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市場調査レポート
商品コード
1709396
次世代のデジタルリーダーThe Next-Generation Digital Leader |
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次世代のデジタルリーダー |
出版日: 2025年04月14日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの視点は、戦略、ROI、リスクの面で差別化とリーダーシップをもたらすデジタルリーダーをCEOがどのように求めているかについて論じています。CEOや取締役会は、破壊的な戦略によって価値ベースのインパクトを得ることを強く望んでおり、次世代のCIOはその期待に応える必要があります。未来のCIOは、常に隅々まで目を配り、今日の仕事の進め方のギャップに対処する戦略を考案し、以下の5つの主要な業界シフトにわたって差別化された戦略を可能にする必要があります。内在するリスク要因を認識し管理しながら、実験とインパクトをサポートする、明確で防御可能なAI戦略が必要です。デジタル人材とビジネス人材の境界線は曖昧になり、将来に必要な人材を育成するための包括的な開発戦略が必要になります。データはアクセスしやすく信頼できるものとなり、スピードと複雑さを増す業務と意思決定をサポートします。顧客はその違いを実感すると思われます。次世代CIOは、このようなあらゆる変化を先取りし、戦略とビジネスモデルに明確で測定可能な価値をもたらす必要があります。「仕事の進め方や、何が成功の決め手となるかは、今やデジタル戦略やケイパビリティと密接に結びついています。ビジネスプロセスはもはや直線的なものではなく、新しいパートナーシップやテクノロジーが登場するたびに複雑さが増しています。AIがサポートするプロセスは、後戻りできないほど急速に制度的知識を侵食していくと思われます。従来のビジネスモデルに安住できる企業はほとんどありません」と、IDCのITエグゼクティブ・プログラム(IEP)の非常勤リサーチ・アドバイザー、エリザベス・カルダーは述べました。
This IDC Perspective discusses how CEOs are looking for digital leaders that bring differentiation and leadership in terms of strategy, ROI, and risk.The expectations of the next generation of digital leadership are high. CEOs and boards are keen to see value-based impacts through disruptive strategies, and next-generation CIOs must deliver on those expectations. The CIO of the future needs to be looking around the corner all the time, devising strategies that address the gaps in how work gets done today and enabling a differentiated strategy across the following five key industry shifts:Technology-centric KPIs will be assumed. There must be a clear and defendable AI strategy that supports experimentation and impact while recognizing and managing the inherent risk factors. The lines between digital talent and business talent will blur, so there will be an overarching development strategy to build the workforce that is needed for the future. Data will be accessible and reliable, supporting operations and decision-making at ever-increasing rates of speed and complexity. Customers will feel the difference. The next-generation CIO needs to be proactively out ahead of all those shifts, bringing clear and measured value to the strategy and business model. "How work gets done and what makes a difference for success are now forever intertwined with digital strategy and capability. Business processes are no longer linear, and every new partnership and technology adds to the complexity. AI-supported processes will quickly erode institutional knowledge to the point that there is no going back. Few businesses can rest on their traditional business models," says Alizabeth Calder, adjunct research advisor for IDC's IT Executive Programs (IEP).