デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1225359

ビジュアルアナリティクス市場:コンポーネント別、サービス別、展開モード別、企業規模別、ビジネス機能別、業種別、地域別、2023-2028年

Visual Analytics Market by Component, Service, Deployment Mode, Enterprise Size, Business Function, Industry Vertical, and Region 2023-2028

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 148 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ビジュアルアナリティクス市場:コンポーネント別、サービス別、展開モード別、企業規模別、ビジネス機能別、業種別、地域別、2023-2028年
出版日: 2023年02月03日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場概要

  • 世界のビジュアルアナリティクス市場規模は、2022年に65億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2023年から2028年の間に17.8%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに184億米ドルに達すると予測しています。発電産業における製品の普及、主な研究開発(R&D)活動、海洋産業における製品需要の増加が、市場を牽引する主な要因の1つとなっています。
  • ビジュアル分析とは、さまざまなツールやプロセスを用いて、データをグラフィカルに表現し、データセットを分析する学問分野です。自動的かつ視覚的な分析手法と、人間との対話別探索を組み合わせたものです。複雑で膨大なデータセットや分析手順など、高度な監視や関与が必要なアプリケーションで広く利用されています。ビジュアル分析は、大規模または複雑なデータを理解しやすく、アクセスしやすくすることで、組織がデータに基づいたより良い意思決定を行えるように支援します。グラフやチャート、マップなどを通じてデータを可視化し、パターンの特定や実用的な洞察の開発に役立てることができます。その結果、IT・通信、小売、ヘルスケア、製造、メディアなど、さまざまな業界において幅広い用途が見出されています。

ビジュアルアナリティクスの市場動向

  • 世界中の銀行、金融サービス、保険(BFSI)業界におけるビジュアル分析の需要の高まりは、市場に明るい展望を生み出しています。これに伴い、セキュリティに関する作業を簡素化するニーズの高まりや、金融取引においてさまざまな情報技術(IT)システムから生成されるデータへの依存度が高まっていることが、市場の成長に好影響を与えています。さらに、膨大なデータセットから全体的な意思決定プロセスや推論を容易にするデータ駆動型の意思決定に対するニーズの高まりが、成長を促す要因として作用しています。これとは別に、消費者の嗜好、製品開拓、マーケティングチャネルに関する予測を提供する人工知能(AI)、クラウドコンピューティング、仮想現実(VR)ソリューションの統合が、市場成長に弾みをつけています。さらに、企業別高度な可視化技術への需要の高まりと、分析ツールへの需要の高まりが、市場成長を促進しています。さらに、デスクトップやスマートフォンなど、さまざまなシステムでのデータ投影を簡素化するために、中堅・大企業からビジュアル分析の需要が高まっていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。このほか、複雑なヘルスケアデータの探索、分析、伝達を支援し、意思決定を改善するヘルスケア業界におけるビジュアル分析の活用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。その他の要因としては、クラウド技術の採用の増加、ITインフラの大幅な改善、大規模な研究開発活動、デジタル化を促進しデータ駆動型の意思決定を強化するためのさまざまな政府イニシアティブの実施などが、市場の成長を支えています。

主な市場のセグメンテーション

  • IMARC Groupは、世界のビジュアルアナリティクス市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2023年から2028年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、コンポーネント、サービス、展開モード、企業規模、業務機能、業種に基づき、市場を分類しています。

コンポーネントの洞察

  • ソフトウェア
  • サービス
  • 当レポートでは、コンポーネントに基づいてビジュアルアナリティクス市場の詳細な区分と分析を行っています。これにはソフトウェアとサービスが含まれます。それ別と、サービスが最大のセグメントを占めています。

