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市場調査レポート
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1714055

IDC PlanScape:IT製品管理

IDC PlanScape: IT Product Management


出版日
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IDC
ページ情報
英文 16 Pages
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即納可能 即納可能とは
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IDC PlanScape:IT製品管理
出版日: 2025年04月24日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

テクノロジー部門は、通信、トランザクション処理、アナリティクス、データなど、さまざまなテクノロジーサービスを提供するビジネスを行っています。主要なテクノロジーサービスを製品として扱うことで、それぞれが一連の望ましい成果、顧客ニーズの知識、ライフサイクル管理を持っているため、テクノロジー部門のリーダーシップは、状況の変化に対応し、提供するテクノロジーサービスの計画と提供において積極的になる可能性が高くなります。プロダクトマネジメントの既存のベストプラクティス(プロダクトの目標と目的、導入から引退までのライフサイクルマネジメント、プロダクトロードマップ、ロードマップの変更プロセス)を活用することで、テクノロジーリーダーは、プロジェクト間の反応的な環境から、より意図的で、幅広い利害関係者からのインプットを収集することで、テクノロジーサービスマネジメントのより包括的なアプローチに移行することができます。ITプロダクトマネジメントが組織にとって新しいものである場合、出発点として、テクノロジーサービスのサブセットでプロダクトマネジメントを実施し、学んだことに基づいてアプローチを修正し、その後、主要なテクノロジーサービス(インフラ、アプリケーション、アナリティクス、AIなど)すべてをカバーするように拡大することにメリットがあります。

IDC PlanScape図

エグゼクティブサマリー

IT製品管理が重要な理由

IT製品管理とは何ですか?

  • テクノロジーサービスに製品管理を使用する理由

主要な利害関係者は誰ですか?

組織はIT製品管理をどのように活用できるでしょうか?

  • 製品とサービスの目標と成果の定義
  • ロードマップの開発
    • 製品ロードマップへの入力
    • 3つのホライズン計画
  • 建築適合性の評価
  • ロードマップの検証
  • ロードマップの配布
  • ロードマップの見直し・更新
  • サービスの廃止/置き換え

テクノロジー購入者へのアドバイス

関連調査

目次
Product Code: US53109325

Technology departments are in the business of delivering a range of technology services - communications, transaction processing, analytics, data, and so forth. By treating the major technology services as products - each with a set of desired outcomes, knowledge of customer needs, and life-cycle management - technology leadership is more likely to be responsive to the changing conditions and proactive in its planning and delivery of the technology services it provides.Leveraging the existing best practices for product management - product goals and objectives, life-cycle management from introduction through retirement, product road maps, and processes for changes to the road map - technology leaders can shift from a reactive, project-to-project environment to a more intentional and, by gathering inputs from a wide range of stakeholders, more comprehensive approach to technology service management.If IT product management is new to the organization, there is benefit in, as a starting point, implementing product management with a subset of the technology services, revising the approach based on what is learned, and then expanding to cover all of the major technology services (infrastructure, application, analytics, AI, etc.).

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why Is IT Product Management Important?

What Is IT Product Management?

  • Why Use Product Management for Technology Services?

Who Are the Key Stakeholders?

How Can My Organization Take Advantage of IT Product Management?

  • Definition of Product and Services Goals and Outcomes
  • Development of the Road Map
    • Inputs to the Product Road Map
    • Three-Horizons Planning
  • Assessment of Architectural Fit
  • Validation of the Road Map
  • Delivery of the Road Map
  • Review/Update of the Road Map
  • Retirement/Replacement of the Service

Advice for Technology Buyers

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