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市場調査レポート
商品コード
1772277
コンテナ積み替え市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンテナタイプ別、コンテナサイズ別、サービスタイプ別、輸送手段別、エンドユーザー産業別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Container Transshipment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Container Type, By Container Size, By Service Type, By Mode of Transport, By End User Industry, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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コンテナ積み替え市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:コンテナタイプ別、コンテナサイズ別、サービスタイプ別、輸送手段別、エンドユーザー産業別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年06月03日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~10営業日
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コンテナ積み替え市場の概要
世界のコンテナ積み替え市場規模は、2024年に153億9,000万米ドルと推定され、2025~2030年にかけてCAGR 3.6%で成長し、2030年には188億5,000万米ドルに達すると予測されます。ポストパナマックスや超大型コンテナ船の台頭により、港湾インフラへの多額の投資が必要となっています。
スケールメリットをもたらす大型船は、増加する貨物量を効率的に処理するために、より深い喫水と先進的クレーンシステムを必要とします。例えば、アジアや北米の港湾は、競合を維持するために、バースの拡大や設備のアップグレードを行っています。米国運輸統計局は、船舶の大型化によるコスト削減は、港湾が船舶に対応できない場合、積み替え費用によって相殺される可能性があると指摘しています。このため、シンガポールやロッテルダムのようなハブ港に集中的な投資が行われ、これらの港は現在、1回の寄港につき2万TEU(20フィート換算単位)以上を処理できる自動化ターミナルを備えています。このようなインフラ整備は、世界貿易量が増加する中でシームレスな積み替えフローを維持するために不可欠であり、市場の成長を後押ししています。
デジタルトランスフォーメーションは、リアルタイムの追跡とデータの調和を通じてコンテナ積み替え市場に革命をもたらしています。連邦海事委員会(FMC)は、コンテナの位置、到着予定時刻、遅延に関するリアルタイムの最新情報を利害関係者に提供するために、標準化されたアプリケーションプログラミングインターフェース(API)の必要性を強調しています。例えば、提案されている海上輸送データシステム(MTDS)は、船舶の測位データをターミナル業務と統合することを目的としており、これにより、輸送会社は混乱時に動的に貨物を迂回させることができます。このレベルの可視化により、港湾でのアイドルタイムが短縮され、海上輸送業者と陸上物流業者間の連携が強化されます。FMCは、整合化されたデータの活用により、貨物の平均遅延を15~20%削減でき、米国の輸出入業者のコストを直接削減できると指摘しています。
世界の積み替えハブは、密輸や人身売買などの違法行為を防止するため、規制当局のモニタリング強化に直面しています。米国国務省の「世界のトランシップ・セミナー」では、モニタリングのない貨物輸送、特に高海域での貨物輸送がもたらすリスクが強調されました。これを受け、各国政府はより厳格な文書要件を導入し、安全な記録管理のためにブロックチェーンのような技術を導入しています。例えば、アラブ首長国連邦のジェベル・アリ港では現在、すべての積み替えコンテナについて先進的貨物申告を義務付けており、これは核拡散セキュリティイニシアティブ(PSI)に沿った措置です。これらの規制は、貿易の流動性と安全性のバランスを取り、積み替えの拠点が不正な貨物転用の結節点にならないようにすることを目的としています。
世界の港湾は、接続性とサービスの質を高めることで、優先的な積み替えハブになろうと競い合っており、これが市場の成長を促進しています。北極海航路をめぐるカナダと米国の対立は、氷冠の融解がアジアと欧州の貿易に新たな動向をもたらす中、この傾向を象徴しています。同様に、香港や釜山のようなアジアの港湾は、内陸製造地帯からの貨物を誘致するために内陸鉄道網に投資しています。オンタリオ州商用車調査では、積み替えの意思決定の60%が、主要高速道路や複合一貫輸送ターミナルに近いハブの影響を受けていることが明らかになりました。このような地理的優位性により、ハブ港は荷主にとって総合的なロジスティクスコストを削減する統合地点としての役割を果たすことができます。接続性を改善できない港湾は、優れたインフラを持つライバルに市場シェアを奪われるリスクがあります。
環境の持続可能性は、単独の取り組みよりもむしろ、業務の最適化を通じて優先されるようになってきています。FMCの2022年次報告書は、デジタルツールによって可能になった航路の最適化と停泊時間の短縮が、いかに燃料消費と排出を削減するかを強調しています。例えば、ロサンゼルス港では、トラックのターンアラウンド時間を合理化し、停泊中の船舶のための陸上給電を促進することで、ディーゼル粒子状物質を10年間で85%削減しました。排出量に関する直接的な規制はまだ出現していないが、効率化対策を積み替えのワークフローに組み込むことは、持続可能性に対する積極的なアプローチを示すものです。こうした取り組みは、世界の気候変動目標に合致するだけでなく、ロジスティクスプロバイダのコスト競合を高めるものでもあります。
Container Transshipment Market Summary
The global container transshipment market size was estimated at USD 15.39 billion in 2024, and is projected to reach USD 18.85 billion by 2030, growing at a CAGR of 3.6% from 2025 to 2030. The rise of post-Panamax and ultra-large container vessels has necessitated substantial investments in port infrastructure.