サービスの洞察

  • マネージドサービス
  • プロフェッショナルサービス
  • コンサルティングサービス
  • 導入と統合
  • サポートとメンテナンス
  • 本レポートでは、ビジュアルアナリティクス市場をサービス別に詳細に区分し、分析しています。これにはマネージドサービスとプロフェッショナルサービス(コンサルティングサービス、展開と統合、サポートとメンテナンス)が含まれます。それ別と、マネージドサービスが最も大きなセグメントを占めています。

デプロイメントモードの洞察

  • オンプレミス
  • クラウドベース
  • 本レポートでは、展開モードに基づくビジュアルアナリティクス市場の詳細な区分と分析を行っています。これにはオンプレミス型とクラウド型が含まれます。このレポート別と、オンプレミスが最も大きなセグメントを占めています。

企業規模の洞察

  • 大企業
  • 中小企業(SMEs)
  • 本レポートでは、企業規模に基づくビジュアルアナリティクス市場の詳細な区分と分析を行っています。これには、大企業、中小企業(SMEs)が含まれます。それ別と、大企業が最大のセグメントを占めています。

ビジネス機能の洞察

  • 情報技術(IT)
  • セールス&マーケティング
  • サプライチェーン
  • 財務
  • ヒューマンリソース(HR)
  • その他
  • 本レポートでは、ビジネス機能に基づくビジュアル分析市場の詳細な区分と分析を行っています。これには、情報技術(IT)、セールス&マーケティング、サプライチェーン、財務、人事(HR)、その他が含まれます。それ別と、サプライチェーンが最大のセグメントを占めています。

業界別の洞察

  • BFSI
  • 通信・IT
  • 小売・消費財
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • 製造業
  • 政府・防衛
  • エネルギー・公益事業
  • メディア・エンターテイメント
  • 運輸・物流
  • その他
  • 本レポートでは、ビジュアルアナリティクス市場を業界別に詳細に区分し、分析しています。これには、BFSI、通信・IT、小売・消費財、ヘルスケア・ライフサイエンス、製造、政府・防衛、エネルギー・公共事業、メディア・エンターテインメント、輸送・物流、その他が含まれます。この報告書別と、BFSIは最大のセグメントを占めています。

地域別インサイト

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • インドネシア
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • ロシア
  • その他
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • その他
  • 中東およびアフリカ
  • また、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場について包括的に分析を行っています。それ別と、ビジュアル分析の市場規模は北米が最も大きいです。北米のビジュアルアナリティクス市場を牽引する要因としては、大規模な研究開発(R&D)活動、様々な技術の進歩、掘削用途での製品採用の広がりなどが挙げられます。

本レポートで回答した主な質問

  • 世界のビジュアルアナリティクス市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
  • 世界のビジュアルアナリティクス市場における促進要因、市場抑制要因、機会とは?
  • 主要な地域市場は?
  • 最も魅力的なビジュアルアナリティクス市場を代表する国はどこですか?
  • 構成要素に基づく市場の内訳は?
  • サービス別の市場内訳は?
  • 展開モード別の市場内訳は?
  • 企業規模に基づく市場内訳は?
  • ビジネス機能別の市場内訳は?
  • 業種別での市場内訳は?
  • 世界のビジュアルアナリティクス市場の競争構造とは?
  • 世界のビジュアルアナリティクス市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法と範囲

  • 調査の目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 予測手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要な産業動向

第5章 ビジュアルアナリティクスの世界市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 コンポーネント別市場内訳

  • ソフトウェア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • サービス
    • 市場動向
    • 市場展望

第7章 サービス別市場内訳

  • マネージドサービス
    • 市場動向
    • 市場予測
  • プロフェッショナルサービス
    • 市場動向
    • 主要セグメント
      • コンサルティングサービス
      • デプロイメント&インテグレーション
      • サポート&メンテナンス
    • 市場予測

第8章 導入形態別市場内訳

  • オンプレミス
    • 市場動向
    • 市場予測
  • クラウド型
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 企業規模別市場内訳

  • 大企業
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 中小企業(SMEs)
    • 市場動向
    • 市場予測

