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市場調査レポート
商品コード
1684159
メインフレームは金融サービスにおいて依然として重要な役割を果たしているMainframe Still Plays a Critical Role in Financial Services |
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メインフレームは金融サービスにおいて依然として重要な役割を果たしている |
出版日: 2025年03月18日
発行: IDC
ページ情報: 英文 5 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの展望では、メインフレームが金融サービスにおいていかに重要な役割を果たしているかについて詳述します。消費者がカフェラテを買ったり、携帯電話を買ったり、映画館で映画のチケットを払ったりするとき、そのトランザクションは、アクワイアリング会社、ペイメントプロセッサー、カード所有者の銀行の2つか3つのメインフレームによって処理されることがほぼ確実です。メインフレームは、全世界の非現金取引の95%以上をサポートしています。IDC Financial Insightsは、特定のワークロードに対するメインフレームからの大幅な移行はないと見ています。実際、金融機関がメインフレームの近代化を検討する際には、パブリック・クラウドを含まないいくつかの選択肢を検討します。「メインフレームは、世界中のあらゆる金融取引の心臓部であると考えることができます」と、IDC Financial Insightsのプログラム・バイス・プレジデント、ジェリー・シルバ氏は言います。「しかし、メインフレームがその役割を果たし続けるには、金融機関がモダナイゼーション戦略を通じてメインフレームが進化し続けるように意図的に選択する必要があります。」
This IDC Perspective details how mainframes still play a critical role in financial services. Any time a consumer purchases a latte, buys a mobile phone, or pays for movie tickets at the cinema, that transaction is almost guaranteed to be processed by two or three mainframes at the acquiring company, the payment processor, and the cardholder's bank. Mainframes support over 95% of all noncash transactions worldwide. IDC Financial Insights doesn't see any significant shift away from mainframes for certain workloads. And in fact, when financial institutions consider mainframe modernization, they look at several options that don't include public cloud."Mainframes can be considered the beating heart of every financial transaction worldwide," says Jerry Silva, program vice president for IDC Financial Insights. "But it will only continue to serve if the institution makes intentional choices about making sure it continues to evolve through modernization strategies."