![]() |
市場調査レポート
商品コード
1660584
小売・消費財サプライチェーンにおけるリスク軽減とレジリエンス実現に向けたデジタルトランスフォーメーションの加速Accelerating Digital Transformation to Mitigate Risk and Achieve Resilience in Retail and Consumer Goods Supply Chains |
||||||
|
小売・消費財サプライチェーンにおけるリスク軽減とレジリエンス実現に向けたデジタルトランスフォーメーションの加速 |
出版日: 2025年02月21日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDCの展望では、リスクを軽減し回復力を実現するために、小売業と消費財のサプライチェーンにおけるデジタルトランスフォーメーションの重要な必要性を強調しています。小売企業やその他の消費者関連企業は、製品、資産、顧客データが確実に接続され、企業横断的なチームが最適かつ持続可能で収益性の高い方法で、研究開発、設計開発、生産、サプライチェーン、店舗、消費者後の各機能を連携、革新、運用できるオープンなデジタル環境を必要としています。最新のデータ駆動型クラウドベースのプラットフォームによって、企業は、予期せぬ混乱やチャンスに直面しても、より機敏に対応できるようになります。真のレジリエンスには、データ、アプリケーション、運用、および社内外の専門知識を包含するベストプラクティスを可能にする、クラウドベースのデジタルプラットフォームが必要です。IDCは、組織が顧客や患者のニーズに迅速に対応し、既存および新規の競争に直面して活力を維持するためには、デジタルトランスフォーメーションが不可欠であると考えています。「小売業やその他の消費者産業において、コンセプト・トゥ・コンシューマーのサプライチェーンが効率性を達成するためには、研究開発、設計、計画、生産、サプライチェーン、販売、マーケティングを含むバリューチェーン全体でデータを統一する必要がある」と、IDCのワールドワイド小売製品調達、フルフィルメント、持続可能性戦略担当リサーチディレクターであるジョーダン・K・スピア(Jordan K. Speer)氏は述べた。「クラウドベースの環境は、迅速なスケーラビリティ、オンデマンドのリソース割り当て、合理化されたコラボレーションツール、自動化されたプロセスを通じて、このような接続性と製品開発と提供のスピードを可能にします。企業は必要なときにデータにアクセスできるようになり、アナリティクスやAIを活用してパターンを把握し、事象をより迅速に理解できるようになります。チームは、従来のオンプレミス・システムでは不可能だった、設計の迅速な反復、機能のテスト、製品の発売、市場への在庫の供給が可能になります。また、このような環境では、従業員はどの場所からでも、どのデバイスからでも、リアルタイムまたはほぼリアルタイムでデータを共有し、アクセスすることができます。」
This IDC Perspective highlights the critical need for digital transformation in retail and consumer goods supply chains to mitigate risk and achieve resilience. Retailers and other consumer-focused businesses require an open, digital environment to ensure that product, asset, and customer data is connected to enable cross-enterprise teams to collaborate, innovate, and operate their R&D, design and development, production, supply chain, in-store, and post-consumer functions in an optimal, sustainable, and profitable fashion. Enterprises that move quickly to keep on top of current trends and meet end-consumer demand can benefit from a cloud-based digital approach.Modern, data-driven, cloud-based platforms allow organizations to be more agile in the face of unexpected disruption or opportunity. True resilience requires digital, cloud-based platforms to enable best practices that encompass data, applications, and operations, as well as internal and external expertise. IDC believes that digital transformation is essential for enabling organizations to respond to customer and patient needs quickly and remain vital in the face of existing and new competition."For concept-to-consumer supply chains to achieve efficiency in retail and other consumer industries, data must be unified across value chains and include R&D, design, planning, production, supply chain, sales, and marketing," said Jordan K. Speer, research director, Worldwide Retail Product Sourcing, Fulfillment and Sustainability Strategies at IDC. "A cloud-based environment enables this connectivity and speed of product development and delivery through rapid scalability, on-demand resource allocation, streamlined collaboration tools, and automated processes. Businesses gain access to data when they need it and can use analytics and AI to see patterns and understand events faster, leading to more intelligent decisions across the end-to-end value chain. Teams can quickly iterate on designs, test features, launch products, and deliver inventory to market faster than is possible with traditional on-premises systems. Such an environment also allows employees to share and access data from any location, on any device, in real time or near real time."