第10章 ビジネス機能別市場内訳

  • インフォメーションテクノロジー(IT)
    • 市場動向
    • 市場予測
  • セールス&マーケティング
    • 市場動向
    • 市場予測
  • サプライチェーン
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ファイナンス
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ヒューマンリソース(HR)
    • 市場動向
    • 市場展望
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第11章 業界別市場内訳

  • BFSI
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 通信・IT
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 小売・消費財
    • 市場動向
    • 市場展望
  • ヘルスケアとライフサイエンス
    • 市場動向
    • 市場展望
  • 製造業
    • 市場動向
    • 市場展望
  • 政府・防衛
    • 市場動向
    • 市場展望
  • エネルギーと公益事業
    • 市場動向
    • 市場展望
  • メディア・エンターテイメント
    • 市場動向
    • 市場展望
  • 運輸・物流
    • 市場動向
    • 市場展望
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第12章 地域別市場内訳

  • 北米
    • 米国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • カナダ
      • 市場動向
      • 市場展望
  • アジア太平洋地域
    • 中国
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 日本
      • 市場動向
      • 市場予測
    • インド
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 韓国市場
      • 市場動向
      • 市場展望
    • オーストラリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • インドネシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 欧州
    • ドイツ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • フランス
      • 市場動向
      • 市場予測
    • 英国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • イタリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • スペイン
      • 市場動向
      • 市場展望
    • ロシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
      • 市場動向
      • 市場展望
    • メキシコ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 中東・アフリカ地域
    • 市場動向
    • 国別市場内訳
    • 市場展望

第13章 促進要因、阻害要因、ビジネスチャンス

  • 概要
  • 促進要因
  • 抑制要因条件
  • ビジネスチャンス

第14章 バリューチェーン分析

第15章 ポーターズファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の度合い
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第16章 価格分析

第17章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Alteryx Inc.
    • Data Clarity Limited
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Qlik
    • SAP SE
    • SAS Institute Inc.
    • Tableau Software LLC(Salesforce Inc.)
    • TIBCO Software Inc.
    • Ubiq

