表紙:モバイルアプリケーション市場の規模、シェア、動向分析レポート:ストアタイプ別(Google Store、Apple Store、その他)、アプリケーション別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1114015

モバイルアプリケーション市場の規模、シェア、動向分析レポート:ストアタイプ別(Google Store、Apple Store、その他)、アプリケーション別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年

Mobile Application Market Size, Share, & Trends Analysis Report By Store Type (Google Store, Apple Store, Others), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 2~10営業日

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モバイルアプリケーション市場の規模、シェア、動向分析レポート:ストアタイプ別(Google Store、Apple Store、その他)、アプリケーション別、地域別、セグメント別予測、2022年~2030年
出版日: 2022年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

モバイルアプリケーション市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のモバイルアプリケーション市場規模は、2022年から2030年にかけてCAGR13.4%で拡大し、2030年には5654億米ドルに達すると予想されています。

より健康的なライフスタイルを送ることが重視されるようになり、ワークアウト、健康管理、栄養・食事、その他のフィットネス活動を支援するヘルスケアデータへのリアルタイムアクセスに対する需要が、市場成長の主要な要因となっています。また、インターネット料金の低下、スマートフォンの普及、可処分所得の増加、それに伴うゲームアプリを中心としたアプリ内課金の増加などの要因も、成長を後押しする要因となっています。

さらに、COVID-19の流行時には、オンデマンドのライブ動画相談アプリのダウンロードが世界的に増加しました。近年は遠隔相談サービスが伸びていますが、今回の締め出しにより、オンデマンドのライブ動画相談が急増しています。さらに、COVID-19の大流行により、人の移動が制限され、訪問先で感染することへの不安から、人々の精神衛生や不安レベルに悪影響が出たことが、オンライン相談サービスの成長の礎となりました。また、モバイルアプリケーションは、シンプルなユーザーインターフェースや遠隔健康管理などの利点から、健康相談会用のヘルスケアアプリケーションのダウンロード数が増加しています。

ゲームやヘルスケアに加え、音楽・エンタテインメント系アプリも事業収益向上の大きなチャンス。ライブストリーミングアプリケーションに対する需要の高まりは、音楽・エンターテインメントアプリ市場の成長を促進する重要な要因の1つと予想されます。ユーザーは、YouTube、Netflix、Instagramなどのライブストリーミングアプリを使用して、より多くの視聴者にライブ動画を配信することができます。

さらに、これらのアプリはソーシャルメディアのインフルエンサーの間で人気が高まっており、彼らは毎日のように視聴者を魅了し、自分のアカウントやチャンネルのランキングを向上させるためにこれらのアプリを使用しています。さらに、COVID-19の発生を受けて世界的にロックダウンが実施されたことで、ユーザーが娯楽活動を続けるため、OTTアプリケーションの開発に拍車がかかっています。その結果、パンデミックの期間中、OTTアプリケーションの典型的な平均利用時間は劇的に増加しました。その結果、エンタテインメント系アプリケーションの需要が急増しています。しかし、パンデミック封じ込めに伴う各国政府の経済活動の再開により、エンターテインメントアプリ分野では通常の前年比発展を取り戻すと予想されます。

モバイルアプリケーション市場のレポートハイライト

インターネットの普及、スマートフォンの普及、モバイルアプリケーションにおける機械学習や人工知能技術の利用の増加により、予測期間(アプリ)中に市場は大きく成長すると予想されます。

iOSアプリはアプリ内課金やプレミアムアプリによる収益のマネタイズ率が比較的高いことから、2021年の売上シェアはアップルストアセグメントが最大となっています。

音楽・エンターテインメントアプリ分野は、YouTube、Netflix、Instagramなどのライブストリーミングアプリの需要急増により、2022年から2030年の予測期間中に大きな成長を示すと予測されます。

