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市場調査レポート
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1618880

IDC PeerScape:金融業界におけるCPaaS導入の教訓

IDC PeerScape: Lessons Learned from Implementing CPaaS in Finance


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 7 Pages
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IDC PeerScape:金融業界におけるCPaaS導入の教訓
出版日: 2024年12月19日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDC PeerScapeは、金融セクターでCPaaSがどのように利用されているかについての洞察を提供し、どのような課題が浮上し、それらがどのように解決されたかを明らかにします。IDCは、CPaaSが顧客エンゲージメントとエクスペリエンスを強化し、規制コンプライアンスを遵守し、不正行為を軽減するために導入されている欧州の金融機関で成功した使用事例を持つ主要なCPaaSベンダーにインタビューを行った。「金融サービス組織とテクノロジープロバイダーは、安全なデータ管理、進化する規制、進化する顧客ニーズなど、密接に絡み合った新たな要件に答える新たな方法を見出している」とIDC European Infrastructure and Communicationsのリサーチマネージャー、Melissa Holtz-Fremeijerは述べています。また、「デプロイメントを成功させるための重要な要因は、CPaaSプロバイダーからの信頼、カスタマイズ性、専門知識の構築にあります。」とも語りました。

IDC PeerScape図

エグゼクティブサマリー

ピア洞察

  • 実践 1:マルチブランドポートフォリオの顧客コミュニケーションを一元化する
    • チャレンジ
    • ガイダンス
  • 実践2:不正行為を防ぐためにデータを保護する
    • チャレンジ
    • ガイダンス
  • 実践3:採用を促進するために信頼できるエンゲージメントを提供する
  • チャレンジ
    • ガイダンス
目次
Product Code: EUR152855424

This IDC PeerScape provides insights into how CPaaS is used in the financial sector, identifying what challenges surfaced and how these were addressed. IDC interviewed leading CPaaS vendors that have successful use cases for European financial institutions where CPaaS is deployed to enhance customer engagement and experience, adhere to regulatory compliance, and mitigate fraud."Financial services organizations and technology providers are finding new ways to answer to new requirements that are closely intertwined such as secure data control, evolving regulations, and evolving customer needs," said Melissa Holtz-Fremeijer, research manager, IDC European Infrastructure and Communications. "Critical factors to successful deployments lie in building trust, customizability, and expertise from CPaaS providers to guide them on their journeys."

IDC PeerScape Figure

Executive Summary

Peer Insights

  • Practice 1: Centralize Customer Communications for a Multibrand Portfolio
    • Challenge
    • Example
    • Guidance
  • Practice 2: Secure Data to Prevent Fraud
    • Challenge
    • Example
    • Guidance
  • Practice 3: Provide Trusted Engagement to Drive Adoption
  • Challenge
    • Example
    • Guidance