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市場調査レポート
商品コード
1532174
GoogleのCookie廃止に対する最新のアプローチが広告主に与える影響What Google's Newest Approach to Cookie Deprecation Means for Advertisers |
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GoogleのCookie廃止に対する最新のアプローチが広告主に与える影響 |
出版日: 2024年08月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 5 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、Cookieの廃止に対するGoogleの最新のアプローチについて説明します。Googleが最近、サードパーティのCookieの廃止から、ユーザー選択の権限付与に重点を移した決定は、業界における重要な転換点を示しています。何年にもわたる開発と、業界と規制の反発に直面した後、Googleはユーザー中心のアプローチを選択しました。これは遅延戦術であるという一般的な見方に反して、ユーザーが一斉にサードパーティのCookieを無効にすることを選択するため、サードパーティCookieの衰退を加速させる可能性があります。興味深いことに、このシフトはGoogleがCookieの使用に関するコントロールを放棄することによって、独占禁止法上の精査を回避するという戦略的な立場に立つことになります。業界がこの変化の影響に取り組んでいる間、Cookieのない未来が急速に近づいていることは明らかであり、革新的なソリューションと、ファーストパーティデータへの新たな焦点、およびサードパーティインテリジェンスの創造的な(プライバシーを尊重する)使用が求められています。IDCのAdvertising Technologies and SMB Marketing Applications、リサーチディレクター、Roger Beharry Lall氏は次のように述べています。「Googleの最新の Cookie廃止への取り組みは、Cookie終焉のタイムラインを遅らせることはほとんどなく、むしろ早める可能性があります。Googleがプライバシーの責任を消費者に転嫁するという決定は、ユーザーの権利を優先しているように見せかけながら、同社の広告広告における優位性を維持しようとする試みのように思えます」
This IDC Perspective discusses Google's newest approach to the deprecation of cookies. Google's recent decision to shift focus from deprecating third-party cookies to empowering user choice marks a significant turning point in the industry. After years of development and facing industry and regulatory pushback, Google has opted for a user-centric approach. Contrary to the popular view of this as a delay tactic, it may either change nothing or, in fact, accelerate the decline of third-party cookies as users choose to disable them en masse. Interestingly, this shift strategically positions Google to avoid antitrust scrutiny by relinquishing control over cookie usage.While the industry grapples with the implications of this change, it's clear that a cookieless future is rapidly approaching, demanding innovative solutions and a renewed focus on first-party data and creative (privacy-respecting) use of third-party intelligence. "Google's latest approach to cookie depreciation will do little to delay, and may in fact advance, the cookiepocalypse timeline. Google's decision to pass the privacy buck to consumers seems an attempt to maintain the company's advertising dominance while appearing to prioritize user rights." - Roger Beharry Lall, research director, Advertising Technologies and SMB Marketing Applications at IDC