市場調査レポート
商品コード
1457786
AI主導のCXプラットフォーム:TelcoのB2B・B2Cの成長可能性を引き出すAI Driven CX Platform: Unlocking Telco B2B and B2C Growth Potential |
AI主導のCXプラットフォーム:TelcoのB2B・B2Cの成長可能性を引き出す |
出版日: 2024年03月29日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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このMarket Perspectiveでは、B2Bの通信企業の成長を促進する上でのカスタマーエクスペリエンスプラットフォーム(CEP)の役割を強調しています。オペレーションとカスタマーエクスペリエンス(CX)の改善におけるAIとMLの戦略的重要性、カスタマーライフサイクル管理においてCSPが直面する課題、通信B2Bの販売ワークフローにおけるCX管理の推進における生成AIの可能性について説明しています。また、ベンダーの事例と、テクニカルマーケティング・セールスリーダー向けの提言も含まれています。IDCのAsia/Pacific Telco Research、シニアリサーチマネージャーであるSaid Khairil Anwar Rahmat氏は次のように述べています。「Telcoは、カスタマージャーニー全体を革新し、パーソナライズされたサービスとシームレスなエクスペリエンスを提供することで、忠誠心を育む必要があります。AI/MLアルゴリズムの力を活用することで、Telcoは顧客のニーズを予測し、サービスをパーソナライズし、プロアクティブなサポートを提供することができます」
This Market Perspective document emphasizes the role of customer experience platforms (CEPs) in driving growth for business to business (B2B) telecommunications companies. It discusses the strategic importance of AI and ML in improving operations and customer experience (CX), the challenges faced by comms SPS in managing the customer life cycle, and the potential of generative AI in advancing CX management within the telecommunications B2B sales workflow. The report also concludes with vendor examples and recommendations for tech marketing and sales leaders. "Telcos must innovate across the customer journey, offering personalized services and seamless experiences to foster loyalty. By harnessing the power of AI/ML algorithms, telcos can anticipate customer needs, personalize offerings, and provide proactive support," says Said Khairil Anwar Rahmat, senior research manager, Asia/Pacific Telco Research