デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1577763

IDCピアスケープ:人材・学習管理システムの近代化の実践

IDC PeerScape: Modernization Practices for Talent and Learning Management Systems


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 11 Pages
納期
即納可能 即納可能とは
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
IDCピアスケープ:人材・学習管理システムの近代化の実践
出版日: 2024年10月25日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

IDCのITエグゼクティブ・プログラム(IEP)の非常勤研究アドバイザーであるデイビッド・ウェルドン氏は、「タレントマネジメントと学習管理システムのメリットは、これらのシステムによって収集されるデータの質と分析、そして従業員の意欲に左右されます。最新のTMSとLMSを効果的に利用すれば、従業員のパフォーマンスを組織の目標により合致させ、キャリア成長と昇進の機会を創出し、トレーニングが継続的な投資であることを保証し、定着率を高め、離職率を低下させることができます。」と、述べています。

IDC PeerScape図

エグゼクティブサマリー

ピア洞察

  • 実践1:必要な要素をすべてカバーするには複数のツールが必要になると想定し、従業員の使いやすさを考慮してそれらを統合する
    • チャレンジ
      • カリフォルニア大学サンディエゴ校
      • ナショナルライフグループ
      • テキサス大学ダラス校
    • ガイダンス
  • 実践2:コンプライアンスに必要な労働力要素の追跡を超えて、個々の従業員の成長を促進する経験を含める
    • チャレンジ
      • カリフォルニア大学サンディエゴ校
      • ナショナルライフグループ
      • テキサス大学ダラス校
    • ガイダンス
  • 実践3:人材管理システムや学習管理システムを導入した場合と導入しなかった場合の影響を比較して、その価値を評価する
    • チャレンジ
      • カリフォルニア大学サンディエゴ校
      • ナショナルライフグループ
      • テキサス大学ダラス校
    • ガイダンス
  • 実践4:人事活動における官僚主義を減らし、従業員の関与を促すプロセスを合理化および自動化する方法を見つける
    • チャレンジ
      • カリフォルニア大学サンディエゴ校
      • ナショナルライフグループ
      • テキサス大学ダラス校
    • ガイダンス
目次
Product Code: US52021424

This IDC PeerScape looks at how some organizations have developed strategies and practices that achieve top results with TMS and LMS."The benefits of talent management and learning management systems depend on the quality and analysis of data collected by those systems and the willingness of employees to engage with them," says David Weldon, adjunct research advisor with IDC's IT Executive Programs (IEP). "When used effectively, modernized TMS and LMS will better align worker performance with organizational goals, create opportunities for career growth and advancement, ensure that training is an ongoing investment, increase retention rates, and reduce turnover."

IDC PeerScape Figure

Executive Summary

Peer Insights

  • Practice 1: Assume That Multiple Tools Will Be Needed to Cover All Desired Elements, But Integrate Them for Employees' Ease of Use
    • Challenge
    • Examples
      • The University of California at San Diego
      • National Life Group
      • The University of Texas at Dallas
    • Guidance
  • Practice 2: Go Beyond Tracking Workforce Elements Required for Compliance to Include Experiences That Boost an Individual Employee's Development
    • Challenge
    • Examples
      • University of California at San Diego
      • National Life Group
      • The University of Texas at Dallas
    • Guidance
  • Practice 3: Gauge the Value of Any Talent or Learning Management Systems by Comparing Their Impact Versus That of Not Having Them
    • Challenge
    • Examples
      • University of California at San Diego
      • National Life Group
      • The University of Texas at Dallas
    • Guidance
  • Practice 4: Find Ways to Reduce the Bureaucracy in HR Activities and to Streamline and Automate Processes to Engage Workers
    • Challenge
    • Examples
      • University of California at San Diego
      • National Life Group
      • The University of Texas at Dallas
    • Guidance