市場調査レポート
商品コード
1390772
航空用潤滑剤市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Aviation Lubricants Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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航空用潤滑剤市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の航空用潤滑剤市場規模は2022年に21億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに30億米ドルに達し、2022年から2028年の間に6.12%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
航空機は、推進システムに関連する多数の可動部品で構成されています。その結果、これらの金属部品間の摩擦をなくし、広い温度範囲で機能する航空用潤滑剤の利用が増加しています。また、摩耗や損傷を減らし、航空機のエネルギー効率を向上させるのにも役立っています。このほか、デポジットの形成を防ぎ、エラストマーシール、Oリング、ガスケット、その他のシールなどのエンジン部品を腐食から保護するのにも役立ちます。一般に、酸化防止剤、金属不活性化剤、防錆・発泡添加剤、粘度指数向上剤、境界潤滑添加剤が含まれています。
長年にわたり、手頃な価格のフライトが簡単に利用できるようになり、フライトの頻度や空港の接続性が向上したため、航空機を利用した旅行がより身近になっています。これに伴い、航空会社は収益性を高めるため、特に新興経済国において、運航時間と運航機材を拡大しています。これは、世界中で航空用潤滑剤の売上を牽引している要因の一つです。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の発症に伴い、航空業界は世界各国で渡航制限や完全封鎖が実施され、低迷を経験しました。しかし、使用頻度の低い航空機にも腐食防止が必要なため、航空用潤滑剤の需要は一定していました。これとは別に、熱安定性を確保し、極端な気象条件下でより優れた性能を発揮する合成潤滑油の使用が増加しています。市場の成長を強化すると予測されるその他の要因には、燃費改善ニーズの高まり、厳しい燃料排出規制、航空旅客輸送量の増加などがあります。
The global aviation lubricants market size reached US$ 2.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.12% during 2022-2028.
Aircraft comprises numerous moving parts that are associated with the propulsion system. As a result, there is a rise in the utilization of aviation lubricants to eliminate friction between these metal parts and function across a wide temperature range. They also assist in reducing their wear and tear and improving the energy efficiency of an aircraft. Besides this, they help prevent deposit formation and protect engine parts, such as elastomeric seals, O-rings, gaskets, and other seals, from corrosion. They generally contain antioxidants, metal deactivators, anti-corrosion and -foaming additives, viscosity index improvers, boundary lubrication additives.
Over the years, traveling via air has become more accessible to people on account of the easy availability of affordable flights and the increased frequency of flights as well as the connectivity of airports. In line with this, airlines are expanding their operating hours and commercial fleets, particularly in emerging economies, to increase profitability. This represents one of the leading factors driving the sales of aviation lubricants across the globe. Moreover, with the onset of the coronavirus disease (COVID-19), the aviation industry experienced slack on account of the implementation of travel restrictions and complete lockdown in numerous countries worldwide. However, the demand for aviation lubricants remained constant as airplanes with infrequent use also require corrosion protection. Apart from this, there is a rise in the use of synthetic lubricants as they ensure thermal stability and offer better performance in extreme weather conditions. Some of the other factors projected to strengthen the growth of the market include the escalating need to improve the fuel economy, stringent fuel emission norms and the rising air passenger traffic.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global aviation lubricants market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, technology, platform and end user.
Hydraulic Fluid
Engine Oil
Grease
Special Lubricants and Additives
Mineral-based
Synthetic
Commercial Aviation
Military Aviation
Business and General Aviation
OEM
Aftermarket
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aerospace Lubricants Inc., Eastman Chemical Company, Exxon Mobil Corporation, Whitmore Manufacturing LLC, Lanxess AG, Lukoil, Nyco, Nye Lubricants Inc. (Fuchs Petrolub SE), Rocol (Illinois Tool Works Inc.), Royal Dutch Shell plc, Tecsia Lubricants Pte Ltd and The Chemours Company.