北米は、スマートフォンの普及率の高さ、アプリ内消費支出の増加、Apple Inc.、Hewlett Packard Enterprise、Google LLC、Netflix Inc.、Microsoft Corporationといった複数のプレイヤーの存在などにより、2021年のモバイルアプリ世界市場の収益シェアを31.83%超とリードしています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
    • 購入したデータベース
    • GVRの内部データベース
    • 二次情報と第三者の視点
    • 1次調査
  • 情報分析
    • データ分析モデル
  • 市場形成とデータ可視化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • セグメント別見通し

第3章 市場変数、動向、範囲

  • モバイルアプリの市場動向
    • 技術動向
    • バイヤーの動向
    • サプライヤーの動向
    • 規制動向
  • モバイルアプリケーション市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場機会分析
    • 市場課題分析
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • モバイルアプリケーション市場-バリューチェーン分析
  • モバイルアプリケーション市場の業界分析-Porter's
    • サプライヤーの力
    • 買い手の交渉力
    • 代替の脅威
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • モバイルアプリケーション市場の業界分析-PEST
    • 政治と法律の情勢
    • 環境情勢
    • 社会情勢
    • テクノロジー情勢
  • 国別のデータ保護およびプライバシー法
  • 主要取引と戦略的提携分析
    • 合弁事業
    • 合併と買収
    • ライセンシングとパートナーシップ
    • 技術協力

第4章 モバイルアプリケーション市場:店舗タイプの推定・動向分析

  • モバイルアプリ市場:店舗タイプ分析
    • Googleストア
    • アップルストア
    • その他

第5章 モバイルアプリケーション市場:アプリケーションの推定・動向分析

  • モバイルアプリケーション市場:アプリケーション分析
    • ゲーム
    • 音楽とエンターテイメント
    • ヘルス&フィットネス
    • ソーシャルネットワーキング
    • 小売およびeコマース
    • その他

第6章 モバイルアプリケーション市場:地域推定・動向分析

  • 2021年と2030年の地域別モバイルアプリケーション市場シェア
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • ロシア
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • シンガポール
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東とアフリカ

第7章 競合分析

  • 主要な市場参加者別最近の動向と影響分析
  • 企業/競合の分類(主要なイノベーター、マーケットリーダー、新興企業)
  • ベンダー情勢
    • 主要企業分析、2021年
  • 企業分析
    • 会社の市況分析
    • 競合ダッシュボード分析

第8章 競合情勢

  • Apple Inc.,
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Google LLC
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Microsoft Corporation
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Amazon Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Gameloft SE
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Netflix Inc.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Ubisoft Entertainment
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Practo
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Cure.fit
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
  • Xiaomi Corp.
    • 会社概要
    • 財務実績
    • 製品のベンチマーク
    • 最近の開発
図表

List of Tables

  • Table 1 Mobile Application Market market, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 2 Mobile Application Market market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 3 Mobile Application Market market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 Mobile Application Market market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5 Mobile Application Market market - Key market driver impact
  • Table 6 Mobile Application Market market - Key market opportunity impact
  • Table 7 Mobile Application Market market - Key market challenge impact
  • Table 8 Google store market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 9 Apple store market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 10 Others market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 11 Gaming application market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 12 Music & entertainment application market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 13 Health & fitness application market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 14 Social networking application market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 15 Retail & e-commerce application market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 16 Other application market, by region, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 17 North America mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 18 North America mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 20 U.S. mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 21 U.S. mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 22 Canada mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 23 Canada mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 24 Mexico mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 25 Mexico mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 26 Europe mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 27 Europe mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 28 U.K. mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 29 U.K. mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 30 Germany mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 31 Germany mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 32 France mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 33 France mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 34 Russia mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 35 Russia mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 36 Asia Pacific mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 37 Asia Pacific mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 38 China mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 39 China mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 40 India mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 41 India mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 42 Japan mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 43 Japan mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 44 South Korea mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 45 South Korea mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 46 Singapore mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 47 Singapore mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 48 Latin America mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 49 Latin America Mobile Application Market market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 50 Brazil mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 51 Brazil mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 52 Mexico mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 53 Mexico mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 54 MEA mobile application market, by store type, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • Table 55 MEA mobile application market, by application, 2017 - 2030 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 Mobile application market segmentation
  • Fig. 2 Mobile application market report scope
  • Fig. 3 Mobile application market size (revenue in USD billion) 2017 - 2030
  • Fig. 4 Mobile application market analysis - Market dynamics
  • Fig. 5 Mobile application market - Penetration & growth prospects
  • Fig. 6 Mobile application market analysis - Porter's
  • Fig. 7 Mobile application market analysis - PEST
  • Fig. 8 Mobile application market - Value chain analysis
  • Fig. 9 Mobile application market - Store type movement analysis
  • Fig. 10 Mobile application market - Application movement analysis
  • Fig. 11 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 12 Mobile application market - Regional movement analysis
  • Fig. 13 Mobile application market - Company market position analysis
  • Fig. 14 Mobile application market - Competitive dashboard
目次
Product Code: GVR-4-68039-038-0

