デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1385510

CFOのオフィス:財務部門の変革と変革の冒険の始め方

Office of the CFO: How to Start the Transformation-and-Change Adventure for the Finance Department

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 12 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.13円
CFOのオフィス:財務部門の変革と変革の冒険の始め方
出版日: 2023年11月21日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDCの視点は、財務変革の旅に乗り出すCFO向けにカスタマイズ型「ハウツー」プレイブックを開始するものです。これらのプレイブックは、CFOが財務部門をプロセス、技術、人材を含む変更管理プロセスを通じて指導する際に、着手、一般的な落とし穴の回避、課題への対応を成功に導くことを目的としています。多くの場合、組織化、計画、文書化が不十分なため、従業員の変化に対する抵抗に直面しています。このような変革の道のりには、多大な時間とリソースが必要です。「このシリーズは、CFOが変革の旅路をナビゲートし、前進するための貴重なガイダンスと実践例を提供することを意図しています。」-ヘザー・ハーブスト、IDCワールドワイドCFOオフィス調査ディレクター。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • 整理整頓:始める前に準備しておくことが重要なものは何ですか?
    • ドキュメンテーション
      • 問題点:不正確な予測
      • 提案されたソリューション
      • 追加の考慮事項
    • 技術:機能とプロセス要件
      • ビジネスアーキテクチャ
      • 能力
        • 能力を定義するための構造化された方法は次のとおりです
        • 能力を実行するための計画の例
    • 人材
  • でも時間がない…既成概念にとらわれずに考える時間

技術購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51360923

This IDC Perspective initiates a "how to" playbook tailored for CFOs embarking on their finance transformation journey. These playbooks aim to guide CFOs in getting started, avoiding common pitfalls, and successfully addressing challenges as they lead their finance departments through the change management process encompassing processes, technology, and people."While many CFOs and their departments have embarked on the finance transformation journey, a significant number encounter obstacles or fail to implement changes effectively within finance processes and technology. Often, they face resistance to change from their employees due to a lack of organization, planning, and documentation. The entire journey demands substantial time and resources. This series intends to provide CFOs with valuable guidance and practical examples to navigate and progress through their transformation journey." - Heather Herbst, research director, Worldwide Office of the CFO at IDC

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Get Organized: What's Important to Have Before Starting?
    • Documentation
      • Pain Point: Inaccurate Forecasts
      • Proposed Solution
      • Additional Considerations
    • Technology: Capabilities and Process Requirements
      • Business Architecture
      • Capabilities
        • Here's a Structured Way to Define a Capability
        • Example of a Plan to Perform Capability
    • People
  • But I Do Not Have the Time … Time to Think Outside the Box

Advice for the Technology Buyer

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis