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市場調査レポート
商品コード
1679411

米国の画像サービス市場規模、シェア、動向分析レポート:モダリティ別、最終用途別、セグメント別予測、2025年~2030年

U.S. Imaging Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Modality (Mammography, Nuclear Medicine Scans, Ultrasound, X-rays), By End-use (Hospitals, Diagnostic Imaging Centers), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
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英文 90 Pages
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2~10営業日
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米国の画像サービス市場規模、シェア、動向分析レポート:モダリティ別、最終用途別、セグメント別予測、2025年~2030年
出版日: 2025年02月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国の画像サービス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の画像サービス市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 4.3%を記録し、2030年には1,929億米ドルに達すると予測されています。

がんや心臓疾患など様々な疾患の有病率の増加が成長を促進すると見られています。画像サービスには、X線、マンモグラフィ、CTスキャン、核医療スキャン、MRIスキャン、超音波など、さまざまな画像モダリティが含まれます。それぞれのモダリティには、幅広い医療状態を正確に診断できる利点があります。

米国では、病気の早期診断、ひいては治療の選択肢を増やすために、画像サービスの採用が徐々に増えています。さらに、非侵襲的で費用効率の高い手技の採用が増加していることも、市場成長に寄与すると予想されます。医療用画像サービスは、他の侵襲的な処置と比較して時間を消費しないため、入院期間の短縮やそれに伴うコストの削減に役立ちます。医療用画像装置の画質を向上させるために、さまざまな技術が開発されています。これらの精細でシャープな画像は、病気の早期診断に役立ち、治療成績の向上につながります。

米国では外来患者の数が急増しており、こうした外来での先進的画像機器の設置が増加しています。経済協力開発機構(OECD)によると、2021年には人口100万人当たり17.9台のMRI装置が病院に設置されました。さらに、米国ではCTスキャンが増加しており、市場全体の成長を促進すると予想されます。Statistaによると、2019年、米国では住民1,000人当たり279件のCTスキャンが実施されました。さらに、MRIと比較してCTスキャンのコストが低いことが、その採用を促進すると予想されます。

この市場における主要課題には、MRIなど特定のモダリティの高コストや、各画像モダリティに関連する副作用などがあります。MRI検査は、適切な組織分化に役立つため、主に様々な疾患の診断に好まれています。しかし、米国における平均検査費用は1,430米ドルであり、他の画像法に比べて高額であるため、市場全体の成長を妨げています。

米国の画像サービス市場レポートハイライト

  • 核医療検査が2024年に24.31%の最大シェアを占めます。核医療検査の利点に関する医師や臨床研究者の認識レベルの上昇、腫瘍学や神経疾患の症例などの用途セグメントの増加が市場を牽引する要因となっています。
  • 磁気共鳴画像セグメントは、予測期間中に4.7%のCAGRで最も高い成長が見込まれています。
  • 病院は、がんや心疾患などの様々な疾患の有病率の増加により、2024年には38.56%の最大シェアを占めました。
  • 画像センターは、外来画像サービスの需要増加により、同市場におけるセグメント成長が期待されます。金額ベースの医療とコスト削減策へのシフトにより、医療提供者は、より低コストで患者の利便性が高い外来設定を好むようになっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の画像サービス市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
    • 関連/付随市場の展望
  • 浸透と成長の見込みマッピング
  • 産業バリューチェーン分析
    • 償還枠組み
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国の画像サービス市場分析ツール
    • 産業分析-ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の画像サービス市場:モダリティ別、推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の画像サービスモダリティ市場変動分析
  • 米国の画像サービス市場規模と動向分析、モダリティ別、2018~2030年
    • X線
    • CTスキャン
    • 核医療スキャン
    • MRIスキャン
    • 超音波
    • マンモグラフィー

第5章 米国の画像サービス市場:最終用途別、推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国の画像サービス最終用途市場変動分析
  • 米国の画像サービス市場規模と動向分析、最終用途別、2018~2030年
    • 病院
    • 画像センター
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業/競合の分類
  • 主要企業の市場シェア分析、2024年
  • 企業ポジション分析
  • 企業の分類(新興企業、イノベーター、リーダー)
  • 企業プロファイル
    • Radnet, Inc.
    • Sonic Healthcare
    • Dignity Health
    • Novant Health
    • Alliance Medical
    • Inhealth Group
    • Medica Group
    • Global Diagnostics
    • Concord Medical Services Holdings Limited
    • Center for Diagnostic Imaging, Inc.
    • Unilabs
    • Healius Limited
    • Simonmed Imaging
図表

