![]() |
市場調査レポート
商品コード
1630965
メンソールタバコの世界市場:市場規模・シェア・動向分析 (カプセル別・最終用途別・地域別・セグメント別、2025年~2030年)Menthol Cigarette Market Size, Share & Trends Analysis Report By Capsule (Single Capsule, Double Capsule), By End-use (Male, Female), By Region (North America, Europe, APAC, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
メンソールタバコの世界市場:市場規模・シェア・動向分析 (カプセル別・最終用途別・地域別・セグメント別、2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月04日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
|
Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のメンソールタバコ市場規模は2030年までに1,243億8,000万米ドルに達し、2025年から2030年までのCAGRは4.3%で拡大すると予測されています。
市場成長の要因は、新鮮、清潔、冷却、麻酔 (鎮痛) 効果、煙のきつさを軽減する能力、若い世代での人気の高まりなどです。さらに、メンソールタバコは、煙のきつさを軽減することで、煙をなめらかにし、吸い込みやすくするため、女性や若い世代、喫煙初心者に人気があります。
メンソールタバコの喫煙者は、非メンソールタバコの刺激やきつさに耐えられない消費者や、メンソールフレーバーに関連する特定のフレーバーと感覚を求める消費者のために増加しています。メンソールタバコのマイルドな特性は、時折喫煙する人、若い世代、初心者の間で人気を集めています。
タバコをやめようとしている消費者は、喫煙中に感じる刺激が少なく、悪影響が少ないため、メンソールタバコの消費により傾いています。一方で、メンソールタバコの喫煙者は、メンソールタバコ以外の喫煙によって引き起こされる火傷、乾燥、喉の炎症に対する治療薬として、より高いメンソール濃度レベルを積極的に求めています。
メンソールはニコチンの代謝を低下させ、体内の中毒性物質を増加させるため、禁煙が難しくなります。これに加えて、清涼感、感覚興奮、ミント味といったポジティブな連想が禁煙を難しくしています。
しかし、メンソールタバコの禁止に関するFDAの提案は、予測期間中の市場成長の障害になると予想されます。その結果、不正たばこ市場が予測期間の市場成長を促進すると予想されます。禁煙と並行して、世界各国の政府はタバコへの課税を強化し、消費を減らすために新たな課税政策を導入しています。このような要因は、予測期間における市場の成長を妨げると予想されます。
カプセル別では、市場はシングルカプセルとダブルカプセルに区分されます。シングルカプセルは2018年に88.8%の最大シェアを占めました。これは、消費者が製品内の液体ボールを破裂させることによって味の強さを変えることを可能にします。この技術革新により、消費者はフレーバーのためにカプセルを破裂させる選択肢を得た。
ダブルカプセルは、予測期間中に3.3%の最速CAGRを記録すると予想されます。このタイプは2つのフレーバーがあり、消費者に2つの異なるフレーバーを体験する機会を与えるため、消費者に急速に支持されています。需要の急成長は、若い世代や女性の間で消費が増加していることに起因しています。
最終用途別では、メンソールタバコ市場は男性と女性に区分されます。男性は2018年に57.3%の最大シェアを占めました。男性の中では、若い世代が消費全体で最大のシェアを占めています。高校生の喫煙者のうち、54.5%がメンソールタバコ喫煙者であり、中学生の喫煙者のうち、48.4%がメンソールタバコ喫煙者です。米国では、アフリカ系アメリカ人の喫煙者の89%がメンソールタバコを消費しています。一方、白人喫煙者の26%がメンソールタバコを消費しています。
女性セグメントは予測期間中に2.9%のCAGRを記録すると予想されます。北米、欧州、中南米などの地域では、女性が市場で大きなシェアを占めています。欧州では、2018年に女性が57.5%のシェアを占めています。全女性の中で、女性の40%がメンソールタバコを好むのに対し、男性の31%のみが他よりもこれらを好みます。
アジア太平洋は2018年に64.2%の最大シェアを占め、予測期間中に最も速い成長が見込まれます。製品の急速な革新と可処分所得と購買力の増加により、課税の悪影響を無効にしているため、2019年には中国だけでAPAC市場の約50.0%を占めました。2016年~2017年の新製品発売数は300に迫り、2012年~2017年の製品発売数の50%を占めました。
主な市場参入企業には、フィリップ・モリス・インターナショナル社、Imperial Brands plc、Korea Tobacco &Ginseng Corporation、Alfred Dunhill, Ltd.、R.J. Reynolds Tobacco Company、British American Tobacco、Commonwealth Brands、Liggett Group、Lorillard Tobacco、Essentra plcなどがあります。
The global menthol cigarette market size is expected to reach USD 124.38 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 4.3% from 2025 to 2030. The market growth is attributed to factors like fresh, clean, cooling, and anesthetic (pain killing) effect, ability to reduce harshness of smoke, and growing popularity among younger generation. Moreover, menthol cigarettes make the smoke smooth and easier to inhale by reducing harshness of smoke, thereby making it more popular among women, young generation, and beginner smokers.
