市場調査レポート
商品コード
1451463
STSクレーン(ガントリークレーン)市場レポート:製品タイプ、電源、アウトリーチ、吊り上げ能力、地域別、2024-2032Ship-to-Shore Cranes Market Report by Product Type, Power Supply, Outreach, Lifting Capacity, and Region 2024-2032 |
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STSクレーン(ガントリークレーン)市場レポート:製品タイプ、電源、アウトリーチ、吊り上げ能力、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のSTSクレーン(ガントリークレーン)市場規模は2023年に30億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに44億米ドルに達し、2024年から2032年の間に4.24%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
STSクレーン(ガントリークレーン)は、港湾や埠頭で輸送用コンテナの積み下ろしに使用されます。性能を向上させ、高い信頼性、電力回生、ターミナルの自動化に最適な堅牢な構造を提供します。現在、この業界で事業を展開する複数の企業が、軽量で耐久性に優れ、メンテナンスの手間が少ないモジュラー設計を提供しています。これらの設計は顧客の要求に応じてカスタマイズできるため、STSクレーンの人気は世界中で高まっています。
輸入品を購入するためのオンラインショッピングプラットフォームの利用が増加しているため、国境を越えたeコマース活動を促進するための輸送用コンテナのニーズが高まっています。これは、港湾ターミナルの信頼性と生産性を向上させるSTSクレーンの需要にプラスの影響を与えている主な要因の1つです。これとは別に、多くの国の行政機関が、有利な輸出入政策や港湾インフラの建設を通じて、地元での商品製造や国際貿易を促進しており、これが市場の成長を促しています。これとは別に、自動化やリモートコンピューターによるSTSクレーンの外部制御といった技術の進歩により、コントローラーは雨、風、霧による視界の歪みなしにクレーンのオペレーションを監視できるようになっています。これは、ヒューマンエラーを最小限に抑え、電力消費を最適化し、コンテナ管理効率を高めるために港湾自動化が重視されるようになっていることと相まって、市場成長に寄与しています。これに加えて、市場をリードするいくつかの企業は、コンテナの安全な移送を可能にする電子積荷システム(ELC)や船舶プロファイリングシステム(SPS)などの技術の統合に注力しています。これらの企業はまた、海運港湾事業者が市場競争力を維持できるような革新的なソリューションを提供しています。
The global ship-to-shore cranes market size reached US$ 3.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.24% during 2024-2032.
A ship-to-shore (STS) crane is used in ports and docks for loading and unloading shipping containers. It improves performance and provides high reliability, power regeneration, and a robust structure optimum for terminal automation. At present, several companies operating in the industry are offering modular designs that are lightweight and durable and require low maintenance. As these designs can be customized according to a customer's requirements, the popularity of STS cranes are rising across the globe.
The increasing use of online shopping platforms for buying imported goods is driving the need for shipping containers to facilitate cross-border e-commerce activities. This represents one of the key factors positively influencing the demand for STS cranes to improve the reliability and productivity of port terminals. Apart from this, governing agencies of numerous countries are promoting the manufacturing of goods locally and international trade through favorable export and import policies and the construction of port infrastructure, which is impelling the market growth. Apart from this, technological advancements like automation and external control of STS cranes via remote computers enable controllers to monitor crane operations without distortion of vision caused by rain, wind, or fog. This, in confluence with the growing emphasis on port automation to minimize human error, optimize power consumption, and enhance container management efficiency, is contributing to the market growth. In addition to this, several leading market players are focusing on integrating technologies, such as electronic load systems (ELC) and ship profiling systems (SPS), to allow the safe transfer of containers. These players are also offering innovative solutions that enable maritime port operators to maintain a competitive edge in the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global ship-to-shore cranes market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, power supply, outreach and lifting capacity.
High Profile Cranes
Low Profile Cranes
Diesel
Electric
Hybrid
Upto 40m
40m to 49m
50m to 60m
Greater than 60m
Panamax STS Cranes
Post Panamax STS Cranes
Super-Post Panamax STS Cranes
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anupam Industries Limited, Bridon-Bekaert Ropes Group (N.V. Bekaert S.A.), Cargotec Oyj, Dana Incorporated, Liebherr-International AG, Mac Port-Macchine Operatrici Portuali SRL, Noell Crane Systems (China) Limited, Paceco Corporation (Mitsui Engineering & Shipbuilding), Sany Heavy Industry Co. Ltd., Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited (China Communications Construction Group Limited), Terex Corporation, and Wison Group.