. The volume of new entrants is moderate in the organic baby food industry due to high market growth, low product differentiation, and switching costs.
What is Organic Baby Food?
Organic baby food is made from ingredients, such as fruits, vegetables, grains, meats, and dairy products, that are grown and processed without the use of synthetic fertilizers, pesticides, antibiotics, growth hormones, or genetically modified organisms (GMOs). It comprises purees, cereals, snacks, crackers, bread, and finger foods. It is rich in protein, iron, calcium, vitamins, fats, carbohydrates, minerals, and other essential nutrients. It aids in boosting the immune system, improving brain development, minimizing the risks of developing allergies, and enhancing the overall health and well-being of babies. It also eliminates the risks of attention-deficit disorder (ADD) and other concentration-related problems. It offers better nourishment for infants and toddlers as it does not contain preservatives and artificial sweeteners. It is currently widely available in various textures and consistencies that depends on the age and development stage of the babies.
The COVID-19 pandemic outbreak caused a significant impact on the organic baby food industry and imposed unprecedented challenges on numerous countries. As the world grappled with the effects of the virus, the demand for organic baby food increased abruptly. Parents were increasingly concerned about the health of their infants and wanted to provide them with the best possible nutrition. This led to a rise in the sales of organic baby food as parents sought out healthier options for their babies. However, the pandemic also presented significant challenges for the organic baby food industry. The disruption to global supply chains affected by the pandemic made it difficult for organic baby food manufacturers to source the ingredients needed to produce their products. As a result, many manufacturers faced shortages of key ingredients, which led to production delays and increased costs. The pandemic also had a substantial impact on the distribution of organic baby food. With many stores and retail outlets forced to close due to lockdowns and other restrictions, manufacturers had to find new ways to get their products to market. Many turned to online sales and direct-to-consumer models, which helped them to maintain sales and revenue during a challenging period. Despite these challenges, the organic baby food industry has shown remarkable resilience in the face of the pandemic. Manufacturers have adapted to the changing circumstances, and the demand for organic baby food remains strong.
The surging prevalence of various diseases and allergies and increasing concerns among parents about the health and well-being of their babies represent one of the major factors driving the demand for organic baby food around the world. Moreover, the rising health awareness among parents about the importance of early childhood nutrition is favoring the growth of the market. In addition, rapid urbanization and expanding purchasing power of individuals are catalyzing the sales of premium organic food variants. This, coupled with the easy availability of these variants via hypermarkets, supermarkets, specialty stores, and e-commerce retail channels that offer doorstep delivery and multiple payment methods, is contributing to the market growth. Apart from this, product manufacturers are launching various products in different flavors, such as chocolate, banana, mango, and strawberry, to make the food more appealing for the babies and expand their product portfolio. They are also focusing on different packaging solutions, such as pouches and reusable containers. Key manufacturers are introducing vegan, no cholesterol, and gluten-free organic baby food that can safely be consumed by babies suffering from lactose-intolerant and celiac disease. Furthermore, the growing occurrence of metabolic disorders among babies is influencing the adoption of organic baby food over its non-organic counterparts.