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市場調査レポート
商品コード
1751278

米国のモバイルIVハイドレーション療法の市場規模、シェア、動向分析レポート:療法別、用途別、セグメント予測、2025年~2030年

U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market Size, Share & Trends Analysis Report By Therapy (Immunity Boosters, Energy Boosters), By Application (Medical, Wellness & Aesthetic), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
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米国のモバイルIVハイドレーション療法の市場規模、シェア、動向分析レポート:療法別、用途別、セグメント予測、2025年~2030年
出版日: 2025年05月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場規模と動向:

米国のモバイルIVハイドレーション療法市場規模は2024年に5億6,850万米ドルと推計され、2025年から2030年にかけてCAGR 10.4%で成長すると予測されます。

米国のモバイルIV療法市場は、健康志向の高まりの中で、便利でオンデマンドのウェルネスサービスに対する消費者の需要が高まっていることが背景にあります。アプリベースのスケジューリングや看護師派遣モデルなど、モバイルヘルスケア提供の進歩により、サービスへのアクセシビリティとユーザーエクスペリエンスが向上しています。高齢化人口の拡大や、疲労、脱水、軽症からの迅速な回復を求める多忙な専門職が、市場の成長をさらに後押ししています。2024年4月、リバイブ・ドリップはモバイルIVサービスからワシントン州ギグハーバーのクリニックに拡大しました。ERの元看護師が経営し、医療グレードの輸液を自宅やイベント会場で提供しているほか、現在は米国の配合規制を満たす認可施設も開設しています。

米国のモバイルIVハイドレーション療法市場は、便利で個別化されたウェルネス・ソリューションに対する消費者の志向の高まりから恩恵を受けています。予防ヘルスケアとライフスタイルの最適化に対する意識の高まりが、臨床の受診を必要とせずに脱水、疲労、二日酔い、免疫サポートに対処する治療への関心を高めています。特にミレニアル世代とZ世代が健康とウェルネスに積極的になるにつれて、多忙なスケジュールに合わせたり、緊急時以外でも回復をサポートする柔軟なコンシェルジュ・スタイルの医療サービスへの需要が高まっています。2024年7月、ピュアリーIVは、実質的に無痛の静脈内挿入のためにリドカインを供給するCO2駆動装置であるJ-Tipアドオンを発表しました。この技術革新は、針注射に不快感や不安を感じる顧客にとって有益であり、モバイルIV療法の快適性と魅力を高めるものです。こうした開発は、医療グレードのケアと技術的利便性を融合させるという同分野のコミットメントを強調するものです。

モバイルヘルスケアインフラの進歩も市場拡大に重要な役割を果たしています。アプリベースのプラットフォーム、リアルタイムの予約システム、GPSを利用した看護師派遣の仕組みが統合されたことで、サービスへのアクセシビリティと応答性が大幅に向上しました。2024年11月、ピュアリIVはiOSおよびアンドロイドユーザー向けの専用モバイルアプリを発表し、顧客がスマートフォンからIV療法の予約、予約管理、ウェルネスサービスの閲覧、パッケージの購入を簡単に行えるようにしました。このデジタル・ソリューションは、ユーザー中心の利便性とリモート・ヘルスケア・アクセスを目指すこの分野の幅広い動向を反映しています。

人口動態の動向、特に高齢化社会の拡大とストレスの多い都市型ライフスタイルの台頭は、需要をさらに押し上げています。高齢者は疲労や慢性疾患、手術後の回復のために水分補給療法を求める傾向が強まっており、時間に制約のある若年層は健康維持や手っ取り早い若返りのためにIV療法を利用しています。例えば、7月のNorthwestern Medicineによると、アメリカ人の75%以上が毎日十分な量の水を飲んでおらず、喉が渇いたと感じたときだけ水分を補給することが多いが、これは時すでに遅しです。フェニックス、ラスベガス、マイアミのような暑い気候の都市では、脱水症状によるER受診の増加が報告されており、ウェルネス・プロバイダーは病院外での水分補給サービスを拡大する必要に迫られています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国モバイルIVハイドレーション療法市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:療法別推定・動向分析

  • 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:療法別ダッシュボード
  • 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:療法別変動分析
  • 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:療法別、収益別
  • 免疫ブースター
  • エネルギーブースター
  • スキンケア
  • 片頭痛
  • その他

