お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
980250

世界のモバイルアプリ内およびゲーム内広告市場の予測(2020年~ 2024年)

Worldwide Mobile In-App and In-Game Advertising Forecast, 2020-2024

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 46 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.84円
世界のモバイルアプリ内およびゲーム内広告市場の予測(2020年~ 2024年)
出版日: 2020年12月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 46 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

IDCのメディア・エンターテインメント担当プログラムバイスプレジデントであるKarstenWeide氏は、「ゲーム内およびアプリ内広告は、有料アプリの売上とアプリ内支出に加えて、依然として重要な追加の収益源であり、経済全体の数倍の速度で成長を続けており、COVID-19の大流行にもかかわらず減速の兆候はほとんど見られません」と述べています。

当レポートでは、世界のモバイルアプリ内広告およびゲーム内広告市場について調査し、その支出からの開発者/パブリッシャーへの支払いを、地域別および広告フォーマット別に分類して予測しています。また、技術サプライヤーへの提言、主要企業の分析、市場動向など、体系的な情報を提供しています。

IDCの市場予測図

エグゼクティブサマリー

技術サプライヤーに対する提言

市場予測

  • 世界市場
    • COVID-19パンデミックのモバイルアプリ・ゲームのエコシステムへの影響
      • ハイパーカジュアルモバイルゲームはトレンドを維持
      • 主要な広告ネットワークと主要なゲーム内広告フォーマット
      • ユーザーのプライバシーに関する懸念とAppleのIDFAの変更の可能性
      • ウォーターフォール方式から離脱
    • 追加の広告技術
  • 北米
  • 西欧
  • 日本を含むアジア太平洋地域
  • その他の地域

市場状況

  • 成長要因と阻害要因
    • 成長要因
      • COVID-19のパンデミック
      • 5Gデバイスとネットワーク技術
    • 阻害要因
      • AppleによるIDFAの廃止
      • モバイルアプリのインストールと広告詐欺
  • 主要な市場動向
  • 前回予測からの変更点

市場定義

調査方法

関連調査

目次
Product Code: US46349420

This IDC study sizes and forecasts mobile in-app and in-game advertising and the payout to developers/publishers from that spending, broken down by region and by ad format. Mobile advertising revenue is also broken out by major type, format, and mobile operating system at a global level. Direct mobile game spending and the share of in-game ad revenue that is paid out to mobile game developers/publishers is additionally broken out by four geographic regions: North America, Western Europe, Asia/Pacific, and a combined the rest of the world (ROW) region.This forecast also sizes and forecasts spending on SSPs and DSPs supporting mobile display and video advertising: mobile display and video browser-based in-app advertising and mobile display and video in-app and in-game advertising."Mobile in-game and in-app advertising remains an important additional revenue stream on top of paid app sales and in-app spending, one that continues to grow at multiple times the speed of the overall economy, and it's showing few signs of slowing down despite the COVID-19 pandemic," said Karsten Weide, IDC's program VP of Media and Entertainment.

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

  • Worldwide
    • Mobile App and Game Ecosystem Effects of the COVID-19 Pandemic
      • Hyper-Casual Mobile Games Keep Trending
      • Leading Ad Networks and Major In-Game Ad Formats
      • User Privacy Concerns and Apple's Likely IDFA Changes
      • Don't Go Chasing Waterfalls
    • Additional Advertising Tech
  • North America
  • Western Europe
  • Asia/Pacific Including Japan
  • Rest of World

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • The COVID-19 Pandemic
      • 5G Devices and Network Tech
    • Inhibitors
      • Apple's Removal of IDFA
      • Mobile App Install and Ad Fraud
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

Related Research

株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.