List of Tables

  • Table 1 List of secondary sources
  • Table 2 List of abbreviations
  • Table 3 U.S. imaging services market, by modality, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4 U.S. imaging services market, by end use, 2018 - 2030 (USD Billion)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 7 Market formulation & validation
  • Fig. 8 U.S. imaging services systems: market outlook
  • Fig. 9 U.S. imaging services market competitive insights
  • Fig. 10 Parent market outlook
  • Fig. 11 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 12 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 13 Industry value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. imaging services market driver impact
  • Fig. 15 U.S. imaging services market restraint impact
  • Fig. 16 U.S. imaging services market strategic initiatives analysis
  • Fig. 17 U.S. imaging services market: modality movement analysis
  • Fig. 18 U.S. imaging services market: modality outlook and key takeaways
  • Fig. 19 X-ray market estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 20 CT scans market estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 21 Nuclear medicine scans market estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 22 MRI scans market estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 23 Ultrasound market estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 24 Mammography market estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 25 U.S. imaging services: end-use movement analysis
  • Fig. 26 U.S. imaging services: end-use outlook and key takeaways
  • Fig. 27 Hospitals estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 28 Diagnostic imaging centers estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 29 Others estimates and forecast, 2018 - 2030
  • Fig. 30 Participant categorization - U.S. imaging services market
  • Fig. 31 Market share of key market players - U.S. imaging services market
目次
Product Code: GVR-4-68038-625-7

U.S. Imaging Services Market Growth & Trends:

The U.S. imaging services market size is expected to reach USD 192.9 billion by 2030, registering a CAGR of 4.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing prevalence of various conditions, such as cancer and cardiac disorders, is expected to drive the growth. Imaging services involve different imaging modalities, such as X-rays, mammography, CT scans, nuclear medicine scans, MRI scans, and ultrasound. Each modality includes its own associated advantages of diagnosing a wide range of healthcare conditions accurately.

The adoption of imaging services in the U.S. is increasing gradually to enhance early diagnosis of the disease, which, in turn, improves its treatment options. Moreover, the growing adoption of non-invasive and cost-efficient procedures is expected to contribute to market growth. Medical imaging services consume less time in comparison to other invasive procedures and thus help reduce hospital stays and costs associated with it. Various technologies are being developed to enhance medical imaging devices by improving the image quality captured by them. These fine and sharp images help in diagnosing the disease at an early stage, thereby improving its treatment outcomes.

The number of outpatient settings in the U.S. is increasing rapidly and installation of advanced imaging devices in these settings is on the rise. As per the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), in 2021, 17.9 per 1,000,000 inhabitants MRI units were installed in hospitals. Moreover, the growing number of CT scans in the U.S. is expected to propel the overall market growth. As per Statista, in 2019, 279 per 1,000 inhabitants CT scans were performed in the U.S. Additionally, the low cost of CT scans in comparison to MRI is expected to drive its adoption.

Major challenges in this market include the high cost of certain modalities, such as MRI, and the side effects associated with each imaging modality. MRI scans are mainly preferred in diagnosing various conditions as they help in proper tissue differentiation. However, the average cost of the procedure in the U.S. is USD 1,430, which is high in comparison to other imaging modalities, thus hindering the overall market growth.

U.S. Imaging Services Market Report Highlights:

  • Nuclear medicine scans held the largest share of 24.31% in 2024. Rising awareness levels among physicians and clinical researchers regarding the benefits of nuclear imaging scans, coupled with increasing application areas, such as cases in oncology and neurological diseases, are the factors driving the market.
  • The magnetic resonance imaging segment is expected to grow at the highest CAGR of 4.7% over the forecast period.
  • Hospitals held the largest share of 38.56% in 2024, owing to the increasing prevalence of various conditions such as cancer and cardiac disorders.
  • Diagnostic imaging centers are expected to witness segment growth in the market due to the increasing demand for outpatient imaging services. The shift toward value-based healthcare and cost-reducing measures has led healthcare providers to prefer outpatient settings, offering lower costs and greater patient convenience.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Modality
    • 1.1.2. End-Use
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
    • 1.4.1. Data analysis models
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
    • 1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1)
      • 1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach
    • 1.6.2. Volume price analysis (Model 2)
      • 1.6.2.1. Approach 2: Volume price analysis
  • 1.7. List of Secondary Sources
  • 1.8. List of Primary Sources
  • 1.9. Objectives
    • 1.9.1. Objective 1
    • 1.9.2. Objective 2