本レポートに記載されている企業名は一部であり、全企業名は本レポートに記載されています。

図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Visual Analytics Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Visual Analytics Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 3: Global: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 4: Global: Visual Analytics Market: Breakup by Component (in %), 2022
  • Figure 5: Global: Visual Analytics Market: Breakup by Service (in %), 2022
  • Figure 6: Global: Visual Analytics Market: Breakup by Deployment Mode (in %), 2022
  • Figure 7: Global: Visual Analytics Market: Breakup by Enterprise Size (in %), 2022
  • Figure 8: Global: Visual Analytics Market: Breakup by Business Function (in %), 2022
  • Figure 9: Global: Visual Analytics Market: Breakup by Industry Vertical (in %), 2022
  • Figure 10: Global: Visual Analytics Market: Breakup by Region (in %), 2022
  • Figure 11: Global: Visual Analytics (Software) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 12: Global: Visual Analytics (Software) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 13: Global: Visual Analytics (Service) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 14: Global: Visual Analytics (Service) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 15: Global: Visual Analytics (Managed Service) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 16: Global: Visual Analytics (Managed Service) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 17: Global: Visual Analytics (Professional Service) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 18: Global: Visual Analytics (Professional Service) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 19: Global: Visual Analytics (On-premises) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 20: Global: Visual Analytics (On-premises) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 21: Global: Visual Analytics (Cloud-based) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 22: Global: Visual Analytics (Cloud-based) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 23: Global: Visual Analytics (Large Enterprises) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 24: Global: Visual Analytics (Large Enterprises) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 25: Global: Visual Analytics (Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 26: Global: Visual Analytics (Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 27: Global: Visual Analytics (Information Technology (IT)) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 28: Global: Visual Analytics (Information Technology (IT)) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 29: Global: Visual Analytics (Sales and Marketing) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 30: Global: Visual Analytics (Sales and Marketing) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 31: Global: Visual Analytics (Supply Chain) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 32: Global: Visual Analytics (Supply Chain) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 33: Global: Visual Analytics (Finance) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 34: Global: Visual Analytics (Finance) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 35: Global: Visual Analytics (Human Resources (HR)) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 36: Global: Visual Analytics (Human Resources (HR)) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 37: Global: Visual Analytics (Other Business Functions) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 38: Global: Visual Analytics (Other Business Functions) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 39: Global: Visual Analytics (BFSI) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 40: Global: Visual Analytics (BFSI) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 41: Global: Visual Analytics (Telecom and IT) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 42: Global: Visual Analytics (Telecom and IT) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 43: Global: Visual Analytics (Retail and Consumer Goods) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 44: Global: Visual Analytics (Retail and Consumer Goods) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 45: Global: Visual Analytics (Healthcare and Life Sciences) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 46: Global: Visual Analytics (Healthcare and Life Sciences) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 47: Global: Visual Analytics (Manufacturing) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 48: Global: Visual Analytics (Manufacturing) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 49: Global: Visual Analytics (Government and Defense) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 50: Global: Visual Analytics (Government and Defense) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 51: Global: Visual Analytics (Energy and Utilities) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 52: Global: Visual Analytics (Energy and Utilities) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 53: Global: Visual Analytics (Media and Entertainment) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 54: Global: Visual Analytics (Media and Entertainment) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 55: Global: Visual Analytics (Transportation and Logistics) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 56: Global: Visual Analytics (Transportation and Logistics) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 57: Global: Visual Analytics (Other Industry Verticals) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 58: Global: Visual Analytics (Other Industry Verticals) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 59: North America: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 60: North America: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 61: United States: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 62: United States: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 63: Canada: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 64: Canada: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 65: Asia-Pacific: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 66: Asia-Pacific: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 67: China: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 68: China: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 69: Japan: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 70: Japan: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 71: India: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 72: India: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 73: South Korea: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 74: South Korea: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 75: Australia: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 76: Australia: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 77: Indonesia: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 78: Indonesia: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 79: Others: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 80: Others: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 81: Europe: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 82: Europe: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 83: Germany: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 84: Germany: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 85: France: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 86: France: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 87: United Kingdom: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 88: United Kingdom: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 89: Italy: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 90: Italy: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 91: Spain: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 92: Spain: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 93: Russia: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 94: Russia: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 95: Others: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 96: Others: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 97: Latin America: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 98: Latin America: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 99: Brazil: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 100: Brazil: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 101: Mexico: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 102: Mexico: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 103: Others: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 104: Others: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 105: Middle East and Africa: Visual Analytics Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 106: Middle East and Africa: Visual Analytics Market: Breakup by Country (in %), 2022
  • Figure 107: Middle East and Africa: Visual Analytics Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 108: Global: Visual Analytics Industry: Drivers, Restraints, and Opportunities
  • Figure 109: Global: Visual Analytics Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 110: Global: Visual Analytics Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Visual Analytics Market: Key Industry Highlights, 2022 & 2028
  • Table 2: Global: Visual Analytics Market Forecast: Breakup by Component (in Million US$), 2023-2028
  • Table 3: Global: Visual Analytics Market Forecast: Breakup by Service (in Million US$), 2023-2028
  • Table 4: Global: Visual Analytics Market Forecast: Breakup by Deployment Mode (in Million US$), 2023-2028
  • Table 5: Global: Visual Analytics Market Forecast: Breakup by Enterprise Size (in Million US$), 2023-2028
  • Table 6: Global: Visual Analytics Market Forecast: Breakup by Business Function (in Million US$), 2023-2028
  • Table 7: Global: Visual Analytics Market Forecast: Breakup by Industry Vertical (in Million US$), 2023-2028
  • Table 8: Global: Visual Analytics Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2023-2028
  • Table 9: Global: Visual Analytics Market: Competitive Structure
  • Table 10: Global: Visual Analytics Market: Key Players
目次
Product Code: SR1423A200_Report

