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市場調査レポート
商品コード
1684158
世界の消費者GenAIユーザー予測、2025-2029年Worldwide Consumer GenAI Users Forecast, 2025-2029 |
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世界の消費者GenAIユーザー予測、2025-2029年 |
出版日: 2025年03月17日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの調査では、ジェネレーティブAI(GenAI)を利用する消費者数の世界の予測を示しており、ユーザーはGenAIのアプリ、サービス、または機能を少なくとも毎月利用し、その機能に関与する何らかの積極的な意図を持つ消費者と定義されています。これには、GenAIを利用した検索、GenAI専用アプリ、他の消費者向けアプリに組み込まれた機能、ソーシャルメディアアプリ内のGenAIツール、GenAIを利用したコンテンツ作成ツールなどが含まれます。IDCの消費者市場およびコンテンツクリエイターと消費者のためのGenAIシニアディレクター、グレッグアイルランド氏は言います。「GenAIは幅広いオンライン消費者体験に統合されているため、何十億もの消費者がすでにGenAIを利用しています。ベンダーにとっての課題は、サービスを差別化して消費者を引き付け、維持し、サブスクリプションやその他のビジネスモデルを通じて収益を拡大することでしょう」
This IDC study presents the worldwide forecast for the number of consumers using generative AI (GenAI) with users defined as consumers who use a GenAI app, service, or feature at least monthly with some level of active intent to engage with the functionality. This includes GenAI-powered search, a dedicated GenAI app, a feature built into another consumer app, a GenAI tool within a social media app, and GenAI-powered content creation tools. The forecast segments paying and nonpaying consumer users."Billions of consumers are already using GenAI, thanks to its integration into a wide range of online consumer experiences," says Greg Ireland, senior director, Consumer Markets and GenAI for Content Creators and Consumers at IDC. "A challenge for vendors will be to differentiate services to attract and retain consumers and grow revenue generation through subscription or other business models."