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市場調査レポート
商品コード
1631536

米国の加工カボチャ市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、用途別、セグメント別予測、2025~2030年

U.S. Processed Pumpkin Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Dried, Puree, Concentrates), By Application (Beverages, Bakery, Desserts, Snacks, Baby Food, Others), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 60 Pages
納期
2~10営業日
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米国の加工カボチャ市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、用途別、セグメント別予測、2025~2030年
出版日: 2024年12月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国の加工カボチャ市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の加工カボチャ市場規模は2030年までに28億米ドルに達すると予測されています。

同市場は2025~2030年にかけてCAGR 10.6%で成長すると予測されています。ベーカリー、飲食品、スムージー、製菓、ベビーフード、乳製品、冷凍製品など、いくつかの食品加工セグメントで粉末、ピューレ、チャンクの形で加工カボチャの用途が増加していることが、市場需要を牽引しています。

カボチャの栄養価に関する意識の高まりと、体重を維持し、栄養要件を満たし、慢性疾患を予防するために消費者の間で徐々に健康的な食生活にシフトしていることが、市場の成長を促進すると予想されます。国際食品情報協議会(IFIC)財団と米国心臓協会が発表した報告書によると、米国の消費者の95%が時々または常に健康的な食品を選択しています。

乾燥カボチャは2020年に最大の製品セグメントに浮上しました。これは、ベーカリーやクイックサービスレストランなどの外食産業で、料理を即座に調理するために広く消費されているためです。さらに、乾燥カボチャにはビタミンA、C、E、B12などいくつかの栄養素がそのまま含まれているため、調理時間をかけずに家庭で手早く食事を作るのに役立ち、小売消費者の間で家庭用として高い人気があります。

用途別では、ベーカリーセグメントが2020年の米国市場で最大のシェアを占めました。スムージー、カクテル、モクテル、ジュースなど、多種多様な飲料がピューレから作られています。これらはピュアで自然な味わいとコクのある口当たりを記載しています。スターバックスなどの大手飲料メーカーは、ヘルシー飲料に対する消費者の需要の高まりを受けて、米国市場でカボチャスパイス入りコーヒーを発売しました。

産業の主要企業は、顧客基盤を強化するために戦略的な動きを見せています。例えば、2019年9月、Z Natural Foods, LLCは、米国の消費者の間で高まっているスーパーフード需要に対応するため、オーガニックカボチャ粉末の新ラインを発売すると発表しました。

2020年8月、Starbucks CorporationはStarbucks Pumpkin Spice製品を正式に発売すると発表しました。このカボチャ製品の新ラインには、Starbucks Pumpkin Spice風味クリーマー、Pumpkin Spice風味コーヒー-Kカップポッドとロースト&グラウンド、VIAインスタントPumpkin Spice風味ラテ、Starbucks RTDアイスエスプレッソクラシックPumpkin Spice風味ラテが含まれます。

米国の加工カボチャ市場レポートハイライト

  • 2024年の米国の加工カボチャ産業では、乾燥カボチャ部門が48.1%の主要売上シェアを占めました。乾燥カボチャは、高レベルのビタミンA、ビタミンC、食物繊維、抗酸化物質など、生のカボチャに含まれる栄養素の多くを保持しています。
  • 一方、カボチャピューレセグメントは2025~2030年にかけて最も高いCAGRで成長すると予想されています。カボチャピューレは、焼き菓子から風味調味料、スムージー、さらにはペットフードに至るまで、様々な製品に使用される汎用性の高い材料です。
  • 米国の加工カボチャ産業では、2024年にベーカリー部門が最大の売上シェアを占めました。消費者の間でヘルシーで栄養価の高い間食オプションへの需要が高まっているため、メーカーは米国市場で野菜をベースにした新しいベーカリー製品を発売せざるを得なくなりました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の加工カボチャ市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
    • 関連市場展望
  • 産業バリューチェーン分析
    • 利益率分析(産業レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場課題
  • 産業分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国の加工カボチャ市場:製品別、推定・動向分析