Market Overview:

  • The global visual analytics market size reached US$ 6.5 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 18.4 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.8% during 2023-2028. The widespread product adoption in the power generation industry, extensive research and development (R&D) activities, and the increasing product demand in the marine industry represent some of the key factors driving the market.
  • Visual analytics refers to a field of study that uses various tools and processes to analyze datasets using graphical representations of the data. It combines automatic and visual analysis methods with human interactive exploration. It is widely used in applications that require a high level of monitoring and engagement, such as complicated and huge data sets and analytical procedures. Visual analytics assists in making large or complex data understandable and accessible and helping organizations make better data-driven decisions. It visualizes data through graphs, charts, and maps that help in identifying patterns and thereby developing actionable insights. As a result, it finds extensive applications across various industries, including telecommunication, retail, healthcare, manufacturing, and media.

Visual Analytics Market Trends:

  • The increasing demand for visual analytics in the banking, financial services, and insurance (BFSI) industry across the globe is creating a positive outlook for the market. In line with this, the rising need to simplify the workload related to security and the increasing dependence on data generated from various information technology (IT) systems for financial transactions is favoring the market growth. Moreover, the escalating need for data-driven decision-making that eases the overall decision making process and reasoning from enormous data sets is acting growth-inducing factor. Apart from this, the integration of artificial intelligence (AI), cloud computing, and virtual reality (VR) solutions that offer predictions about consumer preferences, product development, and marketing channels is providing an impetus to the market growth. Additionally, the increasing demand for advanced visualization technology by enterprises and the growing demand for analytical tools are propelling the market growth. Furthermore, the rising demand for visual analytics from medium and large-scale enterprises for simplified data projection on various systems, such as desktops and smartphones, is positively influencing the market growth. Besides this, the increasing utilization of visual analytics in the healthcare industry that assists in exploring, analyzing, and communicating complex healthcare data and improving decision-making is driving the market growth. Other factors, including the rising adoption of cloud technology, significant improvements in the IT infrastructure, extensive research and development (R&D) activities, and the implementation of various government initiatives to encourage digitization and enhance data-driven decision-making, are supporting the market growth.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global visual analytics market, along with forecasts at the global, regional, and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, service, deployment mode, enterprise size, business function and industry vertical.

Component Insights:

  • Software
  • Service
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the visual analytics market based on the component. This includes software and service. According to the report, services represented the largest segment.

Service Insights:

  • Managed Service
  • Professional Service
  • Consulting Services
  • Deployment and Integration
  • Support and Maintenance
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the visual analytics market based on the service. This includes managed and professional service (consulting services, deployment and integration, support and maintenance). According to the report, managed service represented the largest segment.

Deployment Mode Insights:

  • On-premises
  • Cloud-based
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the visual analytics market based on the deployment mode. This includes on-premises, and cloud-based. According to the report, on-premises represented the largest segment.

Enterprise Size Insights:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the visual analytics market based on the enterprise size. This includes large enterprises, small and medium-sized enterprises (SMEs). According to the report, large enterprises represented the largest segment.

Business Function Insights:

  • Information Technology (IT)
  • Sales and Marketing
  • Supply Chain
  • Finance
  • Human Resources (HR)
  • Others
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the visual analytics market based on the business function. This includes information technology (IT), sales and marketing, supply chain, finance, human resources (HR) and others. According to the report, supply chain represented the largest segment.

Industry Vertical Insights:

  • BFSI
  • Telecom and IT
  • Retail and Consumer Goods
  • Healthcare and Life Sciences
  • Manufacturing
  • Government and Defense
  • Energy and Utilities
  • Media and Entertainment
  • Transportation and Logistics
  • Others
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the visual analytics market based on the industry vertical. This includes BFSI, telecom and IT, retail and consumer goods, healthcare and life sciences, manufacturing, government and defense, energy and utilities, media and entertainment, transportation and logistics and others. According to the report, BFSI represented the largest segment.

