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市場調査レポート
商品コード
1665857
ユニファイドコンテンツモデル:エージェントAI時代のコンテンツサプライチェーン再考The Unified Content Model: Rethinking the Content Supply Chain in the Era of Agentic AI |
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ユニファイドコンテンツモデル:エージェントAI時代のコンテンツサプライチェーン再考 |
出版日: 2025年02月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 8 Pages
納期: 即納可能
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ユニファイドコンテンツモデル(UCM)2025に関するこのIDCパースペクティブは、2022年に開発されたモデルを更新し、最新のコンテンツ管理アプローチへのジェネレーティブAI(GenAI)のユニファイドに焦点を当てています。ユニファイドコンテンツモデルは、コンテンツのサプライチェーンをオーケストレーションし、運用効率を高め、コンテンツのサイロ化を排除してリスクを低減します。コンテンツ関連のサービスや専門的な機能を幅広くサポートし、プロセスの最適化、タスクの自動化、生産者と消費者の両方の体験の向上を可能にします。急速に変化するテクノロジー環境において、組織は現在のコンテンツ中心のワークフロー、利害関係者、アプリケーションを評価し、ユニファイドコンテンツモデルに基づく最新のアーキテクチャを採用すべきです。「そうすることで、デジタルファーストの企業が実現し、サイロを取り払い、コンテンツサプライチェーンを最適化することで、比類のない効率性が実現します。」と、IDCワークプレイスソリューション担当グループ副社長、ホリー・マスコリーノ氏は述べています。
This IDC Perspective on the Unified Content Model (UCM) 2025 updates a model originally developed in 2022, highlighting the integration of generative AI (GenAI) into a modern content management approach. The Unified Content Model orchestrates content supply chains, enhancing operational efficiency and reducing risks by eliminating content silos. It supports a range of content-related services and specialized functions, enabling organizations to optimize processes, automate tasks, and improve both producer and consumer experiences. The model is crucial for future-proofing technology and fostering interconnected, data-driven experiences."In the rapidly changing technology environment, organizations should evaluate their current content-centric workflows, stakeholders, and applications, and embrace a modern architecture based on the Unified Content Model," says Holly Muscolino, group vice president, Workplace Solutions at IDC. "Doing so will enable a digital-first enterprise, breaking down silos and optimizing content supply chains for unparalleled efficiency."