市場調査レポート
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1114015
モバイルアプリケーション市場の規模、シェア、動向分析レポート:ストアタイプ別(Google Store、Apple Store、その他)、アプリケーション別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年Mobile Application Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Store Type (Google Store, Apple Store, Others), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030 |
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モバイルアプリケーション市場の規模、シェア、動向分析レポート:ストアタイプ別(Google Store、Apple Store、その他)、アプリケーション別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年 |
出版日: 2022年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のモバイルアプリケーション市場規模は、2022年から2030年にかけてCAGR13.4%で拡大し、2030年には5654億米ドルに達すると予想されています。
より健康的なライフスタイルを送ることが重視されるようになり、ワークアウト、健康管理、栄養・食事、その他のフィットネス活動を支援するヘルスケアデータへのリアルタイムアクセスに対する需要が、市場成長の主要な要因となっています。また、インターネット料金の低下、スマートフォンの普及、可処分所得の増加、それに伴うゲームアプリを中心としたアプリ内課金の増加などの要因も、成長を後押しする要因となっています。
さらに、COVID-19の流行時には、オンデマンドのライブ動画相談アプリのダウンロードが世界的に増加しました。近年は遠隔相談サービスが伸びていますが、今回の締め出しにより、オンデマンドのライブ動画相談が急増しています。さらに、COVID-19の大流行により、人の移動が制限され、訪問先で感染することへの不安から、人々の精神衛生や不安レベルに悪影響が出たことが、オンライン相談サービスの成長の礎となりました。また、モバイルアプリケーションは、シンプルなユーザーインターフェースや遠隔健康管理などの利点から、健康相談会用のヘルスケアアプリケーションのダウンロード数が増加しています。
ゲームやヘルスケアに加え、音楽・エンタテインメント系アプリも事業収益向上の大きなチャンス。ライブストリーミングアプリケーションに対する需要の高まりは、音楽・エンターテインメントアプリ市場の成長を促進する重要な要因の1つと予想されます。ユーザーは、YouTube、Netflix、Instagramなどのライブストリーミングアプリを使用して、より多くの視聴者にライブ動画を配信することができます。
さらに、これらのアプリはソーシャルメディアのインフルエンサーの間で人気が高まっており、彼らは毎日のように視聴者を魅了し、自分のアカウントやチャンネルのランキングを向上させるためにこれらのアプリを使用しています。さらに、COVID-19の発生を受けて世界的にロックダウンが実施されたことで、ユーザーが娯楽活動を続けるため、OTTアプリケーションの開発に拍車がかかっています。その結果、パンデミックの期間中、OTTアプリケーションの典型的な平均利用時間は劇的に増加しました。その結果、エンタテインメント系アプリケーションの需要が急増しています。しかし、パンデミック封じ込めに伴う各国政府の経済活動の再開により、エンターテインメントアプリ分野では通常の前年比発展を取り戻すと予想されます。
インターネットの普及、スマートフォンの普及、モバイルアプリケーションにおける機械学習や人工知能技術の利用の増加により、予測期間(アプリ)中に市場は大きく成長すると予想されます。
iOSアプリはアプリ内課金やプレミアムアプリによる収益のマネタイズ率が比較的高いことから、2021年の売上シェアはアップルストアセグメントが最大となっています。
音楽・エンターテインメントアプリ分野は、YouTube、Netflix、Instagramなどのライブストリーミングアプリの需要急増により、2022年から2030年の予測期間中に大きな成長を示すと予測されます。
北米は、スマートフォンの普及率の高さ、アプリ内消費支出の増加、Apple Inc.、Hewlett Packard Enterprise、Google LLC、Netflix Inc.、Microsoft Corporationといった複数のプレイヤーの存在などにより、2021年のモバイルアプリ世界市場の収益シェアを31.83%超とリードしています。
The global mobile application market size is anticipated to reach USD 565.40 billion by 2030, expanding at a CAGR of 13.4% from 2022 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing emphasis on living a healthier lifestyle, as well as the demand for real-time access to healthcare data to assist users with workouts, health management, nutrition and diet, and other fitness activities, are the primary factors driving the market growth. Furthermore, factors such as lower internet costs, smartphone proliferation, an increase in expendable income, and the consequent rise in in-app purchases, particularly for gaming apps, are all driving growth.
Furthermore, during the COVID-19 pandemic, downloads of on-demand live video consultation apps increased globally. Although remote consultation services have grown in recent years, there has been a surge in on-demand live video consultations as a result of the current lockdowns. Furthermore, the negative effect of the COVID-19 pandemic on people's mental health and anxiety levels as a result of restrictions on human movement and the fear of becoming infected during the on-premise visit has laid the foundation for growth in online consultation services. The advantages of mobile applications, such as their simple user interface and remote health monitoring, have risen healthcare application downloads for health counseling sessions.
Music and entertainment apps, in addition to gaming and healthcare apps, offer substantial opportunities to raise business revenue. The increasing demand for live streaming applications available is anticipated to be one of the key factors driving the growth of the music and entertainment apps market. Users can broadcast live videos to a larger audience using live streaming apps like YouTube, Netflix, and Instagram.
Furthermore, these apps have grown in popularity among social media influencers, who use them to engage audiences daily and improve the ranking of their accounts and channels. Furthermore, global lockdowns imposed in the aftermath of the COVID-19 outbreak have fueled the development of OTT applications as users continue to engage in recreational activities. As a result, during the pandemic, the typical average time spent on OTT applications increased dramatically. As a result, demand for entertainment applications has skyrocketed. However, the re-opening of economies by governments following pandemic containment is expected to restore normal year-on-year development in the entertainment app segment.