  • 米国の加工カボチャ市場、製品別:主要ポイント
  • 製品変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018~2030年
    • 乾燥
    • ピューレ
    • 濃縮物

第6章 米国の加工カボチャ市場:用途別、推定・動向分析

  • 米国の加工カボチャ市場、用途別:主要ポイント
  • 用途変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 用途別、2018~2030年
    • ベーカリー
    • 飲料
    • デザート
    • ベビーフード
    • スナック
    • その他

第7章 米国の加工カボチャ市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Libby's Brand Holding
    • Del Monte Foods
    • Seneca Foods
    • Kraft Heinz, Inc.
    • Pinnacle Foods Co
    • Woodland Gourmet
    • Dohler Group
    • Seawind Foods
    • Great American Spice Company
    • Kerr by Ingredion
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. processed pumpkin market: Key market driver analysis
  • Table 2 U.S. processed pumpkin market: Key market restraint analysis
  • Table 3 U.S. processed pumpkin market estimates & forecast, by product (Kilotons, USD Million)
  • Table 4 U.S. processed pumpkin market estimates & forecast, by application (Kilotons, USD Million)
  • Table 5 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 6 Company heat map analysis, 2024
  • Table 7 Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. processed pumpkin market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 Global parent industry and U.S. processed pumpkin market size (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 11 U.S. processed pumpkin market size, 2018 to 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 12 U.S. processed pumpkin market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. processed pumpkin market: Value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. processed pumpkin market: Dynamics
  • Fig. 15 U.S. processed pumpkin market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U.S. processed pumpkin market estimates & forecast, by product (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 17 Dried pumpkin market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 18 Pumpkin puree market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 19 Pumpkin concentrates market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 20 U.S. processed pumpkin market estimates & forecast, by application (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 21 Bakery market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 22 Beverages market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 23 Desserts market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 24 Baby food market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 25 Snacks market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 26 Other applications market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
  • Fig. 27 Key company categorization
  • Fig. 28 Strategic framework of U.S. processed pumpkin
目次
Product Code: GVR-4-68039-357-3

U.S. Processed Pumpkin Market Growth & Trends:

The U.S. processed pumpkin market size is anticipated to reach USD 2.80 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 10.6% from 2025 to 2030. The increasing application of processed pumpkin in the form of powder, puree, and chunks in several food processing sectors, including bakery, beverages, smoothies, confectionary, baby foods, dairy, and frozen products, is driving the market demand.

Rising awareness about the nutritive value of pumpkin and a gradual shift towards healthier diets among the consumers to maintain their body weight, meet their nutritional requirements and prevent chronic diseases are expected to propel the market growth. According to a report published by the International Food Information Council (IFIC) Foundation and the American Heart Association, 95% of consumers in the U.S. sometimes or always seek healthy food choices.

Dried pumpkin emerged as the largest product segment in 2020. This is attributed to its wide consumption in the food services sector, such as bakery and quick-service restaurants, to cook dishes instantly. Moreover, as dried pumpkin is intact with several nutrients such as Vitamin A, C, E, and B12, it is highly popular among retail consumers for home use as it helps in making quick meals at home with no food preparation time.

In terms of application, the bakery segment held the largest share in the U.S. market in 2020. A large variety of beverages are made from purees, including smoothies, cocktails, mocktails, and juices. These offer a pure and natural taste along with a full-bodied mouthfeel. Major beverage companies such as Starbucks have launched pumpkin spice-infused coffee in the U.S. market owing to the rising consumer demand for healthy beverages.

Key players in the industry have been moving strategically to enhance their customer bases. For instance, in September 2019, Z Natural Foods, LLC announced to launch its new line of Organic Pumpkin Powder to cater to the rising demand for the superfood among the consumers in the U.S. These kinds of product launches are anticipated to boost the pumpkin product visibility in the U.S.

