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市場調査レポート
商品コード
1536728
エコシステムのイノベーションを通じて顧客に価値を提供するDelivering Customer Value Through Ecosystem Innovation |
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エコシステムのイノベーションを通じて顧客に価値を提供する |
出版日: 2024年08月15日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、デジタルとAI Everywhere時代において、エコシステムのイノベーションを通じて顧客価値の提供を再定義することの重要性を強調しています。この調査では、企業が社内プロセスを最適化するだけでなく、デジタル製品のスケーリングをサポートするためにエコシステムのコンポーネントの共存を再評価する必要性が強調されています。パートナーエコシステムの複雑さが増し、EMEA全体のエンドユーザー組織がさまざまなテクノロジーイニシアチブを実施しているため、顧客エンゲージメントには多面的なアプローチが必要です。IDCは、ビジネスエコシステムとそのテクノロジーパートナーが、顧客価値の向上を実現し、提供するために考慮すべき3つの柱を挙げています。これらの柱は、顧客から始まり、顧客で終わること、価値を付加するために自らを破壊すること、長期的なエンゲージメントとビジネス成果に焦点を当てること、エコシステム内の多様な関係の価値を認識することの重要性を強調しています。IDCのEuropean Research、AVPであるJennifer Thomson氏は次のように述べています。「真の顧客価値は、単なる収益創出を超え、長期的なエンゲージメントと相互の成功を促進する全体的なアプローチを必要とします。デジタルエコシステムでは、共生関係を育みながらエンドユーザーの多様なニーズを理解し、それに応えることが鍵となります。成功の鍵は、顧客の行動を左右することではなく、影響を与えることであり、多様な関係がエコシステムに与える総合的な影響を認識することです」
This IDC Market Perspective emphasizes the importance of redefining customer value delivery through ecosystem innovation in the digital and AI-everywhere era. IDC's research highlights the urgency for companies to not only optimize internal processes, but also to reassess the coexistence of ecosystem components to support the scaling of digital products. The growing complexity of the partner ecosystem and the varied technology initiatives undertaken by end-user organizations across EMEA necessitate a multifaceted approach to customer engagement. IDC identifies three core considerations for the business ecosystem and its technology partners to enable and deliver enhanced customer value: customer-centric value, a 360-degree vision, and symbiotic relationships. These pillars emphasize the importance of starting and ending with the customer, disrupting oneself to add value, focusing on long-term engagements and business outcomes, and recognizing the value of diverse relationships within the ecosystem."True customer value transcends mere revenue generation - it demands a holistic approach that fosters long-term engagements and mutual success. In the digital ecosystem, understanding and responding to the diverse needs of end users while nurturing symbiotic relationships is key. Success lies in influencing - not dictating - customer behavior, and recognizing the collective impact of diverse relationships on the ecosystem," said Jennifer Thomson, AVP, IDC's European Research.