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市場調査レポート
商品コード
1631494
オーガニックメイクアップリムーバーの市場規模、シェア、動向分析レポート:流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Organic Makeup Remover Market Size, Share & Trends Analysis Report By Distribution Channel (Hypermarket & Supermarket, Pharmacies & Drug Stores, E-commerce), By Region (North America, Europe, Asia Pacific), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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オーガニックメイクアップリムーバーの市場規模、シェア、動向分析レポート:流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年12月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオーガニックメイクアップリムーバー市場規模は、2025~2030年にかけて14.0%のCAGRを記録し、2030年までに3億9,520万米ドルに達すると予測されています。
変性アルコール、パラベン、フタル酸エステル、鉱物油、フェノキシエタノール、ホルムアルデヒドなどの皮膚刺激性成分を含む化学化粧落としへの暴露が増加し、毛穴の開き、色素沈着、くすみ、アレルギー、乾燥肌などの皮膚症状を引き起こしています。
ミレニアル世代とZ世代は、オーガニック製品を最も熱心に購入する消費者であり、製品の透明性を高めることを求めています。倫理的ラベル、オーガニック認証、成分表示は、顧客の忠誠心と信頼を得るために企業が採用する顕著なプラクティスの一つです。例えば2017年、様々なオーガニックメイクアップリムーバー製品を提供するオーガニックスキンケアブランド、ジューシーケミストリーは、すべての製品の生産と加工は、オーガニック認証機関であるECOCERTによって認証されたCOSMOS基準に従うと宣言しました。企業によるこうした取り組みが、オーガニックメイクアップリムーバーへの需要を押し上げています。
さらに、多くの企業による市場での技術革新や新製品の発売により、オーガニックメイクアップリムーバーが脚光を浴びるようになり、消費者の間で製品需要に拍車がかかると予想されます。例えば、2020年6月、ベビーケアブランドのMustelaは、Organic Essentialsファミリーエディションを発売しました。このコレクションには、オリーブオイルとアロエを配合したオーガニッククレンジング・ジェルや、オリーブオイルとアロエを配合したオーガニックミセラー・ウォーターなどのオーガニックメイクアップ・リムーバーが含まれています。これらの製品はEWG(Environmental Working Group)の認証を受けています。
現在進行中のCOVID-19の大流行により、世界中でオーガニックメイクアップ・リムーバーの需要が減少する可能性が高いです。消費者の間では、美容製品やパーソナルケア製品を購入する際の行動に変化が生じており、新しいオーガニック美容製品を試すことを控え、日常生活に必要不可欠なアイテムを購入することに固執しています。さらに、多くの国で政府が実施している自宅待機施策により、人々は身だしなみや外見にあまり気を遣わなくなっており、その結果、オーガニックメイクアップリムーバーを含む美容製品の売上が減少しています。
流通チャネル別では、eコマースセグメントが予測期間中に最も急成長すると予想されます。電子小売業者は、成分や顧客レビューに関する情報とともに幅広い製品を提供しており、これが同セグメントを牽引しています。さらに、ミレニアル世代の多くは、nykaa.com、mamaearth.com、wowshampoo.comなどの個人販売サイトを通じたオンラインショッピングによって労力を削減することを好み、これがセグメントの成長を後押ししています。さらに、電子小売業者は、オンライントラフィックを増加させるために、コンテンツ主導の成長やコンテストのアプローチのような戦略をウェブサイトで選択し、潜在的な顧客を生み出しています。
北米はオーガニックメイクアップリムーバーの市場を独占し、2019年の世界売上高の32.8%のシェアを占めました。この地域には、価格に関係なくオーガニック製品を試す用意のあるオーガニック製品の消費者が多数住んでおり、これが市場を牽引する大きな要因となっています。さらに、オーガニック製品に関する厳しい規制やモニタリングが、消費者の間でオーガニック製品に対する需要を高めています。
The global organic makeup remover market size is expected to reach USD 395.2 million by 2030, registering a CAGR of 14.0% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increased exposure to chemical makeup removers containing skin irritant ingredients, such as denatured alcohols, parabens, phthalates, mineral oils, phenoxyethanol, and formaldehyde, which result in skin conditions, including open pores, pigmentation, dullness, allergies, and dry skin, has been shifting consumers' preference towards organic makeup removers.
Millennials and Gen Z consumers are the most avid buyers of organic products and they demand greater product transparency. Ethical labels, organic certifications, and ingredient labeling have been among the prominent practices adopted by companies to gain customer's loyalty and trust. For instance, in 2017, Juicy Chemistry, an organic skincare brand that offers various organic makeup remover products, declared that the production and processing of all of its products would be in accordance with COSMOS standards certified by ECOCERT, an organic certified organization. These initiatives by companies boost the demand for organic makeup removers.
Additionally, innovation and new product launches in the marketplace by a number of companies have brought organic makeup removers in the limelight, which is expected to spur the product demand among consumers. For instance, in June 2020, Mustela, a baby care brand, launched the Organic Essentials family edition. The collection includes organic makeup removers such as Organic Cleansing Gel with Olive Oil and Aloe and Organic Micellar Water with Olive Oil and Aloe. These products are EWG (Environmental Working Group) certified.
The ongoing COVID-19 pandemic is likely to reduce the demand for organic makeup remover across the globe owing to lockdown measures, which has resulted in retail shop closures. There has been a behavioral shift among consumers towards buying beauty and personal care products, wherein consumers are preferring to refrain from trying new organic beauty products and are sticking to purchase essential items required for daily needs. Additionally, people are not very considerate about their grooming and appearance due to stay at home policy implemented by governments in many countries, which has resulted in a decline in the sale of beauty products, including organic makeup remover.
Based on the distribution channel, the e-commerce segment is expected to witness the fastest growth over the forecast period. E-retailers offer a wide range of products, along with information regarding the ingredients and customer reviews, which is driving the segment. Moreover, most of the millennials prefer to reduce efforts by online shopping through private sale websites, such as nykaa.com, mamaearth.com, and wowshampoo.com, which has been boosting the segment growth. In addition, e-retailers opt for strategies, such as content-driven growth and contests approach on their websites to increase online traffic, which has been creating potential customers.
North America dominated the market for organic makeup remover and accounted for 32.8% share of the global revenue in 2019. The region houses a large number of organic product consumers who are ready to try organic products irrespective of the price, which is the major factor driving the market. Moreover, strict regulations and scrutiny in relation to organic products are increasing the demand for organic products among consumers.