市場調査レポート
商品コード
1322480
欧州のCRMアプリケーションの市場シェア、2022年:CXが企業の最優先事項であり続ける中、活況を呈するCRM市場European CRM Application Market Shares, 2022: A Buoyant CRM Market as CX Remains the Top Enterprise Priority |
欧州のCRMアプリケーションの市場シェア、2022年:CXが企業の最優先事項であり続ける中、活況を呈するCRM市場 |
出版日: 2023年07月31日
発行: IDC
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能
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当レポートでは、CRMソフトウェア市場 (2020年~2022年) について分析し、各分野 (販売、マーケティング、広告、デジタルeコマース、顧客サービス、コールセンターアプリケーション) の収益や、主要ベンダーの市場シェアを解明しています。「分析の結果、各組織は現在の景気動向に対して緊張感を抱く一方、継続的な収益拡大のために顧客に注目しています。この観点から言えば、欧州のCRMマーケットプレースの持続的成長は、企業が顧客に対する投資を継続する上で理にかなっています。しかし、企業のあらゆる支出に対する監視の目が厳しくなっているため、ベンダーにとっては、自社ソリューションへの投資が価値創出への最良の道であることを示すことが、これまで以上に大きなプレッシャーとなっています」と、IDCの欧州顧客体験担当アソシエイトリサーチディレクターのVan Valdezは述べています。
This IDC Market Share analyzes the CRM software market for 2020 to 2022, breaking down the revenue and market shares of leading vendors in sales, marketing, advertising, digital commerce, customer service, and call center applications."Our research shows us that while organizations are feeling the strain of the current economic climate, focusing on customers is a sustainable route to profitable growth. In this light, sustained growth in the European CRM marketplace makes sense as companies continue to invest in customers. However, greater levels of scrutiny on all enterprise spending means there is more pressure than ever on vendors to demonstrate that investing in their solutions is the best route to value generation," said Van Valdez, associate research director, European Customer Experience, IDC.