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市場調査レポート
商品コード
980250
世界のモバイルアプリ内およびゲーム内広告市場の予測(2020年~ 2024年)Worldwide Mobile In-App and In-Game Advertising Forecast, 2020-2024 |
世界のモバイルアプリ内およびゲーム内広告市場の予測(2020年~ 2024年) |
出版日: 2020年12月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即納可能
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IDCのメディア・エンターテインメント担当プログラムバイスプレジデントであるKarstenWeide氏は、「ゲーム内およびアプリ内広告は、有料アプリの売上とアプリ内支出に加えて、依然として重要な追加の収益源であり、経済全体の数倍の速度で成長を続けており、COVID-19の大流行にもかかわらず減速の兆候はほとんど見られません」と述べています。
当レポートでは、世界のモバイルアプリ内広告およびゲーム内広告市場について調査し、その支出からの開発者/パブリッシャーへの支払いを、地域別および広告フォーマット別に分類して予測しています。また、技術サプライヤーへの提言、主要企業の分析、市場動向など、体系的な情報を提供しています。
This IDC study sizes and forecasts mobile in-app and in-game advertising and the payout to developers/publishers from that spending, broken down by region and by ad format. Mobile advertising revenue is also broken out by major type, format, and mobile operating system at a global level. Direct mobile game spending and the share of in-game ad revenue that is paid out to mobile game developers/publishers is additionally broken out by four geographic regions: North America, Western Europe, Asia/Pacific, and a combined the rest of the world (ROW) region.This forecast also sizes and forecasts spending on SSPs and DSPs supporting mobile display and video advertising: mobile display and video browser-based in-app advertising and mobile display and video in-app and in-game advertising."Mobile in-game and in-app advertising remains an important additional revenue stream on top of paid app sales and in-app spending, one that continues to grow at multiple times the speed of the overall economy, and it's showing few signs of slowing down despite the COVID-19 pandemic," said Karsten Weide, IDC's program VP of Media and Entertainment.