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市場調査レポート
商品コード
1631509
医療用フットウェアの世界市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測(2025年~2030年)Medical Footwear Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-use (Men, Women), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region (North America, Europe, APAC, Central & South America), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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医療用フットウェアの世界市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の医療用フットウェアの市場規模は、2030年までに182億8,000万米ドルに達し、2025年~2030年のCAGRは11.1%で拡大すると予測されています。
足に関連する問題、足首の捻挫、潰瘍、糖尿病、肥満による負担や足の痛みの症例の増加が、この市場の成長を促進すると予想されています。米国足病医学協会(APMA)によると、2018年には、肥満者の81%近くが、太りすぎによる足の痛みや複数の足や足首の障害を経験していることを認めています。
男性セグメントが市場をリードし、2019年の世界売上高の57.2%のシェアを占めました。技術革新と製品発売の増加が医療用フットウェアの需要を牽引しています。例えば、2019年、Footwear Unlimited, Inc.ブランドのBaretrapsは、着用者が姿勢を正し、膝、つま先、足首への負担や圧力を軽減するのに役立つPosture+技術を搭載した快適な靴を発表しました。この靴には、サポート力のあるヒールカップと、足の痛みを軽減する装具が内蔵されています。
女性用セグメントは、2020年~2027年に最も速いCAGR5.9%を記録すると予想されます。メーカーは、女性用のカジュアルな外観の靴を発売することで製品ポートフォリオを広げており、これがセグメントの成長を促進しています。例えば、2019年7月、医療用フットウェアブランドのDr.Comfortは、フルグレインレザーを使用し、耐久性、安定性、サポートを補助するために、縫い目の線を減らし、保護トゥボックス、安定したアウトソール、取り外し可能なアウトソール、摩耗防止素材を備えたアスレジャースタイルの靴「The Ruth」を女性用カテゴリーで発売しました。
COVID-19(コロナウイルス)の流行は、医療用フットウェアを含むフットウェア業界に深刻な影響を与え、店舗の閉鎖、ロックダウン措置、世界レベルでの輸出入の制限により需要が減少しています。2020年2月中旬~3月中旬にAmazonで発表された売上データによると、フットウェアの売上は平均40ポイント減少しました。消費者は消費習慣をより意識するようになり、必需品を中心に購入する傾向にあり、これは市場にとって大きな課題となっています。
予測期間中、最も急成長が見込まれるのはオンライン流通チャネルです。メーカーの間でeコマース・チャネルの人気が高まっていることと、ミレニアル世代、Z世代、X世代におけるインターネット普及率の高さが、このチャネルを通じた販売を促進しています。Amazon、Flipkart、Orthorest、Dr. Comfortのようなeコマースサイトは、割引、お得な情報、新発売を提供し、消費者を引き付けています。
北米は医療用フットウェア市場を独占し、2019年の世界売上高の33.5%のシェアを占めました。同地域市場の成長の原動力は、同地域で足関連の問題を経験する人の増加です。米国足病医学協会の報告書によると、米国人の50%が、デザインの悪い靴やジャンプ、ランニング、ダンスなどの衝撃の強い活動で起こる足の痛みのために屋外活動を制限しています。
アジア太平洋は、2020年~2027年に最も速いCAGR6.1%を記録すると予想されています。この地域では糖尿病の患者が増加しており、医療用フットウェアの需要を牽引すると予想されます。さらに、中国、インド、日本を含む国々の人々は健康に対する意識が高まっており、慢性的な足の痛みを緩和できるフットウェアを進んで購入しています。
The global medical footwear market size is anticipated to reach USD 18.28 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 11.1% from 2025 to 2030. Increasing cases of foot-related issues, ankle sprain, ulcers, diabetes, and strain and foot pain owing to obesity are expected to fuel the growth of this market. According to the American Podiatric Medical Association (APMA), in 2018, close to 81% of obese people accepted that they have witnessed foot pain and multiple foot and ankle conditions due to overweight.
The men segment led the market and accounted for 57.2% share of the global revenue in 2019. Increasing technological innovation and product launches have been driving the demand for medical footwear. For instance, in 2019, Footwear Unlimited, Inc. brand Baretraps introduced comfortable shoes with Posture+ technology that help the wearer to correct the posture and reduce strain and pressure on knees, toes, and ankle. The shoes come with a supportive heel cup and a built-in orthotic that reduces the foot pain.
The women segment is expected to register the fastest CAGR of 5.9% from 2020 to 2027. Manufacturers have been broadening their product portfolio by launching casual looking shoes for women, which is proliferating the segment growth. For instance, in July 2019, Dr. Comfort, a medical footwear brand, launched an athleisure-style shoe, The Ruth in women's category, made of full-grain leather and has reduced seam lines, protective toe box, stable outsoles, removable outsoles, and anti-abrasion material to aid durability, stability, and support.
The COVID-19 (coronavirus) outbreak has severely impacted the footwear industry, including medical footwear, with a reduction in demand owing to store closures, lockdown measures, and restriction in imports and exports at the global level. Sales data reported for Amazon between mid-February and mid-March 2020 showed footwear sales fell by an average of 40 percentage points. Consumers have become more conscious of their spending habits and tend to purchase mostly essential products, which is a major challenge for the market.
The online distribution channel is expected to witness the fastest growth over the forecast period. The rising popularity of e-commerce channels among the manufacturers and high internet penetration among millennials, Gen Z, and Gen X have been driving the sale through this channel. E-commerce websites such as Amazon, Flipkart, Orthorest, and Dr. Comfort offer discounts, deals, and new launches, which attract the consumers and fuel the segment growth.
North America dominated the market for medical footwear and accounted for 33.5% share of the global revenue in 2019. The growth of the regional market is powered by an increasing number of people witnessing foot-related issues in the region. According to a report by the American Podiatric Medical Association, 50% of Americans have limited their outdoor activities due to foot pain because of poor design shoes and high impact activities, such as jumping, running, and dancing.
Asia Pacific is expected to register the fastest CAGR of 6.1% from 2020 to 2027. Increasing cases of diabetes in the region are expected to drive the demand for medical footwear. Moreover, people in the countries, including China, India, and Japan, have become more conscious of their health and are willingly purchasing footwear that can offer relief to chronic foot pain.