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市場調査レポート
商品コード
1291400
スマート空気清浄機市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測Smart Air Purifiers Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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スマート空気清浄機市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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スマート空気清浄機の世界市場規模は、2022年に63億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に7.8%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに101億米ドルに達すると予測しています。
スマート空気清浄機とは、空気中の汚染粒子や汚染物質を除去する技術的に高度なデバイスを指します。一般的にプラスチック製で、モーター、ファン、フィルターで構成され、ほこり、花粉、細菌などの汚染物質を捕捉し、清浄な空気を拡散させます。従来の空気清浄機に比べ、Wi-FiやBluetoothなどの無線ネットワークに接続できるため、より高度な機能を備えています。これにより、さまざまなエンドユーザーがスマートフォンのアプリケーションを通じて、機器を自動で遠隔操作することが可能になります。これとは別に、スマート空気清浄機は、空気中の有害な化学物質、ガス、総揮発性有機化合物(TVOC)、粒子状物質、煙、その他の不要な汚染物質の存在を最小化するのに役立ちます。また、寿命の延長、不快な臭いの中和、睡眠の改善、喘息の症状の緩和、呼吸器感染症や神経症の軽減にも役立ちます。
喘息やその他の呼吸器疾患の発生など、汚染が健康に及ぼす悪影響に関する意識の高まりは、主に市場の成長を促す重要な要因の1つとなっています。スマート空気清浄機は、悪化する空気の質を改善するために広く使用されており、その結果、全世界で製品全体の売上高を増加させています。さらに、オフィスや商業施設、リビングルーム、寝室、キッチン、バスルームなどの家庭で、微細な空気中の粒子や細菌を除去するためにスマート空気清浄機が広く採用されていることが、市場に明るい展望を生み出しています。これとは別に、部屋の空気質を最適化するための自動速度調整を支援するモノのインターネット(IoT)や人工知能(AI)の統合など、さまざまな技術の進歩が市場成長の原動力となっています。これに伴い、音声制御、オゾン発生器、紫外線(UV)光技術、電気集塵機などの革新的な機能を備えた斬新な製品バリエーションの導入が、市場成長にプラスの影響を与えています。また、生活水準の向上、急速な工業化、消費者の支出能力の向上などの要因が、市場のさらなる成長を促すと予想されます。
The global smart air purifiers market size reached US$ 6.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 10.1 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.8% during 2023-2028.
Smart air purifiers refer to technologically advanced devices that remove contaminating particles and pollutants from the air. They are generally manufactured from plastic and consist of a motor, fan and filter that trap pollutants, such as dust, pollen, and bacteria and disperse clean air. As compared to traditional air purifiers, they are more advanced as they can be connected to wireless networks, such as Wi-Fi and Bluetooth. This, in turn, enables the automatic, remote operation of the equipment through applications on smartphones across different end-users. Apart from this, smart air purifiers assist in minimizing the presence of harmful chemicals, gases, total volatile organic compounds (TVOCs), particulate matter, smoke, and other unwanted pollutants in the air. They also help in increasing life expectancy, neutralizing unpleasant odors, improving sleep, relieving symptoms of asthma, and reducing respiratory infections and neurological problems.
The growing awareness regarding the adverse effects of pollution on health, such as the occurrences of asthma and other respiratory disorders, represents one of the key factors primarily driving the market growth. Smart air purifiers are widely used to improve the deteriorating air quality, thus inflating the overall product sales across the globe. Moreover, the widespread adoption of smart air purifiers in offices, commercial spaces, and homes, including living rooms, bedrooms, kitchens, and bathrooms, to remove fine airborne particles and germs is creating a positive outlook for the market. Apart from this, various advancements in technologies, such as the integration of the Internet of Things (IoT) and artificial intelligence (AI) that assist in automatic speed adjustment to optimize room air quality, are providing an impetus to the market growth. In line with this, the introduction of novel product variants with innovative features, such as voice control, ozone generators, ultraviolet (UV) light technology and electrostatic precipitators are positively impacting the market growth. Other factors, including improving living standards, rapid industrialization and rising expenditure capacities of consumers, are anticipated to drive the market further toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart air purifiers market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, technique, distribution channel and end user.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Blueair (Unilever PLC), Coway Co. Ltd., Dyson Limited, Honeywell International Inc., Koninklijke Philips N.V., LG Electronics Inc. (LG Corporation), Sharp Corporation, Vesync Co. Ltd, Winix America Inc. and Xiaomi Corporation.