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市場調査レポート
商品コード
1326736
5G B2Bの機会を収益化するマーケットプレースMarketplaces to Monetize the 5G B2B Opportunity |
5G B2Bの機会を収益化するマーケットプレース |
出版日: 2023年08月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
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当レポートでは、5Gの収益化のためのマーケットプレースの主な基本タイプ (データ・モデル・アプリケーション・業種別のマーケットプレース) とその主な特徴について分析し、サービスプロバイダーにとってのベストプラクティス、主な推奨事項、課題などを調査しております。5Gはさまざまな収益化の機会を開くものであり、マーケットプレースはデジタル空間における明確な選択肢であるため、多くの企業にとって明確な関心分野であり、大きなチャンスです。「5G技術が成熟し、実行可能な選択肢となるにつれて、さまざまな収益化の機会が可能になり、マーケットプレースは5Gを活用した最先端資産へのアクセスを民主化する明確な選択肢となっています」とIDC EMEAの通信モビリティ研究担当のアソシエイト・バイスプレジデントのAlejandro Cadenasは述べています。「マーケットプレースは、標的ユーザーとマーケットプレースが注力するニーズを明確に理解した上で定義されるべきであり、マーケットプレースのタイプに応じて重要な差別化要素を提供する必要があります」
This IDC Market Perspective identifies the key basic types of marketplaces for 5G monetization (data, models, applications, and vertical-specific marketplaces) and their key characteristics, also providing best practices, key recommendations, and challenges for service providers. 5G opens up different monetization opportunities, and marketplaces are a clear option in the digital space, making this a clear area of interest and great opportunity for many players."As 5G technologies mature and become viable options, different monetization opportunities are possible, and marketplaces are a clear option to democratize access to cutting-edge assets that leverage 5G," said Alejandro Cadenas, Associate Vice President of Telco Mobility Research, IDC EMEA. "Marketplaces should be defined with a clear understanding of the target user and needs that the marketplace is focusing on, offering the key differentiation aspects depending on the type of marketplace."