市場調査レポート
商品コード
1291454
コスチュームジュエリーの市場世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測Costume Jewelry Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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コスチュームジュエリーの市場世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のコスチュームジュエリーの市場規模は、2022年に331億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に6.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに493億米ドルに達すると予測しています。
コスチュームジュエリーとは、ビーズ、非貴金属、合成石、象牙、プラスチック、テラコッタ、ガラスなど、一般に安価な素材を用いて製造されるファッションアクセサリーや装飾品のことを指します。また、真珠や銀、アルミニウム、真鍮などの半貴金属から作られることもあります。コスチュームジュエリーは、印象的なデザインのものが多く、個人を飾るため、あるいは現在のファッションや特定の服装、衣服に合わせるために身に付けられます。また、コスチュームジュエリーは、身につける人の美意識を高め、美しさを向上させ、多様な用途に対応することができるため、費用対効果の高いアイテムです。イヤリング、アンクレット、フィンガーリング、ノーズリング、バングル、ネックレスなどが一般的なコスチュームジュエリーの種類です。
所得水準の向上と身だしなみに対する意識の高まりにより、ファッションの動向は進化しており、市場には明るい展望が広がっています。これに伴い、労働人口の増加により、コスチュームジュエリーのような手頃な価格の装飾品への需要が高まり、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、メーカーはさまざまな半貴石、ビーズ、金属を試し、多様なファッションニーズに対応するコスチュームジュエリーを費用対効果の高い価格で数多く提供しています。このことが、市場の成長を後押ししています。これとは別に、特定の言葉や名前、デザイン、色を刻んでユニークさを演出し、感情的なつながりを加えることができるカスタマイズコスチュームジュエリーの導入など、さまざまな製品の革新が市場の成長を後押ししています。さらに、有名人の推薦や様々な割引キャンペーンなど、積極的なプロモーション活動が広く採用されていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。その他、大衆の購買力の向上、インターネットの普及、eコマースプラットフォームでの商品の入手の容易さ、ジュエリーのパッケージスタイルの革新、男性用コスチュームジュエリーの需要の増加などが、市場の成長を促進すると予想されます。
The global costume jewelry market size reached US$ 33.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 49.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.5% during 2023-2028.
Costume jewelry refers to fashion accessories or decorative items generally manufactured using inexpensive materials, such as beads, non-precious metals, synthetic stones, ivory, plastic, terracotta, and glass. It can also be made from pearls and semi-precious metals such as silver, aluminum, and brass. Costume jewelry is widely available in impressive designs and is worn for personal adornment or to complement current fashions, specific outfits, or garments. Apart from this, it helps the wearer add aesthetics, enhance beauty, and provide versatility cost-effectively. Earrings, anklets, finger and nose rings, bangles and necklaces are some of the common types of costume jewelry.
The evolving fashion trends owing to inflating income levels and increasing consciousness regarding personal appearances are creating a positive outlook for the market. In line with this, the rising working populace has facilitated the demand for affordable pieces of adornments, such as costume jewelry, which is further propelling the market growth. Additionally, manufacturers are experimenting with different semi-precious stones, beads, and metals to provide numerous varieties of costume jewelry that cater to diverse fashion needs at cost-effective rates. This, in turn, is favoring the market growth. Apart from this, various product innovations, such as the introduction of customized costume jewelry that can be engraved with specific quotes, names, designs, and colors to create uniqueness and add emotional connection, are providing a considerable boost to the market growth. Moreover, the widespread adoption of aggressive promotional activities, including celebrity endorsements and various discount offers, is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing purchasing power of the masses, the rising penetration of the internet, easy product availability across e-commerce platforms, innovations in jewelry packaging styles, and the increasing demand for men's costume jewelry, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global costume jewelry market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, gender and distribution channel.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avon Products Inc. (Natura & Co), Buckley London, Chanel, Compagnie Financiere Richemont SA, David Yurman Enterprises LLC, Gianni Versace S.r.l. (Capri Holdings Limited), Giorgio Armani S.p.A., H & M Hennes & Mauritz AB, H.Stern Jewelers, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Pandora A/S, Prada S.p.A., Stuller Inc. and Yanbal.