In August 2020, Starbucks Corporation announced to officially launch Starbucks Pumpkin Spice products. This new line of pumpkin products includes Starbucks Pumpkin Spice Flavored Creamer, Pumpkin Spice Flavored Coffee - K-Cup pods and Roast & Ground, VIA Instant Pumpkin Spice Flavored Latte, and Starbucks RTD Iced Espresso Classics Pumpkin Spice Flavored Latte.

U.S. Processed Pumpkin Market Report Highlights:

  • The dried pumpkin segment accounted for a leading revenue share of 48.1% in the U.S. processed pumpkin industry in 2024. Dried pumpkin retains many of the nutrients found in fresh pumpkins, such as high levels of vitamin A, vitamin C, fiber, and antioxidants.
  • On the other hand, the pumpkin puree segment is expected to grow at the highest CAGR from 2025 to 2030. Pumpkin puree is a versatile ingredient used in a variety of products, ranging from baked goods to savory dishes, smoothies, and even pet food.
  • The bakery segment accounted for the largest revenue share in the U.S. processed pumpkin industry in 2024. Increasing demand for healthy and nutritious snacking options among consumers has compelled manufacturers to launch new vegetable-based bakery products in the U.S. market.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Processed Pumpkin Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Processed Pumpkin Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Processed Pumpkin Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 5.3.1. Dried
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 5.3.2. Puree
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 5.3.3. Concentrates
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)

Chapter 6. U.S. Processed Pumpkin Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Processed Pumpkin Market, By Application: Key Takeaways
  • 6.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Application, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 6.3.1. Bakery
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 6.3.2. Beverages
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 6.3.3. Desserts
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 6.3.4. Baby Foods
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 6.3.5. Snacks
      • 6.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)
    • 6.3.6. Others
      • 6.3.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (Kilotons, USD Million)

Chapter 7. U.S. Processed Pumpkin Market: Competitive Analysis

  • 7.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial Performance
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Heat Map Analysis
  • 7.7. Strategy Mapping
  • 7.8. Company Profiles
    • 7.8.1. Libby's Brand Holding
      • 7.8.1.1. Company Overview
      • 7.8.1.2. Financial Performance
      • 7.8.1.3. Product Portfolios
      • 7.8.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.2. Del Monte Foods
      • 7.8.2.1. Company Overview
      • 7.8.2.2. Financial Performance
      • 7.8.2.3. Product Portfolios
      • 7.8.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.3. Seneca Foods
      • 7.8.3.1. Company Overview
      • 7.8.3.2. Financial Performance
      • 7.8.3.3. Product Portfolios
      • 7.8.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.4. Kraft Heinz, Inc.
      • 7.8.4.1. Company Overview
      • 7.8.4.2. Financial Performance
      • 7.8.4.3. Product Portfolios
      • 7.8.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.5. Pinnacle Foods Co
      • 7.8.5.1. Company Overview
      • 7.8.5.2. Financial Performance
      • 7.8.5.3. Product Portfolios
      • 7.8.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.6. Woodland Gourmet
      • 7.8.6.1. Company Overview
      • 7.8.6.2. Financial Performance
      • 7.8.6.3. Product Portfolios
      • 7.8.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.7. Dohler Group
      • 7.8.7.1. Company Overview
      • 7.8.7.2. Financial Performance
      • 7.8.7.3. Product Portfolios
      • 7.8.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.8. Seawind Foods
      • 7.8.8.1. Company Overview
      • 7.8.8.2. Financial Performance
      • 7.8.8.3. Product Portfolios
      • 7.8.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.9. Great American Spice Company
      • 7.8.9.1. Company Overview
      • 7.8.9.2. Financial Performance
      • 7.8.9.3. Product Portfolios
      • 7.8.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.8.10. Kerr by Ingredion
      • 7.8.10.1. Company Overview
      • 7.8.10.2. Financial Performance
      • 7.8.10.3. Product Portfolios
      • 7.8.10.4. Strategic Initiatives