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Modality outlook
    • 2.2.2. End-use outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Imaging Services Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Reimbursement framework
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market driver analysis
      • 3.4.1.1. Increasing prevalence of cancer and cardiac disorders
      • 3.4.1.2. Growing number of outpatient settings with imaging services
      • 3.4.1.3. Growing awareness of medical imaging
    • 3.4.2. Market restraint analysis
      • 3.4.2.1. High cost of MRI services
      • 3.4.2.2. Side effects of imaging modalities
  • 3.5. U.S. Imaging Services Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.5.1.1. Supplier power
      • 3.5.1.2. Buyer power
      • 3.5.1.3. Substitution threat
      • 3.5.1.4. Threat of new entrant
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Technological landscape
      • 3.5.2.3. Economic landscape

Chapter 4. U.S. Imaging Services Market: Modality Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Imaging Services Modality Market Movement Analysis
  • 4.3. U.S. Imaging Services Market Size & Trend Analysis, by Modality, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.3.1. X-rays
      • 4.3.1.1. X-rays market estimates and forecast 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.2. CT scans
      • 4.3.2.1. CT scans market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.3. Nuclear medicine scans
      • 4.3.3.1. Nuclear medicine scans market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.4. MRI scans
      • 4.3.4.1. MRI scans market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.5. Ultrasound
      • 4.3.5.1. Ultrasound market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.6. Mammography
      • 4.3.6.1. Mammography market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. U.S. Imaging Services Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Imaging Services End Use Market Movement Analysis
  • 5.3. U.S. Imaging Services Market Size & Trend Analysis, by End Use, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Hospitals
      • 5.3.1.1. Hospitals market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.2. Diagnostic imaging centers
      • 5.3.2.1. Diagnostics Imaging Centers market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.3. Others
      • 5.3.3.1. Others market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2. Company/Competition Categorization
  • 6.3. Key company market share analysis, 2024
  • 6.4. Company Position Analysis
  • 6.5. Company Categorization (Emerging Players, Innovators and Leaders)
  • 6.6. Company Profiles
    • 6.6.1. Radnet, Inc.
      • 6.6.1.1. Company overview
      • 6.6.1.2. Financial performance
      • 6.6.1.3. Product benchmarking
      • 6.6.1.4. Strategic initiatives
    • 6.6.2. Sonic Healthcare
      • 6.6.2.1. Company overview
      • 6.6.2.2. Financial performance
      • 6.6.2.3. Product benchmarking
      • 6.6.2.4. Strategic initiatives
    • 6.6.3. Dignity Health
      • 6.6.3.1. Company overview
      • 6.6.3.2. Financial performance
      • 6.6.3.3. Product benchmarking
      • 6.6.3.4. Strategic initiatives
    • 6.6.4. Novant Health
      • 6.6.4.1. Company overview
      • 6.6.4.2. Financial performance
      • 6.6.4.3. Product benchmarking
      • 6.6.4.4. Strategic initiatives
    • 6.6.5. Alliance Medical
      • 6.6.5.1. Company overview
      • 6.6.5.2. Financial performance
      • 6.6.5.3. Product benchmarking
      • 6.6.5.4. Strategic initiatives
    • 6.6.6. Inhealth Group
      • 6.6.6.1. Company overview
      • 6.6.6.2. Financial performance
      • 6.6.6.3. Product benchmarking
      • 6.6.6.4. Strategic initiatives
    • 6.6.7. Medica Group
      • 6.6.7.1. Company overview
      • 6.6.7.2. Financial performance
      • 6.6.7.3. Product benchmarking
      • 6.6.7.4. Strategic initiatives
    • 6.6.8. Global Diagnostics
      • 6.6.8.1. Company overview
      • 6.6.8.2. Financial performance
      • 6.6.8.3. Product benchmarking
      • 6.6.8.4. Strategic initiatives
    • 6.6.9. Concord Medical Services Holdings Limited
      • 6.6.9.1. Company overview
      • 6.6.9.2. Financial performance
      • 6.6.9.3. Product benchmarking
      • 6.6.9.4. Strategic initiatives
    • 6.6.10. Center for Diagnostic Imaging, Inc.
      • 6.6.10.1. Company overview
      • 6.6.10.2. Financial performance
      • 6.6.10.3. Product benchmarking
      • 6.6.10.4. Strategic initiatives
    • 6.6.11. Unilabs
      • 6.6.11.1. Company overview
      • 6.6.11.2. Financial performance
      • 6.6.11.3. Product benchmarking
      • 6.6.11.4. Strategic initiatives
    • 6.6.12. Healius Limited
      • 6.6.12.1. Company overview
      • 6.6.12.2. Financial performance
      • 6.6.12.3. Product benchmarking
      • 6.6.12.4. Strategic initiatives
    • 6.6.13. Simonmed Imaging
      • 6.6.13.1. Company overview
      • 6.6.13.2. Financial performance
      • 6.6.13.3. Product benchmarking
      • 6.6.13.4. Strategic initiatives