Mobile Application Market Growth & Trends:

The global mobile application market size is anticipated to reach USD 565.40 billion by 2030, expanding at a CAGR of 13.4% from 2022 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing emphasis on living a healthier lifestyle, as well as the demand for real-time access to healthcare data to assist users with workouts, health management, nutrition and diet, and other fitness activities, are the primary factors driving the market growth. Furthermore, factors such as lower internet costs, smartphone proliferation, an increase in expendable income, and the consequent rise in in-app purchases, particularly for gaming apps, are all driving growth.

Furthermore, during the COVID-19 pandemic, downloads of on-demand live video consultation apps increased globally. Although remote consultation services have grown in recent years, there has been a surge in on-demand live video consultations as a result of the current lockdowns. Furthermore, the negative effect of the COVID-19 pandemic on people's mental health and anxiety levels as a result of restrictions on human movement and the fear of becoming infected during the on-premise visit has laid the foundation for growth in online consultation services. The advantages of mobile applications, such as their simple user interface and remote health monitoring, have risen healthcare application downloads for health counseling sessions.

Music and entertainment apps, in addition to gaming and healthcare apps, offer substantial opportunities to raise business revenue. The increasing demand for live streaming applications available is anticipated to be one of the key factors driving the growth of the music and entertainment apps market. Users can broadcast live videos to a larger audience using live streaming apps like YouTube, Netflix, and Instagram.

Furthermore, these apps have grown in popularity among social media influencers, who use them to engage audiences daily and improve the ranking of their accounts and channels. Furthermore, global lockdowns imposed in the aftermath of the COVID-19 outbreak have fueled the development of OTT applications as users continue to engage in recreational activities. As a result, during the pandemic, the typical average time spent on OTT applications increased dramatically. As a result, demand for entertainment applications has skyrocketed. However, the re-opening of economies by governments following pandemic containment is expected to restore normal year-on-year development in the entertainment app segment.

Mobile Application Market Report Highlights:

  • Due to internet penetration, smartphone proliferation, and the increasing use of machine learning and artificial intelligence technologies in mobile applications, the market is expected to grow significantly during the forecast period (apps).
  • The apple store segment accounted for the largest revenue share in 2021, due to iOS apps' relatively higher rate of monetization for revenue generated by in-app purchases and premium apps.
  • The music & entertainment application segment is estimated to demonstrate significant growth during the forecast period from 2022 to 2030, due to the surge in demand for live streaming apps such as YouTube, Netflix, and Instagram.
  • North America led the global mobile application market with over 31.83% revenue share in 2021, owing to high smartphone penetration, rising in-app consumer spending, and the presence of several players in the region, such as Apple Inc., Hewlett Packard Enterprise, Google LLC, Netflix Inc., and Microsoft Corporation.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook

