![]() |
市場調査レポート
商品コード
1691044
近代化と変革:多様なソフトウェアの導入経路Modernization and Transformation: A Multitude of Software Pathways to Embrace |
||||||
|
近代化と変革:多様なソフトウェアの導入経路 |
出版日: 2025年03月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDC Perspectiveは、この新しいAIの世界で組織を近代化し変革するために組織が行っている多くの旅について、ITバイヤーを支援するものです。組織は、オンプレミスアプリケーションからの移行、ワークフローに組み込まれたAIに移行するためのコアエンタープライズアプリケーションの近代化など、AIの旅に沿って急速に進んでいます。IDCが2025年2月に発表した「Future Enterprise Resiliency and Spending Survey, Wave 1」によると、組織の35.6%が、従業員がAIを活用した新しい働き方に迅速に適応し、メリットを実感しているといいます。「デジタル変革の旅は終わりがないように見えます。AIが最前線に立ちつつある今、組織はその旅の方向性と、成功へのさまざまな道筋を理解する必要があります」と、IDCのエンタープライズ・ソフトウェア担当グループバイスプレジデント、ミッキー・ノース・リッツァ氏は言います。「旅路は多次元にわたるが、デジタルに精通した新しい企業という約束が、近代化と変革の中心にあります。」
This IDC Perspective is an aid for the IT buyer on the many journeys organizations are making to modernize and transform their organizations in this new AI world.Organizations are moving quickly along the AI journey, including making more and faster decisions to migrate from on-premises applications to modernize their core enterprise applications to move to AI embedded within the workflows. IDC's February 2025 Future Enterprise Resiliency and Spending Survey, Wave 1, finds 35.6% of organizations are seeing benefits with employees quickly adapting to new AI-enabled ways of working. Organizations need to look at their pathway to value and capitalize on it so AI can be embraced as it is rolled out."The digital transformation journey seems never ending. With AI coming to the forefront, organizations must understand where their journey is headed and the various pathways to success," said Mickey North Rizza, group vice president, Enterprise Software at IDC. " The journey is multidimensional, but the promise of a new digitally savvy enterprise is at the heart of modernization and transformation."