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市場調査レポート
商品コード
1631536
米国の加工カボチャ市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、用途別、セグメント別予測、2025~2030年U.S. Processed Pumpkin Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Dried, Puree, Concentrates), By Application (Beverages, Bakery, Desserts, Snacks, Baby Food, Others), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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米国の加工カボチャ市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、用途別、セグメント別予測、2025~2030年 |
出版日: 2024年12月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の加工カボチャ市場規模は2030年までに28億米ドルに達すると予測されています。
同市場は2025~2030年にかけてCAGR 10.6%で成長すると予測されています。ベーカリー、飲食品、スムージー、製菓、ベビーフード、乳製品、冷凍製品など、いくつかの食品加工セグメントで粉末、ピューレ、チャンクの形で加工カボチャの用途が増加していることが、市場需要を牽引しています。
カボチャの栄養価に関する意識の高まりと、体重を維持し、栄養要件を満たし、慢性疾患を予防するために消費者の間で徐々に健康的な食生活にシフトしていることが、市場の成長を促進すると予想されます。国際食品情報協議会(IFIC)財団と米国心臓協会が発表した報告書によると、米国の消費者の95%が時々または常に健康的な食品を選択しています。
乾燥カボチャは2020年に最大の製品セグメントに浮上しました。これは、ベーカリーやクイックサービスレストランなどの外食産業で、料理を即座に調理するために広く消費されているためです。さらに、乾燥カボチャにはビタミンA、C、E、B12などいくつかの栄養素がそのまま含まれているため、調理時間をかけずに家庭で手早く食事を作るのに役立ち、小売消費者の間で家庭用として高い人気があります。
用途別では、ベーカリーセグメントが2020年の米国市場で最大のシェアを占めました。スムージー、カクテル、モクテル、ジュースなど、多種多様な飲料がピューレから作られています。これらはピュアで自然な味わいとコクのある口当たりを記載しています。スターバックスなどの大手飲料メーカーは、ヘルシー飲料に対する消費者の需要の高まりを受けて、米国市場でカボチャスパイス入りコーヒーを発売しました。
産業の主要企業は、顧客基盤を強化するために戦略的な動きを見せています。例えば、2019年9月、Z Natural Foods, LLCは、米国の消費者の間で高まっているスーパーフード需要に対応するため、オーガニックカボチャ粉末の新ラインを発売すると発表しました。
2020年8月、Starbucks CorporationはStarbucks Pumpkin Spice製品を正式に発売すると発表しました。このカボチャ製品の新ラインには、Starbucks Pumpkin Spice風味クリーマー、Pumpkin Spice風味コーヒー-Kカップポッドとロースト&グラウンド、VIAインスタントPumpkin Spice風味ラテ、Starbucks RTDアイスエスプレッソクラシックPumpkin Spice風味ラテが含まれます。
The U.S. processed pumpkin market size is anticipated to reach USD 2.80 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 10.6% from 2025 to 2030. The increasing application of processed pumpkin in the form of powder, puree, and chunks in several food processing sectors, including bakery, beverages, smoothies, confectionary, baby foods, dairy, and frozen products, is driving the market demand.
Rising awareness about the nutritive value of pumpkin and a gradual shift towards healthier diets among the consumers to maintain their body weight, meet their nutritional requirements and prevent chronic diseases are expected to propel the market growth. According to a report published by the International Food Information Council (IFIC) Foundation and the American Heart Association, 95% of consumers in the U.S. sometimes or always seek healthy food choices.
Dried pumpkin emerged as the largest product segment in 2020. This is attributed to its wide consumption in the food services sector, such as bakery and quick-service restaurants, to cook dishes instantly. Moreover, as dried pumpkin is intact with several nutrients such as Vitamin A, C, E, and B12, it is highly popular among retail consumers for home use as it helps in making quick meals at home with no food preparation time.
In terms of application, the bakery segment held the largest share in the U.S. market in 2020. A large variety of beverages are made from purees, including smoothies, cocktails, mocktails, and juices. These offer a pure and natural taste along with a full-bodied mouthfeel. Major beverage companies such as Starbucks have launched pumpkin spice-infused coffee in the U.S. market owing to the rising consumer demand for healthy beverages.
Key players in the industry have been moving strategically to enhance their customer bases. For instance, in September 2019, Z Natural Foods, LLC announced to launch its new line of Organic Pumpkin Powder to cater to the rising demand for the superfood among the consumers in the U.S. These kinds of product launches are anticipated to boost the pumpkin product visibility in the U.S.
In August 2020, Starbucks Corporation announced to officially launch Starbucks Pumpkin Spice products. This new line of pumpkin products includes Starbucks Pumpkin Spice Flavored Creamer, Pumpkin Spice Flavored Coffee - K-Cup pods and Roast & Ground, VIA Instant Pumpkin Spice Flavored Latte, and Starbucks RTD Iced Espresso Classics Pumpkin Spice Flavored Latte.