|   | 市場調査レポート 商品コード 1502740 IDC PlanScape:自動レジ・セルフレジにおけるコンピュータビジョンの導入分析IDC PlanScape: Analysis of Computer Vision Implementation in Automated and Self-Checkout Stores | ||||||
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| IDC PlanScape:自動レジ・セルフレジにおけるコンピュータビジョンの導入分析 | 
| 出版日: 2024年06月25日 発行: IDC ページ情報: 英文 10 Pages 納期: 即納可能  | 
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- 概要
- 目次
当レポートは、アジア太平洋の小売業、特に自動レジ・セルフレジの強化において、コンピュータビジョンテクノロジーがもたらす変革的な影響に焦点を当てています。本レポートでは、正確な商品認識と顧客行動の監視を可能にすることで、オペレーションの合理化、人件費の削減、顧客体験の向上にコンピュータビジョン技術が果たす役割を強調しています。また、小売業者が競争力を維持し、ハイテクに精通した消費者の進化する需要に応えるために、コンピュータビジョンを採用することの重要性についても論じています。IDC Retail InsightsのリサーチマネージャーであるVijay Sarathi Gollapalliは、次のように述べています。「コンピュータビジョン技術は、アジア太平洋の自動レジ・セルフレジ店舗を変革し、業務効率を大幅に高め、スムーズなショッピング体験を提供しています。商品を正確に認識し、顧客の行動を監視する能力により、小売業者はコストを削減し、ロスを防ぎ、ハイテクに精通した消費者の高い期待に応えることができ、小売イノベーションの最前線に立つことができます。このテクノロジーを導入することで、この地域の小売企業はショッピング体験を再構築し、顧客にとってよりシームレスで効率的なものにしようとしています。」
IDC PlanScape図
エグゼクティブサマリー
コンピュータビジョンはなぜ重要なのか?
コンピュータビジョンとは何か?
主要な利害関係者は誰か?
- 最高技術責任者
- ITマネージャーと技術者
- 店舗運営マネージャー
- 損失防止マネージャー
- ビジュアルマーチャンダイザー
- カスタマーエクスペリエンスマネージャー
- トレーニングマネージャー
- ベンダー担当者
- 経営幹部チーム
組織はコンピュータビジョンテクノロジーをどのように活用できるのか?
- ケーススタディ
テクノロジー購入者へのアドバイス
関連調査
This IDC PlanScape report highlights the transformative impact of computer vision technology on the retail sector in Asia/Pacific, particularly in enhancing automated and self-checkout stores. It underscores the technology's role in streamlining operations, reducing labor costs, and improving customer experiences by enabling accurate product recognition and monitoring customer behavior. The report also discusses the importance of adopting computer vision for retailers to stay competitive and cater to the evolving demands of tech-savvy consumers."Computer vision technology is transforming automated and self-checkout stores in the Asia/Pacific region, significantly boosting operational efficiency and delivering smooth shopping experiences. With its ability to accurately recognize products and monitor customer behavior, retailers can reduce costs, prevent losses, and meet the high expectations of tech-savvy consumers, positioning themselves at the forefront of retail innovation. Embracing this technology, retailers in the region are reshaping the shopping experience, making it more seamless and efficient for customers," says Vijay Sarathi Gollapalli, research manager, IDC Retail Insights
IDC PlanScape Figure
Executive Summary
Why is Computer Vision Important?
What is Computer Vision?
Who are the Key Stakeholders?
- Chief Technology Officer
- IT Managers and Technicians
- Store Operations Managers
- Loss Prevention Managers
- Visual Merchandisers
- Customer Experience Managers
- Training Managers
- Vendor Representatives
- Executive Leadership Team
How Can My Organization Take Advantage of computer vision technology?
- Case Studies










