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市場調査レポート
商品コード
1266767

市場へのルート:ラテンアメリカ

Routes to Market First in Latin America

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 13 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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市場へのルート:ラテンアメリカ
出版日: 2023年04月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

デジタルトランスフォーメーション、進化する顧客需要、パートナーのビジネスモデルの変化に対応し、技術流通ビジネスは変化を示しています。

当レポートでは、技術の流通に関する将来の展望を調査し、市場へのルートの近代化の動向、技術バイヤーへの提言などをまとめています。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

市場へのルートの近代化

  • クラウドにより進化は必須に
  • パートナーから始まる収益性
  • ビジネスモデルの包括的な進化と近代化への道筋
    • 流通はエコシステム中心に
    • プラットフォームがデジタルビジネスを可能に
    • データ主導となる理由

技術バイヤーへの提言

参考資料

目次
Product Code: LA48864722

This document provides IDC's perspective on the future of technology distribution based on recent studies and interviews. In response to digital transformation, evolving customer demand, and changing partner business models, the technology distribution business is changing. The distributors and partners are defining their plans with a view to digitization, although each could do it differently. While there is no universal blueprint, the digital transformation of retail is determined by three core attributes that can guide transformation processes today and underpin future business models. Specifically, IDC believes that digitally transformed distribution should be ecosystem-centric, platform-enabled, and data-driven. The digital economy is changing how companies purchase technology and, therefore, how the distribution channel operates. "Given the client's needs, partners and distributors have key roles and great opportunities in the provision of products and services. However, they will need to adapt to the ecosystem and be able to operate in a data-driven environment. Partners must develop unique strengths and skills to enable the desired scale and scope to compete and grow within the ecosystem," said Alejandro Florean, Vice President of Consulting and Research for Latin America in IDC.

Executive Snapshot

Situation Overview

modernizing the routes to market

  • The Cloud Makes Evolution Mandatory
  • Profitability Begins with the Partners
  • The Journey to Comprehensive Evolution and Modernization of the Business Models
    • Distribution to Become Ecosystem Centric
    • Platforms Enable Digital Business
      • Platforms Drive Markets in the Cloud Markets and Enable Digital Go-to-Market (GTM)
      • Managing Platforms as a Single Pane of Glass
    • Why Becoming Data Driven
      • Provide Extraordinary Data-Driven Customer Experiences (CX)
      • Enable Customer Success and Life-Cycle Management
      • Intelligent Strategies and Portfolio Evolution

Advice for the Technology Buyer

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