Chapter 3. Market Variable, Trends & Scope

  • 3.1. Mobile Application Market Trends
    • 3.1.1. Technology Trends
    • 3.1.2. Buyer Trends
    • 3.1.3. Supplier Trends
    • 3.1.4. Regulatory Trends
  • 3.2. Mobile Application Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Opportunity Analysis
    • 3.2.3. Market Challenge Analysis
  • 3.3. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.4. Mobile Application Market - Value Chain Analysis
  • 3.5. Mobile Application Market Industry Analysis - Porter's
    • 3.5.1. Supplier Power
    • 3.5.2. Buyer Power
    • 3.5.3. Substitution Threat
    • 3.5.4. Threat of New Entrants
    • 3.5.5. Competitive Rivalry
  • 3.6. Mobile Application Market Industry Analysis - PEST
    • 3.6.1. Political & Legal Landscape
    • 3.6.2. Environmental Landscape
    • 3.6.3. Social Landscape
    • 3.6.4. Technology Landscape
  • 3.7. Data Protection and Privacy Legislation by country
  • 3.8. Major Deals & Strategic Alliances Analysis
    • 3.8.1. Joint Ventures
    • 3.8.2. Mergers & Acquisitions
    • 3.8.3. Licensing & Partnership
    • 3.8.4. Technology Collaborations

Chapter 4. Mobile Application Market: Store Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Mobile Application Market: Store Type Analysis
    • 4.1.1. Google Store
    • 4.1.2. Apple Store
    • 4.1.3. Others

Chapter 5. Mobile Application Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Mobile Application Market: Application Analysis
    • 5.1.1. Gaming
    • 5.1.2. Music & Entertainment
    • 5.1.3. Health & Fitness
    • 5.1.4. Social Networking
    • 5.1.5. Retail & e-Commerce
    • 5.1.6. Others

Chapter 6. Mobile Application Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Mobile Application Market Share By Region, 2021 & 2030
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. U.S.
    • 6.2.2. Canada
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. U.K.
    • 6.3.2. Germany
    • 6.3.3. France
    • 6.3.4. Russia
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. China
    • 6.4.2. India
    • 6.4.3. Japan
    • 6.4.4. South Korea
    • 6.4.5. Singapore
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Brazil
    • 6.5.2. Mexico
  • 6.6. Middle East & Africa

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 7.2. Company/ Competition Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players)
  • 7.3. Vendor Landscape
    • 7.3.1. Key Company Analysis, 2021
  • 7.4. Company Analysis
    • 7.4.1. Company Market Position Analysis
    • 7.4.2. Competitive Dashboard Analysis

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Apple Inc.,
    • 8.1.1. Company Overview
    • 8.1.2. Financial Performance
    • 8.1.3. Product Benchmarking
    • 8.1.4. Recent Developments
  • 8.2. Google LLC
    • 8.2.1. Company Overview
    • 8.2.2. Financial Performance
    • 8.2.3. Product Benchmarking
    • 8.2.4. Recent Developments
  • 8.3. Microsoft Corporation
    • 8.3.1. Company Overview
    • 8.3.2. Financial Performance
    • 8.3.3. Product Benchmarking
    • 8.3.4. Recent Developments
  • 8.4. Amazon Inc.
    • 8.4.1. Company Overview
    • 8.4.2. Financial Performance
    • 8.4.3. Product Benchmarking
    • 8.4.4. Recent Developments
  • 8.5. Gameloft SE
    • 8.5.1. Company Overview
    • 8.5.2. Financial Performance
    • 8.5.3. Product Benchmarking
    • 8.5.4. Recent Developments
  • 8.6. Netflix Inc.
    • 8.6.1. Company Overview
    • 8.6.2. Financial Performance
    • 8.6.3. Product Benchmarking
    • 8.6.4. Recent Developments
  • 8.7. Ubisoft Entertainment
    • 8.7.1. Company Overview
    • 8.7.2. Financial Performance
    • 8.7.3. Product Benchmarking
    • 8.7.4. Recent Developments
  • 8.8. Practo
    • 8.8.1. Company Overview
    • 8.8.2. Financial Performance
    • 8.8.3. Product Benchmarking
    • 8.8.4. Recent Developments
  • 8.9. Cure.fit
    • 8.9.1. Company Overview
    • 8.9.2. Financial Performance
    • 8.9.3. Product Benchmarking
    • 8.9.4. Recent Developments
  • 8.10. Xiaomi Corp.
    • 8.10.1. Company Overview
    • 8.10.2. Financial Performance
    • 8.10.3. Product Benchmarking
    • 8.10.4. Recent Developments