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市場調査レポート
商品コード
1586311
GenAIの効果的な展開のための労働力の変革:ServiceNowのアプローチTransforming the Workforce for Effective GenAI Deployment: The ServiceNow Approach |
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GenAIの効果的な展開のための労働力の変革:ServiceNowのアプローチ |
出版日: 2024年11月04日
発行: IDC
ページ情報: 英文 9 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの視点は、AIがあらゆるところに存在するこのデジタルファーストの世界において、社内と顧客の両方により良い価値と成果を達成するために、組織がワークフォース業務を変革することの重要な必要性を強調しています。この特集では、世界有数のソフトウェアベンダーであるServiceNowと、独自のジェネレーティブAI(GenAI)ソリューションであるNow Assistをインストールベースに展開する前に全社に展開したその学習と道のりを詳しく紹介します。ServiceNowのチーフ・カスタマー・オフィサー兼暫定チーフ・プロダクト・オフィサーであるクリス・ベディが、GenAIを活用することで、ServiceNowがどのように従業員のエンゲージメントを変革し、生産性を向上させ、主要な利害関係者により多くの価値を提供したかについて、説得力のあるストーリーを紹介します。「AIをめぐる誇大広告は、多くの企業をパイロットプログラムの実験に駆り立てているが、その多くは基本的に準備不足のために成功していないです。AIのような重大な技術革新が成功するためには、従業員の意識改革と新技術を活用する意欲が必要です。従業員が日常業務でGenAIを効果的に活用する方法を学び、経営陣がGenAIの価値創造を考慮したKPIや既存の役割に対するアプローチを再考するためには、企業全体で強力な教育プログラムとトレーニングが必要です。Now Assistを通じてGenAI機能をNow Platformに統合し、従業員教育に注力しているServiceNowのような企業は称賛に値する」とIDCのアソシエイト・リサーチ・ディレクターであるAbhishek Kumar氏は言います。
This IDC Perspective highlights the critical need for organizations to transform their workforce operations to achieve better value and outcomes, both internally and for customers in this digital-first world of AI everywhere. It features an in-depth look at one of the world's leading software vendors, ServiceNow, and its learnings and journey of deploying its own generative AI (GenAI) solution, Now Assist, across the company prior to rolling out the product to its install base. Chief customer officer and interim chief product officer of ServiceNow, Chris Bedi, shares his insights on the compelling story of how ServiceNow transformed the company's employee engagement to increase productivity and deliver more value to key stakeholders by leveraging GenAI. "The hype around AI has pushed many businesses to experiment with pilot programs, a number of which are not proving successful essentially because of lack of preparation. Profound technological transformations, such as AI, require a change in mindset and a willingness to leverage new technology by the workforce to be successful. Strong educational programs and training are needed across the enterprise - for employees to learn how to effectively utilize GenAI in their daily work and for management to rethink their approach to KPIs and existing roles to account for GenAI value creation. Companies, such as ServiceNow, which are integrating GenAI functions through Now Assist into their Now Platform and focusing on employee education, are to be commended," says Abhishek Kumar, associate research director at IDC.