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市場調査レポート
商品コード
1451981
サービス産業に対する重要な財務実績指標の概要Overview of Financial Performance Metrics That Matter for Services Industry |
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サービス産業に対する重要な財務実績指標の概要 |
出版日: 2024年03月13日
発行: IDC
ページ情報: 英文 9 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、サービス産業に対する重要な財務指標の概要を説明しています。ことわざにもあるように「測定できるものは改善できる」。適切な評価指標を選択すると、成長を促進するための正しい戦略の策定とその達成のギャップを埋めることができます。間違ったKPIは、組織側で多くの時間、労力、資金を浪費する一方で、望ましい結果が得られないことにつながります。IDCのWorldwide Services、アソシエイトリサーチディレクターのNishant Bansal氏は次のように述べています。「あらゆる組織の戦略は、収益であれ収益性であれ、財務指標につながります。これまで以上に競争が激化する市場では、適切な指標セットを選択し、それらを定期的に評価し続けることが重要です。そうすることで、KPI を達成する際の潜在的な問題が重大になる前に特定できるようになります。財務指標を定期的に分析し、その結果に基づいて必要な措置を講じることにより、組織は成長を達成し、戦略的目標を達成することができます」
This IDC Market Perspective provides an overview of financial metrics that matter for the services industry. As the saying goes "What gets measured, gets managed." Choosing the right set of metrics can bridge the gap between framing the correct strategy to spur growth and achieving it. The wrong KPIs can lead to a lot of wasted time, effort, and money on the organization's part while not achieving the desired results."Every organization's strategy leads to financial metrics, be it revenue or profitability. With a market which is more competitive than ever, it is important to choose the right set of metrics and keep evaluating them periodically so that any potential problems in achieving the KPIs can be identified before it becomes significant. By periodically analyzing financial metrics and taking necessary actions based on the results will help organizations achieve growth and meet their strategic goals," says Nishant Bansal, associate research director, IDC's Worldwide Services.