市場調査レポート
商品コード
1298740
テレプレゼンス機器市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長機会、2023-2028年予測Telepresence Equipment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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テレプレゼンス機器市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年06月14日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテレプレゼンス機器市場規模は2022年に24億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて3.9%の成長率(CAGR)を示し、2028年には31億米ドルに達すると予測しています。
テレプレゼンス(バーチャル・プレゼンス)とは、遠隔地にいるユーザー同士のコミュニケーションやコラボレーションを可能にするデジタルビデオ会議技術のことです。従来のビデオ会議と比較すると、高解像度(HD)ストリーミング、リアルタイムのプレゼンテーション体験、高品質の音声・映像出力を提供します。一般的に使用されるテレプレゼンス機器には、マイク、カメラ、スピーカー、コントローラー、その他様々な機器があり、機械の制御やデータ関連情報の共有に役立ちます。これにより、ユーザーは、コンピューターで生成された環境を開発し、生産性を最適化し、移動予算を軽減することができます。現在、テレプレゼンス機器は、マルチコーデック型、パーソナル型、没入型、ルームベース型が市販されています。
高速インターネット接続が容易に利用できるようになったことに加え、特にコロナウイルス感染症(COVID-19)の世界的大流行による強制閉鎖の実施に伴うバーチャル会議への需要の高まりが、主に市場成長を促進する主な要因となっています。これに伴い、中小企業(SMEs)、教育、病院、製造、製薬、エンターテイメント、メディア・エンターテイメントの各分野で、接続、コミュニケーション、コラボレーション、情報伝達のためにテレプレゼンス機器が広く採用されていることも、成長を促進する要因となっています。これはさらに、医師や開業医が健康診断のために仮想支援、相談、遠隔訪問を提供できるようにするため、ヘルスケア分野でテレプレゼンス機器が幅広く利用されていることも後押ししています。さらに、実験的学習を容易にし、遠隔地からの労働力を監視し、手頃な価格で通信障壁を緩和するためのロボットテレプレゼンス機器の導入などの著しい技術進歩が、市場成長に寄与しています。その他、デジタル化の進展、費用対効果の高いソリューションへのニーズの高まり、各種電子機器の普及拡大、人工知能(AI)や機械学習(ML)技術の大規模な統合などが、市場に明るい見通しをもたらしています。
The global telepresence equipment market size reached US$ 2.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3.1 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.9% during 2023-2028.
Telepresence, or virtual presence, refers to a digital video teleconferencing technology that enables communication and collaboration amongst users from a distant or remote location. As compared to conventional video conferencing, it provides high-definition (HD) streaming, real-time presentation experience, and high-quality audio and video output. Some of the commonly used telepresence equipment include microphones, cameras, speakers, controllers, and various other devices, which aid in controlling machinery and sharing data-related information. This, in turn, assists users in developing a computer-generated environment, optimizing productivity, and mitigating traveling budgets. At present, telepresence equipment is commercially available in multi-codec, personal, immersive, and room-based types.
The easy availability of high-speed internet connectivity, along with the rising demand for virtual meetings, especially during the consequent implementation of mandatory lockdowns on account of the sudden outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic across the globe, represents key factor primarily driving the market growth. In line with this, the widespread adoption of telepresence equipment across small and medium-sized enterprises (SMEs), education, hospitality, manufacturing, pharmaceuticals, entertainment, and media and entertainment sectors for connecting, communicating, collaborating, and transmitting information is acting as another growth-inducing factor. This is further supported by the extensive utilization of telepresence equipment in the healthcare sector to enable physicians and medical practitioners to offer virtual assistance, consultation, and remote visitations for health checkups. Additionally, significant technological advancements, such as the introduction of robotic telepresence equipment for making experimental learning easier, monitoring the workforce from remote locations, and mitigating communication barriers at affordable prices, are contributing to the market growth. Other factors, such as rising digitalization, the increasing need for cost-effective solutions, growing penetration of various electronic devices, and the large-scale integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technologies, are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telepresence equipment market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, form factor, enterprise size and industry vertical.
Multi-Codec Telepresence
Personal Telepresence
Immersive Telepresence
Room-based Telepresence
End-Points
Display
Camera
Microphone
Infrastructure
Large Enterprise
Medium Enterprise
Small Enterprise
Healthcare
Education
Pharmaceuticals
Government
Commercial
Scientific
Construction and Engineering
Entertainment
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
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South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avaya Inc., Cisco Systems Inc., Haivision, HP Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., Microsoft Corporation, Plantronics Inc., Sony Corporation, Vidyo Inc. (Enghouse Systems Limited) and ZTE Corporation.