Larger ships, which offer economies of scale, require deeper drafts and advanced crane systems to handle increased cargo volumes efficiently. For instance, ports in Asia and North America are expanding berths and upgrading equipment to remain competitive. The U.S. Bureau of Transportation Statistics highlights that cost savings from larger vessels can be offset by transshipment expenses if ports cannot service them. This has led to concentrated investments in hubs like Singapore and Rotterdam, which now feature automated terminals capable of processing over 20,000 TEUs (twenty-foot equivalent units) per vessel call. Such infrastructure improvements are critical to maintaining seamless transshipment flows amid growing global trade volumes, which boost the market growth.
Digital transformation is revolutionizing the container transshipment market through real-time tracking and data harmonization. The Federal Maritime Commission (FMC) emphasizes the need for standardized application programming interfaces (APIs) to provide stakeholders with real-time updates on container locations, estimated arrival times, and delays. For example, the proposed Maritime Transportation Data System (MTDS) aims to integrate vessel positioning data with terminal operations, enabling carriers to reroute shipments dynamically during disruptions. This level of visibility reduces idle time at ports and enhances coordination between ocean carriers and landside logistics providers. The FMC notes that harmonized data practices could reduce average shipment delays by 15-20%, directly lowering costs for U.S. importers and exporters.
Global transshipment hubs are facing intensified regulatory scrutiny to prevent illicit activities such as smuggling and trafficking. The U.S. Department of State's Global Transshipment Seminar underscored the risks posed by unmonitored cargo transfers, particularly in high-seas zones. In response, governments are implementing stricter documentation requirements and deploying technologies like blockchain for secure record-keeping. For instance, the UAE's Jebel Ali Port now mandates advanced cargo declarations for all transshipped containers, a measure aligned with the Proliferation Security Initiative (PSI). These regulations aim to balance trade fluidity with security, ensuring that transshipment hubs do not become nodes for unauthorized cargo diversion.
Ports worldwide are competing to become preferred transshipment hubs by enhancing connectivity and service quality, which has propelled market growth. The Canadian and U.S. rivalry over Arctic shipping routes exemplifies this trend, as thawing ice caps open new pathways for Asia-Europe trade. Similarly, Asian ports like Hong Kong and Busan are investing in hinterland rail networks to attract cargo from inland manufacturing zones. The Ontario Commercial Vehicle Survey revealed that 60% of transshipment decisions are influenced by a hub's proximity to major highways and intermodal terminals. This geographic advantage allows hubs to serve as consolidation points, reducing overall logistics costs for shippers. Ports failing to improve their connectivity risk losing market share to rivals with superior infrastructure.
Environmental sustainability is increasingly prioritized through operational optimizations rather than standalone initiatives. The FMC's 2022 Annual Report highlights how route optimization and reduced anchorage times-enabled by digital tools-lower fuel consumption and emissions. For example, the Port of Los Angeles reduced diesel particulate matter by 85% over a decade by streamlining truck turnaround times and promoting shore power for docked vessels. While direct regulatory mandates for emissions are still emerging, the integration of efficiency measures into transshipment workflows demonstrates a proactive approach to sustainability. These practices not only align with global climate goals but also enhance cost competitiveness for logistics providers.
Global Container Transshipment Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global container transshipment market report based on container type, container size, service type, mode of transport, end use industry, and region: