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市場調査レポート
商品コード
1714055
IDC PlanScape:IT製品管理IDC PlanScape: IT Product Management |
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IDC PlanScape:IT製品管理 |
出版日: 2025年04月24日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能
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テクノロジー部門は、通信、トランザクション処理、アナリティクス、データなど、さまざまなテクノロジーサービスを提供するビジネスを行っています。主要なテクノロジーサービスを製品として扱うことで、それぞれが一連の望ましい成果、顧客ニーズの知識、ライフサイクル管理を持っているため、テクノロジー部門のリーダーシップは、状況の変化に対応し、提供するテクノロジーサービスの計画と提供において積極的になる可能性が高くなります。プロダクトマネジメントの既存のベストプラクティス(プロダクトの目標と目的、導入から引退までのライフサイクルマネジメント、プロダクトロードマップ、ロードマップの変更プロセス)を活用することで、テクノロジーリーダーは、プロジェクト間の反応的な環境から、より意図的で、幅広い利害関係者からのインプットを収集することで、テクノロジーサービスマネジメントのより包括的なアプローチに移行することができます。ITプロダクトマネジメントが組織にとって新しいものである場合、出発点として、テクノロジーサービスのサブセットでプロダクトマネジメントを実施し、学んだことに基づいてアプローチを修正し、その後、主要なテクノロジーサービス(インフラ、アプリケーション、アナリティクス、AIなど)すべてをカバーするように拡大することにメリットがあります。
Technology departments are in the business of delivering a range of technology services - communications, transaction processing, analytics, data, and so forth. By treating the major technology services as products - each with a set of desired outcomes, knowledge of customer needs, and life-cycle management - technology leadership is more likely to be responsive to the changing conditions and proactive in its planning and delivery of the technology services it provides.Leveraging the existing best practices for product management - product goals and objectives, life-cycle management from introduction through retirement, product road maps, and processes for changes to the road map - technology leaders can shift from a reactive, project-to-project environment to a more intentional and, by gathering inputs from a wide range of stakeholders, more comprehensive approach to technology service management.If IT product management is new to the organization, there is benefit in, as a starting point, implementing product management with a subset of the technology services, revising the approach based on what is learned, and then expanding to cover all of the major technology services (infrastructure, application, analytics, AI, etc.).