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for visual analytics. Some of the factors driving the North America visual analytics market included extensive research and development (R&D) activities, various technological advancements, and widespread product adoption in drilling applications.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global visual analytics market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Alteryx Inc., Data Clarity Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Qlik, SAP SE, SAS Institute Inc., Tableau Software LLC (Salesforce Inc.), TIBCO Software Inc., Ubiq, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global visual analytics market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global visual analytics market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive visual analytics markets?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on service?
  • What is the breakup of the market based on deployment mode?
  • What is the breakup of the market based on enterprise size?
  • What is the breakup of the market based on business function?
  • What is the breakup of the market based on industry vertical?
  • What is the competitive structure of the global visual analytics market?
  • Who are the key players/companies in the global visual analytics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Visual Analytics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Service
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Service

  • 7.1 Managed Service
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Professional Service
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Key Segments
      • 7.2.2.1 Consulting Services
      • 7.2.2.2 Deployment and Integration
      • 7.2.2.3 Support and Maintenance
    • 7.2.3 Market Forecast

8 Market Breakup by Deployment Mode

  • 8.1 On-premises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Cloud-based
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Enterprise Size

  • 9.1 Large Enterprises
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Business Function

  • 10.1 Information Technology (IT)
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Sales and Marketing
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Supply Chain
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Finance
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Human Resources (HR)
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Others
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Industry Vertical

  • 11.1 BFSI
    • 11.1.1 Market Trends
    • 11.1.2 Market Forecast
  • 11.2 Telecom and IT
    • 11.2.1 Market Trends
    • 11.2.2 Market Forecast
  • 11.3 Retail and Consumer Goods
    • 11.3.1 Market Trends
    • 11.3.2 Market Forecast
  • 11.4 Healthcare and Life Sciences
    • 11.4.1 Market Trends
    • 11.4.2 Market Forecast
  • 11.5 Manufacturing
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Forecast
  • 11.6 Government and Defense
    • 11.6.1 Market Trends
    • 11.6.2 Market Forecast
  • 11.7 Energy and Utilities
    • 11.7.1 Market Trends
    • 11.7.2 Market Forecast
  • 11.8 Media and Entertainment
    • 11.8.1 Market Trends
    • 11.8.2 Market Forecast
  • 11.9 Transportation and Logistics
    • 11.9.1 Market Trends
    • 11.9.2 Market Forecast
  • 11.10 Others
    • 11.10.1 Market Trends
    • 11.10.2 Market Forecast