第5章 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:用途別推定・動向分析

  • 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:用途別ダッシュボード
  • 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:用途別変動分析
  • 米国のモバイルIVハイドレーション療法市場:用途別、収益別
  • 医療
  • ウェルネス&エステティック
  • スポーツ

第6章 競合情勢

  • 主要メーカーによる最近の動向と影響分析
  • 企業/競合の分類
  • ベンダー情勢
    • 主要販売代理店およびチャネルパートナーのリスト
    • 主要顧客
    • 主要企業の市場シェア分析(2024年)
  • 企業プロファイル
    • Drip Hydration
    • DriPros IV Hydration Wellness
    • wHydrate
    • Renew Ketamine &Wellness Center
    • R2 Medical Clinic
    • AliveDrip
    • Hydrate IV
    • Hydration Room
    • DRIPBaR, Restore
図表

List of Tables

  • Table 1 List of Abbreviations
  • Table 2 U.S. mobile IV hydration therapy market, by therapy, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. mobile IV hydration therapy market, by application, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 Participant's overview
  • Table 5 Financial performance
  • Table 6 Key companies undergoing expansions
  • Table 7 Key companies undergoing acquisitions
  • Table 8 Key companies undergoing collaborations
  • Table 9 Key companies launching new services
  • Table 10 Key companies undergoing partnerships
  • Table 11 Key companies undertaking other strategies

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Market formulation & validation
  • Fig. 6 U.S. mobile IV hydration therapy market segmentation
  • Fig. 7 Market snapshot, 2024
  • Fig. 8 Market trends & outlook
  • Fig. 9 Market driver relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 10 Market restraint relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 11 Swot analysis, by factor (political & legal, economic and technological)
  • Fig. 12 Porter's five forces analysis
  • Fig. 13 U.S. mobile IV hydration therapy market: Therapy Outlook Key Takeaways
  • Fig. 14 U.S. mobile IV hydration therapy market: Therapy Movement Analysis
  • Fig. 15 Immune boosters market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 Energy boosters market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Skin care market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Migraine market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Others market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 U.S. mobile IV hydration therapy market: Application outlook key takeaways
  • Fig. 21 U.S. mobile IV hydration therapy market: Application movement analysis
  • Fig. 22 Medical Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Sports market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Wellness & aesthetic market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Strategy framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-590-6

Market Size & Trends:

The U.S. mobile IV hydration therapy market size was estimated at USD 568.5 million in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 10.4% from 2025 to 2030. The U.S. mobile IV hydration therapy market is driven by increasing consumer demand for convenient, on-demand wellness services amid rising health consciousness. Advancements in mobile healthcare delivery, including app-based scheduling and nurse dispatch models, are enhancing service accessibility and user experience. The expanding aging population and busy professionals seeking rapid recovery from fatigue, dehydration, or minor illnesses are further supporting market growth. In April 2024, Revive Drip expanded from mobile IV hydration services to a clinic in Gig Harbor, Washington. Run by former ER nurses, it offers medical-grade infusions at homes, events, and now a licensed facility to meet U.S. compounding regulations.

The U.S. mobile IV hydration therapy market is benefiting from a growing consumer inclination toward convenient and personalized wellness solutions. Increasing awareness of preventive healthcare and lifestyle optimization is driving interest in treatments that address dehydration, fatigue, hangovers, and immune support without requiring clinical visits. As individuals become more proactive about their health and wellness, especially millennials and Gen Z, there is rising demand for flexible, concierge-style medical services that fit into busy schedules or offer recovery support in non-emergency settings. In July 2024, purelyIV introduced its J-Tip add-on, a CO2-powered device that delivers lidocaine for virtually pain-free IV insertions. This innovation is beneficial for clients who experience discomfort or anxiety related to needle injections, enhancing the comfort and appeal of mobile IV therapy. These developments underline the segment's commitment to combining medical-grade care with technological convenience.

Advancements in mobile healthcare infrastructure are also playing a critical role in market expansion. The integration of app-based platforms, real time booking systems, and GPS enabled nurse dispatch mechanisms has significantly improved service accessibility and responsiveness. These digital capabilities are streamlining logistics, enabling providers to scale efficiently while maintaining customer engagement. in November 2024, purelyIV launched a dedicated mobile app for iOS and Android users, enabling clients to easily book IV therapy sessions, manage appointments, browse wellness services, and purchase packages from their smartphones. This digital solution reflects a broader trend in the sector toward user-centric convenience and remote healthcare access.

