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市場調査レポート
商品コード
1648075
パブリッククラウド・プロバイダーは、ITの世界でマネージドSPとマネージドサービスをどのように再構築しているかHow Public Cloud Providers Are Reshaping Managed SPs and Managed Services in the World of IT |
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パブリッククラウド・プロバイダーは、ITの世界でマネージドSPとマネージドサービスをどのように再構築しているか |
出版日: 2025年01月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、パブリッククラウドプロバイダーがマネージドクラウドサービスと組み合わせて利用されることで、企業がクラウド機能を利用する拠点となり、パブリッククラウドプロバイダーがマネージドSPと密接に統合されるようになったことが、マネージドSPとパブリッククラウドプロバイダーの役割に対する顧客の認識の変化だけでなく、マネージドSPのビジネスモデルの根本的な再構築をも促していることを論じています。IDCのアウトソーシング&マネージドクラウドサービス担当プログラムVPであるDavid Tapper氏は、次のように述べています。「マネージドSPは、パブリッククラウドプロバイダーがマネージドクラウドサービスのクラウド機能の提供元として中心的な役割を担うようになっているため、ビジネスモデルを適応させる必要があります。マネージドSPが効果的に競争するために行うべき投資には、ブランド、ポジショニング、差別化の見直し、ゼネコンまたはニッチプロバイダーとしての役割と位置づけの強調、強固なガバナンスの提供、効果的な組織構造の導入、統合デジタルサービスサプライチェーンの構築、在庫システムの構築、重要なパートナーシップの最適化と自動化、新たなチャネルの実験などが含まれます。」
This IDC Market Perspective discusses how the combination of public cloud providers becoming the locus of enterprise consumption of cloud capabilities when used with managed cloud services and public cloud providers becoming closely integrated with managed SPs is driving not just changes in customer perceptions of the roles of managed SPs and public cloud providers but also a fundamental restructuring of managed SP business models. This document also provides managed SPs with a framework of critical factors to consider in responding to these shifts."Managed SPs need to adapt their business models as public cloud providers increasingly take center stage as the source of cloud capabilities with managed cloud services," says David Tapper, program VP, Outsourcing and Managed Cloud Services at IDC. "Investments that managed SPs must make to ensure that they can effectively compete involve reassessing brand, positioning, and differentiation; emphasizing role and position as general contractor or niche provider; providing robust governance; implementing effective organizational structure; building an integrated digital services supply chain; creating an inventory system; automating while optimizing critical partnerships; and experimenting with new channels for opportunities."