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市場調査レポート
商品コード
1532161
チームコラボレーションアプリケーションの世界市場シェア、2023年:AI、ビジュアライゼーション、マルチモダリティの台頭Worldwide Team Collaboration Applications Market Shares, 2023: The Rise of AI, Visualizations, and Multimodalities |
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チームコラボレーションアプリケーションの世界市場シェア、2023年:AI、ビジュアライゼーション、マルチモダリティの台頭 |
出版日: 2024年08月05日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能
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この調査では、2023年のチームコラボレーションアプリケーション市場におけるベンダー収益実績を検証しています。市場が、継続的な機能の加速と成長に向けてどのような位置づけにあるかについても検証しています。IDCは、2023年に世界のチームコラボレーションアプリケーション市場が8年連続で2桁成長を記録すると予測しています。今日、世界はより視覚的で魅力的で興味深いものになり、仕事もこれらの変化を反映する必要がありますが、変化はまだ終わっていません。単なるテキストやメッセージのやり取りから、異なるモダリティ間でより効果的なコラボレーションへと進化しています。コラボレーションユーザーインターフェイスは、新しいビジネス課題に対応するためにすでに進化しています。チームコラボレーションアプリケーションは、複数のITスタック間を統合することで、ますます新たなメリットと生産性を生み出しています。AIの助けを借りて、産業時代の指標を離れ、コラボレーション、創造性、批判的思考を顧客の成果や製品・プロセスの改善につなげる新しいデジタル指標が進化する時代に入り始めています。IDCのSocial, Communities, and Collaboration、リサーチバイスプレジデントであるWayne Kurtzman氏は次のように述べています。「世界はより視覚的で、面白く、魅力的なものになりつつあります。企業の成功は、従業員、パートナー、顧客を惹きつけ、力づける能力にかかっています。コラボレーションとは、人々が共通の成果のために協力し合う人間的なダイナミズムです。適切なテクノロジーは人々の能力を拡大するのに役立ちます。コンテンツはマルチモーダルかつ非同期になり、豊かなコミュニケーションが可能になります。コラボレーションやその他のインターフェイスは、マルチプレーヤーゲームの要素を取り入れ、より視覚的で、公平で、包括的、かつ強力になります。進化する指標は、創造性、革新性、コラボレーションを顧客の成果に結び付けます」
This IDC study examines the vendor revenue performance for the team collaboration applications market for 2023. This document also examines how the market is positioned for continued feature acceleration and growth. IDC estimates that in 2023, the worldwide team collaboration applications market marked its eighth consecutive year of double-digit growth. Today, the world is more visual, engaging, and interesting - and work needs to reflect these changes - and the changes are not even close to being finished. What was just text and messaging has evolved to collaborating more effectively across different modalities. The collaborative user interface is already evolving to meet new business challenges. Increasingly, team collaboration applications are deriving new benefits and productivity through integration across multiple IT stacks. With the help of AI, we are leaving the metrics of the industrial era and starting to enter a time where new digital metrics will evolve to connect collaboration, creativity, and critical thinking to customer outcomes and product and process improvements. "The world is becoming more visual, interesting, and engaging. Enterprise success will be tied to its ability to engage and empower its workforce, partners, and customers," according to Wayne Kurtzman, research vice president, Social, Communities, and Collaboration at IDC. "Collaboration is a human dynamic in which people work together for a common outcome. The right technologies help people scale their abilities. Content is becoming multimodal and asynchronous, enabling richer communications. Collaborative and other interfaces will take on elements of a multiplayer game and be more visual, equitable, inclusive, and powerful. Evolving metrics will connect creativity, innovation, and collaboration to customer outcomes."