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市場調査レポート
商品コード
1587842
カプセルコーヒーマシンの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Capsule Coffee Machine Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Commercial, Household), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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カプセルコーヒーマシンの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年10月30日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のカプセルコーヒーマシン市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 3.3%を記録し、2030年には22億3,000万米ドルに達すると予測されています。
市場の需要は、特に米国、英国、ドイツ、スイスなどの西側諸国におけるシングルサーブコーヒーの顕著な使用によって大きく牽引されています。この飲料用のカプセルマシンは、操作が簡単で、容量が軽く、従来のものと比べて安価に入手できるように設計されています。
アメリカ人だけでも毎年約1,360億杯のコーヒーを消費しており、平均的な消費者は毎日約3杯を飲み、年間約1,100ドルを費やしています。米国は欧州に次ぐコーヒー豆の輸入国です。これらの地域におけるこの飲料の高い消費量が市場を牽引すると予想されます。
カプセルコーヒーマシンの家庭用途は、予測期間中最も高いCAGR 5.0%で拡大すると予想されます。異なるフレーバーや産地で誘導されたプレミアム飲料やスペシャルティ飲料を採用する傾向が高まっており、人気を集めています。この動向は、家庭部門におけるこうしたカプセル・マシンの需要を促進すると予想されます。
米国、ドイツ、スイス、日本などの高い消費率を持つ国は、世界市場で大きなシェアを占めると予想されます。西側諸国の消費者は家庭で淹れたコーヒーを好むため、市場の成長を促進すると予想されています。全米コーヒー協会の動向によると、2017年には米国の世帯の29%がシングルサーブブリューワーを購入しています。
アジア太平洋のカプセルコーヒーマシン市場は、2019~2025年にかけて12.7%という最高のCAGRで拡大すると予想されています。技術的に先進的な製品に関する消費者の意識の高まりが、この地域での大規模なこれらの製品の販売を開始しました。インドや中国などの新興諸国は、文化動向の高まりとコーヒー消費への傾倒の高まりにより、この地域の市場成長に貢献すると期待されています。
さらに、この地域ではカフェやコーヒーショップの設立が増加しており、これがこの市場のすそ野を広げると予想されます。加えて、中国の高齢化と多忙なライフスタイルは、手軽なリフレッシュメントの傾向を普及させると予想されます。その結果、家庭で消費されるシングル・サーブやクイック・メニューが好まれるようになり、近い将来の市場成長に拍車をかけています。
さらに、中国のミレニアル世代はコーヒー消費に大きく貢献しており、約20%の成長をもたらしています。スターバックスが中国で最初にコーヒー文化に触れたことや、上海や北京などの都市にある独立系飲料店がこの文化を牽引しています。その結果、シングルサーブ傾向が強まり、この飲料用のカプセル式コーヒーマシンの販売が促進されると予想されます。
The global capsule coffee machine market size is expected to reach USD 2.23 billion by 2030, registering a CAGR of 3.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market demand is majorly driven by the prominent use of single serve coffee, especially in the western countries such as U.S., U.K., Germany, and Switzerland. Capsule machines for this beverage are designed with easy operational features, lighter volume, and are available at a cheaper rate as compared to the traditional ones.
Americans alone consume about 136 billion cups of coffee every year, with an average consumers drinking approximately 3 cups each day, and spending on around $1100 annually. Consumers drink up to 500 billion cups of this beverage annually at the global level, with U.S. ranking as the second largest importer of coffee beans, after Europe. High consumption of this beverage in these regions is expected to drive the market.
Household application of capsule coffee machines is expected to expand at the highest CAGR of 5.0% over the forecast period. Growing trend of adoption of premium and specialty beverages induced with different flavors and origin is gaining popularity. This trend is expected to drive the demand for such capsule machines in the household sector.
Countries having high consumption rate such as U.S., Germany, Switzerland, and Japan are expected to account for a significant share in the global market. Consumers in the western countries prefer home brewed coffee and hence it is anticipated to fuel the market growth. According to the National Coffee Association trends, 29% of the U.S. households purchased single serve brewers in 2017.
The capsule coffee machine market in Asia Pacific is expected to expand at the highest CAGR of 12.7% from 2019 to 2025. Rising consumer awareness regarding technologically advanced products have initiated the sales of these products on a large scale in the region. Developing countries such as India and China are expected to contribute to the regional market growth owing to growing cultural trends and rising inclination towards consumption of coffee.
Moreover, this region is witnessing increasing establishment of cafes and coffee shops, which is anticipated to widen the scope of this market. In addition, China's aging demographics and busy lifestyles are expected to popularize the trend of quick refreshment. This, in turn, has inclined them towards single-serve and quick offerings for household consumption, thereby fueling the market growth in the near future.
Moreover, Chinese millennials are significantly contributing to coffee consumption, resulting in about 20% growth. Starbucks' initial exposure to coffee culture in China and independent beverage shops in cities such as Shanghai and Beijing are driving the culture. This, in turn, is expected to increase the single serve trend, thereby propelling the sales of capsule machines for this beverage.