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市場調査レポート
商品コード
1502816
小売向け生成AIの主要ユースケースTop Retail Generative AI Use Cases |
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小売向け生成AIの主要ユースケース |
出版日: 2024年06月25日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、小売向け生成AI(GenAI)の主要ユースケースについて説明しています。小売業者の63.8%以上が、生成AIに投資しており、ITの複雑さや人材不足などの課題に直面しながらも、自然言語理解やコンテンツ生成などのユースケースに重点を置いています。小売業者は、カスタマーサポートのチャットボット、店内スタッフのナレッジベース、デジタル検索/商品発見などの主要ユースケースで、測定可能なビジネス価値を提供するGenAIアプリケーションを優先しています。これらのアプリケーションはGenAIのユニークな能力に合致しており、効率、生産性、顧客エンゲージメントを改善する可能性を提供しています。IDC Retail Insights、リサーチVPであるAnanda Chakravarty氏は次のように述べています。「生成AIは小売業界に旋風を巻き起こしています。現在、革新的なユースケースだと思っているものは、18ヶ月以内に日常的なものになるでしょう」
This IDC Perspective discusses the top retail generative AI (GenAI) use cases. Over 63.8% of retailers are investing in generative AI, focusing on use cases like natural language understanding and content generation despite facing challenges such as IT complexity and talent shortages. Retailers prioritize GenAI applications that offer measurable business value with top use cases including customer support chatbots, in-store associate knowledge bases, and digital search/product discovery. These applications align with GenAI's unique capabilities, offering potential for improved efficiency, productivity, and customer engagement."Generative AI is taking the retail industry by storm - what we think is an innovative use case now will be routine in less than 18 months." - Ananda Chakravarty, research VP, IDC Retail Insights