Demographic trends, particularly the expanding aging population and the rise of high stress urban lifestyles, are further boosting demand. Older adults increasingly seek hydration therapies for fatigue, chronic conditions, or post operative recovery, while younger, time constrained consumers use IV therapy for wellness maintenance or quick rejuvenation. For instance, in July, according to Northwestern Medicine, over 75% of Americans do not drink enough water daily, often only hydrating when they feel thirsty, which is already too late. Cities with hotter climates, such as Phoenix, Las Vegas, and Miami, report increased ER visits due to dehydration, pushing wellness providers to expand hydration services outside hospitals.

U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country level and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. mobile IV hydration therapy market report based on therapy, and application:

  • Therapy Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Immune Boosters
  • Energy Boosters
  • Skin Care
  • Migraine
  • Others
  • Application Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Medical
  • Wellness & Aesthetic
  • Sports

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Therapy
    • 1.2.2. Application
    • 1.2.3. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Volume price analysis (Model 1)
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Therapy outlook
    • 2.2.2. Application outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
      • 3.2.1.1. Increasing demand for convenient, mobile wellness treatments
      • 3.2.1.2. Growing consumer focus on preventive health and nutrient therapy
      • 3.2.1.3. Advances in technology enabling personalized and easy-to-access services
    • 3.2.2. Market restraint analysis
      • 3.2.2.1. Complex and varying state regulations limiting rapid expansion
      • 3.2.2.2. Skepticism due to limited robust clinical evidence supporting efficacy
  • 3.3. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Supplier power
      • 3.3.1.2. Buyer power
      • 3.3.1.3. Substitution threat
      • 3.3.1.4. Threat of new entrant
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Technological landscape
      • 3.3.2.3. Economic landscape

Chapter 4. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market: Therapy Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market: Therapy Dashboard
  • 4.2. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market: Therapy Movement Analysis
  • 4.3. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market by Therapy, Revenue
  • 4.4. Immune Boosters
    • 4.4.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.5. Energy Boosters
    • 4.5.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.6. Skin Care
    • 4.6.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.7. Migraine
    • 4.7.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.8. Others
    • 4.8.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market: Application Dashboard
  • 5.2. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market: Application Movement Analysis
  • 5.3. U.S. Mobile IV Hydration Therapy Market by Application, Revenue
  • 5.4. Medical
    • 5.4.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.5. Wellness & Aesthetic
    • 5.5.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.6. Sports
    • 5.6.1. Market estimates and forecast 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Manufacturers
  • 6.2. Company/Competition Categorization
  • 6.3. Vendor Landscape
    • 6.3.1. List of key distributors and channel partners
    • 6.3.2. Key customers
    • 6.3.3. Key company market share analysis, 2024
  • 6.4. Company Profiles
    • 6.4.1. Drip Hydration
      • 6.4.1.1. Company overview
      • 6.4.1.2. Financial performance
      • 6.4.1.3. Product benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic initiatives
    • 6.4.2. DriPros IV Hydration Wellness
      • 6.4.2.1. Company overview
      • 6.4.2.2. Financial performance
      • 6.4.2.3. Product benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic initiatives
    • 6.4.3. wHydrate
      • 6.4.3.1. Company overview
      • 6.4.3.2. Financial performance
      • 6.4.3.3. Product benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic initiatives
    • 6.4.4. Renew Ketamine & Wellness Center
      • 6.4.4.1. Company overview
      • 6.4.4.2. Financial performance
      • 6.4.4.3. Product benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic initiatives
    • 6.4.5. R2 Medical Clinic
      • 6.4.5.1. Company overview
      • 6.4.5.2. Financial performance
      • 6.4.5.3. Product benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic initiatives
    • 6.4.6. AliveDrip
      • 6.4.6.1. Company overview
      • 6.4.6.2. Financial performance
      • 6.4.6.3. Product benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic initiatives
    • 6.4.7. Hydrate IV
      • 6.4.7.1. Company overview
      • 6.4.7.2. Financial performance
      • 6.4.7.3. Product benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic initiatives
    • 6.4.8. Hydration Room
      • 6.4.8.1. Company overview
      • 6.4.8.2. Financial performance
      • 6.4.8.3. Product benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic initiatives
    • 6.4.9. DRIPBaR, Restore
      • 6.4.9.1. Company overview
      • 6.4.9.2. Financial performance
      • 6.4.9.3. Product benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic initiatives