12 Market Breakup by Region

  • 12.1 North America
    • 12.1.1 United States
      • 12.1.1.1 Market Trends
      • 12.1.1.2 Market Forecast
    • 12.1.2 Canada
      • 12.1.2.1 Market Trends
      • 12.1.2.2 Market Forecast
  • 12.2 Asia-Pacific
    • 12.2.1 China
      • 12.2.1.1 Market Trends
      • 12.2.1.2 Market Forecast
    • 12.2.2 Japan
      • 12.2.2.1 Market Trends
      • 12.2.2.2 Market Forecast
    • 12.2.3 India
      • 12.2.3.1 Market Trends
      • 12.2.3.2 Market Forecast
    • 12.2.4 South Korea
      • 12.2.4.1 Market Trends
      • 12.2.4.2 Market Forecast
    • 12.2.5 Australia
      • 12.2.5.1 Market Trends
      • 12.2.5.2 Market Forecast
    • 12.2.6 Indonesia
      • 12.2.6.1 Market Trends
      • 12.2.6.2 Market Forecast
    • 12.2.7 Others
      • 12.2.7.1 Market Trends
      • 12.2.7.2 Market Forecast
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
      • 12.3.1.1 Market Trends
      • 12.3.1.2 Market Forecast
    • 12.3.2 France
      • 12.3.2.1 Market Trends
      • 12.3.2.2 Market Forecast
    • 12.3.3 United Kingdom
      • 12.3.3.1 Market Trends
      • 12.3.3.2 Market Forecast
    • 12.3.4 Italy
      • 12.3.4.1 Market Trends
      • 12.3.4.2 Market Forecast
    • 12.3.5 Spain
      • 12.3.5.1 Market Trends
      • 12.3.5.2 Market Forecast
    • 12.3.6 Russia
      • 12.3.6.1 Market Trends
      • 12.3.6.2 Market Forecast
    • 12.3.7 Others
      • 12.3.7.1 Market Trends
      • 12.3.7.2 Market Forecast
  • 12.4 Latin America
    • 12.4.1 Brazil
      • 12.4.1.1 Market Trends
      • 12.4.1.2 Market Forecast
    • 12.4.2 Mexico
      • 12.4.2.1 Market Trends
      • 12.4.2.2 Market Forecast
    • 12.4.3 Others
      • 12.4.3.1 Market Trends
      • 12.4.3.2 Market Forecast
  • 12.5 Middle East and Africa
    • 12.5.1 Market Trends
    • 12.5.2 Market Breakup by Country
    • 12.5.3 Market Forecast

13 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Drivers
  • 13.3 Restraints
  • 13.4 Opportunities

14 Value Chain Analysis

15 Porters Five Forces Analysis

  • 15.1 Overview
  • 15.2 Bargaining Power of Buyers
  • 15.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 15.4 Degree of Competition
  • 15.5 Threat of New Entrants
  • 15.6 Threat of Substitutes

16 Price Analysis

17 Competitive Landscape

  • 17.1 Market Structure
  • 17.2 Key Players
  • 17.3 Profiles of Key Players
    • 17.3.1 Alteryx Inc.
      • 17.3.1.1 Company Overview
      • 17.3.1.2 Product Portfolio
      • 17.3.1.3 Financials
    • 17.3.2 Data Clarity Limited
      • 17.3.2.1 Company Overview
      • 17.3.2.2 Product Portfolio
    • 17.3.3 International Business Machines Corporation
      • 17.3.3.1 Company Overview
      • 17.3.3.2 Product Portfolio
      • 17.3.3.3 Financials
      • 17.3.3.4 SWOT Analysis
    • 17.3.4 Microsoft Corporation
      • 17.3.4.1 Company Overview
      • 17.3.4.2 Product Portfolio
      • 17.3.4.3 Financials
      • 17.3.4.4 SWOT Analysis
    • 17.3.5 Oracle Corporation
      • 17.3.5.1 Company Overview
      • 17.3.5.2 Product Portfolio
      • 17.3.5.3 Financials
      • 17.3.5.4 SWOT Analysis
    • 17.3.6 Qlik
      • 17.3.6.1 Company Overview
      • 17.3.6.2 Product Portfolio
    • 17.3.7 SAP SE
      • 17.3.7.1 Company Overview
      • 17.3.7.2 Product Portfolio
      • 17.3.7.3 Financials
      • 17.3.7.4 SWOT Analysis
    • 17.3.8 SAS Institute Inc.
      • 17.3.8.1 Company Overview
      • 17.3.8.2 Product Portfolio
      • 17.3.8.3 SWOT Analysis
    • 17.3.9 Tableau Software LLC (Salesforce Inc.)
      • 17.3.9.1 Company Overview
      • 17.3.9.2 Product Portfolio
    • 17.3.10 TIBCO Software Inc.
      • 17.3.10.1 Company Overview
      • 17.3.10.2 Product Portfolio
      • 17.3.10.3 SWOT Analysis
    • 17.3.11 Ubiq
      • 17.3.11.1 Company Overview
      • 17.3.11.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.