The number of menthol cigarette smokers is increasing owing to the consumers who cannot tolerate the irritation and harshness of non-menthol cigarettes and those who seek specific flavor and sensation associated with menthol flavor. The mild property of menthol cigarettes is gaining popularity among occasional smokers, younger generation, and beginners.
Consumers who are trying to quit cigarettes are more inclined towards consumption of menthol cigarettes owing to the less harshness and less negative effect they feel while smoking. On the other side, established menthol smokers having strong sensory attributes are actively seeking for higher menthol concentration level as a remedy for burn, dryness, and throat irritation caused by smoking of non-menthol cigarettes.
The menthol cigarette smokers are constant whereas there is a decline in the smokers of non-menthol products, as menthol decreases the metabolism of nicotine and increases the amount of addictive substance in the body, making it more difficult to quit. Along with these factors, the positive association such as cooling sensation, sensory excitation, and minty taste makes it more difficult to quit.
However, FDA proposal regarding ban on menthol cigarettes is expected to create hurdles for the market growth in the forecast period. As a result, the illicit cigarette market is expected to fuel the market growth in the forecast period. Alongside ban, governments across the globe are increasing taxes on cigarettes and introducing new taxation policies to reduce their consumption. This factors are expected to hamper the growth of market in the forecast period.
By capsule, the market is segmented as single capsule and double capsule. Single capsule accounted for the largest share of 88.8% in 2018. It allows the consumers to vary the strength of the flavor by bursting liquid ball inside the product. This innovation has given consumers a choice to burst the capsule for the flavor.
Double capsule is expected to register the fastest CAGR of 3.3% over the forecast period. Consumers are rapidly favoring for this type as it comes in two flavors, giving consumers an opportunity to experience two different flavors. Rapid growth in the demand is attributed to rising consumption among younger generation and women.
By end user, the menthol cigarette market is segmented into male and female. Male accounted for the largest share of 57.3% in 2018. Among males, younger generation holds the largest share in the overall consumption. Among all high school students cigarette smokers, 54.5% were menthol cigarette smokers and among all middle school students, the share was 48.4%. In U.S., 89% of all African American cigarette smokers consume menthol cigarettes. Whereas, 26% of the total white smokers consume them.
The female segment is expected to register a CAGR of 2.9% over the forecast period. In regions like North America, Europe, and Central and South America, female holds a significant share in the market. In Europe, female accounted for 57.5% share in 2018. Among all women, 40% of women prefer menthol cigarettes, whereas only 31% of male prefer these over others.
Asia Pacific accounted for the largest share of 64.2% in 2018 and is expected to witness the fastest growth over the forecast period. China alone accounted for approx. 50.0% of the APAC market in 2019 owing to rapid innovation in the products and increasing disposable income and purchasing power, nullifying the negative impact of taxation. The number of product launches from the year 2016 - 2017 were close to 300 new products, accounting for 50% of the product launches from the year 2012 - 2017.
Major market players include Philip Morris International Inc.; Imperial Brands plc; Korea Tobacco & Ginseng Corporation; Alfred Dunhill, Ltd.; R.J. Reynolds Tobacco Company; British American Tobacco; Commonwealth Brands; Liggett Group; Lorillard Tobacco; and Essentra plc.