![]() |
市場調査レポート
商品コード
1287337
eラーニング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測E-Learning Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
eラーニング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年03月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のeラーニング市場規模は、2022年に2,888億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に9.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年には5,823億米ドルに達すると予測しています。
eラーニングとは、電子機器や情報通信技術(ICT)に頼って情報を提供する学習システムのことです。インターネット、イントラネット、衛星放送、双方向テレビ、CD-ROMを介して、テキスト、画像、アニメーション、ビデオ、オーディオの形で情報を提供します。時間を節約し、パーソナライズされた情報を提供し、より多くの人々に情報を届けることができます。さらに、費用対効果も高く、農業、ヘルスケア、教育・訓練業界にも応用されています。また、企業では、チャット、ディスカッションフォーラム、ブログなどを利用したトレーニングプログラムや、プロジェクトワークや課題などの共同作業の実施に活用されています。
コロナウイルス感染症(COVID-19)の拡大により、多くの国の政府がパンデミック抑制のための予防措置として完全閉鎖を発表しています。その結果、いくつかの教育機関では、カリキュラムを完成させるためにeラーニングソリューションに移行しています。同様に、他の組織も社会的距離を保つために、仮想学習ソリューションに切り替えています。例えば、世界保健機関(WHO)は、COVID-19患者を治療する際の関連リスクについて医療従事者を教育・訓練するためのオンライントレーニングコースを提供しています。これとは別に、スマートフォンの販売台数の増加や無線通信技術の普及が、世界のeラーニング市場の成長を促すもう一つの要因となっています。さらに、精密で持続可能な農法の採用が増加しているため、農家が教育コンテンツに簡単にアクセスできるようになり、農業分野でのeラーニングの需要が高まっています。さらに、eラーニングモジュールにゲーミフィケーション技術を取り入れることで、今後数年間は市場に明るい展望をもたらすと期待されています。
The global e-learning market size reached US$ 288.8 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 582.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.5% during 2023-2028.
E-learning refers to a learning system that relies on electronic devices and information and communication technology (ICT) to deliver information. It provides information in the form of text, image, animation, video and audio via the internet, intranet, satellite broadcast, interactive TV or CD-ROM. It saves time, offers personalization and reaches a wider audience. Moreover, it is cost-effective and finds application in the agriculture, healthcare, and education and training industries. It is also utilized in the corporate sector for conducting training programs and collaborative activities, such as project work and assignments, using chats, discussion forums and blogs.
Due to the spread of the coronavirus disease (COVID-19), governments of a number of countries have announced complete lockdowns as a preventive measure to contain the pandemic. As a result, several educational institutions have shifted to e-learning solutions to complete the curriculum. Similarly, other organizations are also switching to virtual learning solutions to maintain social distancing. For instance, the World Health Organization (WHO) is providing online training courses to educate and train healthcare professionals about the associated risks while treating COVID-19 patients. Apart from this, the rising sales of smartphones, along with the increasing penetration of wireless communication technologies, represent another growth-inducing factor impelling the global e-learning market growth. Furthermore, the growing adoption of precision and sustainable farming methods is escalating the demand for e-learning in the agriculture sector as it provides easy access to educational content to the farmers. Moreover, the integration of gamification techniques in e-learning modules is expected to create a positive outlook for the market in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global e-learning market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on technology, provider and application.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Aptara Inc. (iEnergizer), Blackboard Inc., Cisco Systems Inc., GP Strategies Corporation, Instructure Inc. (Thoma Bravo), Oracle Corporation, Pearson Plc, SAP SE, Skillsoft Corporation and Thomson Reuters Corporation (The Woodbridge Company).
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global e-learning market in 2022?
2. What is the expected growth rate of the global e-learning market during 2023-2028?
3. What are the key factors driving the global e-learning market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global e-learning market?
5. What is the breakup of the global e-learning market based on the technology?
6. What is the breakup of the global e-learning market based on the provider?
7. What is the breakup of the global e-learning market based on the application?
8. What are the key regions in the global e-learning market?
9. Who are the key players/companies in the global e-learning market?