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市場調査レポート
商品コード
1697048
保険データ製品化の理由と方法The Why and How of Insurance Data Productization |
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保険データ製品化の理由と方法 |
出版日: 2025年03月31日
発行: IDC
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、保険業界における従来のデータ管理からデータ製品化への変革、すなわちデータを明確な所有権、ライフサイクル管理、測定可能な価値を持つ戦略的資産として扱うことについて考察します。生データを再利用可能な製品に構造化することで、保険会社は意思決定を強化し、リスク評価を改善し、業務効率を高めることができます。しかし、AIやデータ戦略に対する信頼は依然として大きな課題であり、不十分なガバナンスやデータ・サイロが導入を制限しています。本レポートでは、保険会社がデータ商品化を受け入れなければならない理由と、ガバナンス・フレームワークを導入し、コラボレーションを促進し、新たな収益を確保する方法について解説します。「データ製品化は単なる業務上変化ではなく、競争上必要性でもあります。データを戦略的資産として管理できない保険会社は、AIによるイノベーションと進化する規制上の要求に対応するのに苦労すると思われます。これらの戦略を実施することで、保険会社はデータ情勢を変革し、ますますデータ主導の業界において長期的な成功を収めることができます。」と、IDC Financial Insights Europeリサーチマネージャーダヴィデ・パランザは述べました。
This IDC Perspective explores the transformative shift in the insurance industry from traditional data management to data productization, treating data as a strategic asset with defined ownership, life-cycle management, and measurable value. By structuring raw data into reusable products, insurers can enhance decision-making, improve risk assessment, and drive operational efficiency. However, trust in AI and data strategies remains a major challenge, with inadequate governance and data silos limiting adoption. This report provides guidance on why insurers must embrace data productization and how they can implement governance frameworks, foster collaboration, and unlock new revenue."Data productization is not just an operational shift but a competitive necessity. Insurers that fail to manage data as a strategic asset will struggle to keep pace with AI-driven innovation and evolving regulatory demands. By implementing these strategies, insurance organizations can transform their data landscape, ensuring long-term success in an increasingly data-driven industry." - Research Manager Davide Palanza, IDC Financial Insights Europe