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市場調査レポート
商品コード
1487388
欧州通信会社のNetCo/ServCo変革The NetCo/ServCo Transformation for European Telcos |
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欧州通信会社のNetCo/ServCo変革 |
出版日: 2024年05月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 9 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、欧州のCSPが、財務的なプレッシャーや競争の激しい市場での技術革新の必要性など、厳しい通信事業者の状況を乗り切るために用いている戦略について詳述します。存続可能な競争力を維持するため、欧州のCSPはコアコンピタンスに集中し、新たな投資を呼び込むことで価値を引き出そうと、NetCo/ServCoの分割を中心とした構造転換を模索しています。この戦略的転換は、ネットワーク運営(NetCo)と顧客向けサービス(ServCo)を分離することで、運営効率を高め、市場競争を促進し、進化する顧客の需要に応えることを目的としています。「NetCo/ServCoの分離を受け入れることで、通信事業者の競争力を再定義し、急速に進化する欧州の通信情勢において前例のない価値を解き放つことができる」とIDCの副社長であるAhmad Latif Aliは述べています。
This IDC Market Perspective details strategies that European CSPs have been using to navigate a challenging telco landscape, marked by financial pressures and the need to innovate in a highly competitive market. To remain viable and competitive, European CSPs are exploring structural transformations, particularly a NetCo/ServCo split, to unlock value by focusing on core competencies and attracting new investments. This strategic shift aims at enhancing operational efficiency, fostering greater market competition, and meeting evolving customer demands by separating network operations (NetCo) from customer-facing services (ServCo)."Embracing NetCo/ServCo separation could redefine telco competitiveness, unlocking unprecedented value in the rapidly evolving European telecommunications landscape," said Ahmad Latif Ali, associate vice president, IDC.