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市場調査レポート
商品コード
1611792
マタニティウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Maternity Wear Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Outerwear, Innerwear, Nightwear), By Distribution Channel (Store-based, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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マタニティウェアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年11月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のマタニティウェア市場規模は2030年までに308億7,000万米ドルに達し、2025~2030年のCAGRは4.7%で拡大すると予測されています。
妊娠ファッションへの注目の高まりと、新興国や発展途上国における妊娠中の働く女性の数の増加が、予想される年月の間に市場に堅調な需要を生み出す可能性が高いです。
マタニティウェアは、昔はフィット感に関係なく、赤ちゃんの臀部を隠すために使用されていました。しかし最近では、妊娠中であっても衣服のフィッティングを意識するようになりました。新米ママたちのファッション意識の高まりは、カジュアルウェアとオフィスウェアの両セグメントでアウターウェアの需要を高めることにつながりました。それゆえ、LifestyleやFabindiaといった企業では、マタニティウェアのための予約セクションを設け、あらゆるサイズの女性向けに、クラシックでクリーンなラインのTシャツ、クルティ、パラッツォ、キャミ、ジーンズ、スウェットパンツを提供しています。
マタニティウェアは一般的に、女性のお腹が大きくなるにつれて広がるような、ゆったりとした適切なカッティングが施されています。ほとんどのデザインは、伸縮性、タブ、エラスタン、スパンデックスなどの伸縮性のある生地が含まれており、消費者は彼女の妊娠の日に余分な快適さを可能にします。妊娠後、多くの女性は妊娠中の体重が減り、通常の衣類に戻ることができるまで、マタニティウェアを着用します。これが、マタニティ期を過ぎても母親にとってこのようなセグメントの需要が目立つ大きな理由です。
アウターウェア部門は、様々なブランドのトップス、チュニック、オーバーオール、ジーンズ、ワンピースなど、多種多様なサブセグメントがあるため、2024年には35.9%の最大シェアを占めました。さらに、マタニティ部門のインナーウェア部門は、妊娠中や妊娠後に体のさまざまな変化を経験する妊婦のニーズに対応するため、年々大きく成長しています。ナイトシャツは、ランジェリーとは別に、インナーウェアのカテゴリーで人気のある商品です。ZARAやMom Storeのようなブランドのパジャマやナイトシャツは、新米ママや出産後1~2ヶ月で在宅勤務する女性の間で人気があります。
MyntraやEbayなどのオンラインショップやアプリケーションは、2025~2030年にかけてCAGR 5.3%で拡大すると予想されています。ウェブ顧客の増加、24時間365日のアクセス、割引や利用しやすいお得な情報、アクセスのしやすさなどが、オンラインビジネスの収益に影響を与える主要変数です。例えば、Asosは、フレッシュママの現代的な要求に応える、トレンディでセンスの良い様々なマタニティウェアを提供しています。さらに、MamaliciousやNew Look Maternityなどのブティックブランドも提供しています。この提携の背景にあるコンセプトは、小柄なママから大柄なママまで、専門的なサイズレンジを持つ自社レーベルを展開することです。
北米は2024年に27.42%の最大シェアを占め、今後数年間で大きな成長が見込まれます。この成長は、InstagramやFacebookなどのソーシャルメディアにおける有名人の影響力の増加や、この地域全体で妊婦のニーズに応えるために独占的に運営されているSeraphineやThyme Maternityなどの大手レーベルの存在に起因しています。従って、アウターウェア部門のフォーマルウェアにおけるプラスサイズの需要の増加は、市場成長に寄与する主要要因です。
さらに、ケイト・ミドルトンの妊娠によるファッショナブルなマタニティウェアの人気の高まりは、特にフランスや英国などの欧州諸国におけるマタニティウェアの売上を押し上げると予想されます。
Seraphine、Firstcry、Asos、H&M、Amoralia、Arcadia Group、Mamacouture、Gap、Mothercare、Isabella Oliverなど、多くの主要企業がこの市場で事業を展開しています。例えば、Marks and Spencerは2019年春コレクションを発表し、世界中のミレニアル世代の母親の需要に応えています。
The global maternity wear market size is expected to reach USD 30.87 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 4.7% from 2025 to 2030. Growing focus on pregnancy fashion and rising number of pregnant working women in developing and emerging countries are likely to create robust demand for the market over the anticipated years.
Maternity clothing had been used in olden times, to hide the baby bump, regardless of the fit. But recently, women have become aware regarding the fitting of the clothes even when they are gestating. Augmenting fashion consciousness among new mothers has led to the boost in demand for outerwear under both the casual and office wear segments. Hence, companies such as Lifestyle and Fabindia have a reserved section for maternity wear that provides t-shirts, kurtis, palazzos, camis, jeans, and sweatpants with the classic, clean lines for women of all sizes.
Maternity wear is generally intended using a loose, suitable cut that could expand as the stomach of the woman grows. Most designs include elastic, tabs, stretchable fabric such as elastane, and spandex that allows the consumer extra-comfort in her gestating days. After pregnancy, many women also wear maternity clothes until they have lost the weight of pregnancy and can fit back into normal clothing. This is a major reason why the demand for such segment is prominent for a mother even after her maternity period.
The outerwear category held the largest share of 35.9% in 2024 owing to a wide variety of sub-segments such as tops, tunics, overalls, jeans, and dresses available under various brands. Additionally, the innerwear segment in the maternity section has been growing substantially over the years as it caters to the needs of pregnant women undergoing several bodily changes during and also, after their pregnancy. Night shirts are a popular product under the innerwear category apart from lingerie. Clothing such as pajamas and night shirts from brands like Zara and Mom Store have been a popular choice amongst new moms and women who are telecommuting after a month or two of their deliveries.
Online shops and applications such as Myntra and Ebay are anticipated to expand at a CAGR of 5.3% from 2025 to 2030. Increasing amount of web customers, 24/7 accessibility, discounts and accessible deals, and easy access are the main variables influencing online business revenues. For example, Asos offers a variety of trendy and sensible maternity garments that addresses fresh moms' modern requirements.In addition, it provides boutique brands such as Mamalicious and New Look Maternity. The concept behind this partnership is to present its own in-house label for both small and large moms-to-be with specialty size ranges.
North America held the largest share of 27.42% in 2024 and is anticipated to witness significant growth over the expected years. This growth is attributed to increasing celebrity influence over social media such as Instagram and Facebook, along with the presence of big labels, such as Seraphine and Thyme Maternity, operating exclusively to cater to the needs of pregnant women across this region. Hence, an increase in the demand for plus sizes in formal wear under the outerwear section is a major factor contributing to the market growth.
Additionally, growing popularity of fashionable maternity apparels due to Kate Middleton's pregnancy is expected to boost the maternity sales, especially in European countries such as France and U.K. Additionally, many celebrities and bloggers such as Kayla Itsines are documenting their pregnancies through workout videos and posts via social media to market a specific brand of maternity wear.
A number of key players such as Seraphine, Firstcry, Asos, H&M, Amoralia, Arcadia Group, Mamacouture, Gap, Mothercare, and Isabella Oliver, are operating in this market.For instance, Marks and Spencer launched their Spring Collection 2019, catering to the demands of the millennial mothers across the globe.