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市場調査レポート
商品コード
1571809

ステインリムーバー製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Stain Remover Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Application (Household, Commercial), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 80 Pages
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ステインリムーバー製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

ステインリムーバー製品市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のステインリムーバー製品市場規模は2030年までに313億2,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは5.1%で成長すると予測されています。

生活水準の向上により、健康と衛生維持の一環としてクリーニング製品の採用が増加することが予想され、市場成長に好影響を与えることが期待されます。さらに、中国やインドを含む新興諸国の中間所得年齢層におけるアパレルケアに関する消費者意識の高まりが、業界を牽引すると予想されます。

スプレー式ステインリムーバー製品は、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。Church &Dwight、Unilever、The Procter &Gamble Company、Reckitt Benckiser Group plc、Henkel Ag &Co.Kgaaなどの主要メーカーがスプレーの形で新製品を発売しています。

例えば、2017年4月、The Procter &Gamble Companyは米国で「Tide Simply Free &Sensitive」のブランド名で革新的なステインリムーバー製品を幅広い製品ポートフォリオに追加しました。約40%の顧客が、他の汚れ落とし製品による肌荒れを報告しています。こうした取り組みは、予測期間中に製品の認知度を高めると思われます。

アジア太平洋地域のステインリムーバー製品市場は、予測期間中に最も速いCAGRを記録すると予想されます。過去数年にわたり、大手企業は、この地域における技術的に高度な製品に対する需要の増加に対応するため、有名人の推薦、革新的な製品の発売、専売店の増加、eコマースへの注力などのマーケティング戦略を実施してきました。

例えば、2014年7月、花王株式会社は「Attack Jaz1」というブランド名で新製品を発表しました。この製品は、同社が洗剤だけでなくステインリムーバー製品でも大きな市場シェアを獲得するのに役立つと期待されています。この製品は、洗濯後も生地の色や品質を保持します。

ステインリムーバー製品市場レポート・ハイライト

  • 粉末セグメントが市場を独占し、2023年の市場売上高シェアは31.5%でした。粉末シミ取り剤の多用途性が市場拡大の原動力となっています。パウダーは、特殊な治療が必要なものを含め、幅広いシミや布地向けに処方されています。
  • 2023年の市場収益シェアは、家庭用が最も大きいです。衛生と清潔に対する意識の高まりに伴い、消費者は自宅を汚れのない状態に保つために効果的な染み抜きソリューションを求めています。
  • オフラインの流通チャネルが2023年に最大の市場収益シェアを占めました。買い物客は、実際に製品を見て、触って、比較することを重視することが多く、特に、効能と成分の透明性が重要なクリーニング製品ではその傾向が強いです。
  • 北米のシミ取り製品市場が市場を独占し、2023年の市場売上高シェアは31.7%でした。北米の消費者は、効果的なだけでなく、家族や環境にも安全な製品を求めるようになっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 ステインリムーバー製品市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 ステインリムーバー製品市場:製品の推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 市場推計・予測、製品別、2018年から2030年

第6章 ステインリムーバー製品市場:用途の推定・動向分析

  • 用途変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 市場推計・予測、用途別、2018年から2030年
    • 家庭
    • 商業

第7章 ステインリムーバー製品市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネル変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 市場推計・予測、流通チャネル別、2018年から2030年

第8章 ステインリムーバー製品市場:地域の推定・動向分析

  • ステインリムーバー製品市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第9章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Church &Dwight
    • Reckitt Benckiser Group plc
    • SC Johnson &Son, Inc.
    • Henkel AG &Co. KGaA
    • The Procter &Gamble Company
    • Unilever
    • The Clorox Company
    • LG Household &Health Care Ltd.
    • Tetraclean
    • Biokleen
目次
Product Code: GVR-3-68038-197-9

Stain Remover Products Market Growth & Trends:

The global stain remover products market size is expected to reach USD 31.32 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 5.1% from 2024 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Improvement in living standards is expected to increase the adoption of cleaning products as a part of maintaining health and hygiene is expected to have a positive impact on the market growth. Furthermore, rising consumer awareness regarding apparel care among middle-income age-groups in developing countries including China and India is expected to drive the industry.

Spray stain remover products are expected to register the fastest growing CAGR during the forecast period. Major manufacturers including Church & Dwight, Unilever, The Procter & Gamble Company, Reckitt Benckiser Group plc, and Henkel Ag & Co. Kgaa have been launching new products in the forms of sprays.

For instance, in April 2017, The Procter & Gamble Company added an innovative stain remover in its wide product portfolio under the brand name 'Tide Simply Free & Sensitive' in U.S. The company has launched this product in order to cater to the growing demand for skin-friendly products. Around 40% of the customer reported for the skin irritation from the other stain remover products. These initiatives will increase the product visibility over the forecast period.

Asia Pacific stain remover products market is anticipated to register the fastest CAGR over the forecast period. Over the past few years, major players have been implementing marketing strategies including celebrity endorsement, innovative product launch, increasing exclusive stores, and focus on e-commerce in order to cater to the increasing demand for technological advanced product in the region.

For instance, in July 2014, Kao Corporation announced to introduce new product under the brand name 'Attack Jaz1'. This product is expected to help the company to gain a major market share of stain remover product as well as detergent. The product retains the fabric color as well as quality after wash.

Stain Remover Products Market Report Highlights:

  • The powder segment dominated the market and accounted for a market revenue share of 31.5% in 2023. The versatility of powder stain removers drives market expansion. Powders are formulated for a wide range of stains and fabrics, including those that require specialized treatment.
  • The household segment accounted for the largest market revenue share in 2023. With growing awareness of hygiene and cleanliness, consumers seek effective stain removal solutions to ensure their homes are spotless.
  • The offline distribution channel accounted for the largest market revenue share in 2023. Shoppers often value seeing, touching, and comparing products in person, especially for cleaning products where efficacy and ingredient transparency are critical.
  • North America stain remover products market dominated the market and accounted for a market revenue share of 31.7% in 2023. North American consumers are increasingly seeking products that are not only effective but also safe for their families and the environment.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Stain Remover Products Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Stain Remover Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Stain Remover Products Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.1. Liquid
      • 5.2.1.1. Liquid Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.2. Powder
      • 5.2.2.1. Powder Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.3. Bar
      • 5.2.3.1. Bar Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.4. Spray
      • 5.2.4.1. Spray Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.5. Others
      • 5.2.5.1. Others Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Stain Remover Products Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Stain Remover Products Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.2.1. Household
      • 6.2.1.1. Household Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. Commercial
      • 6.2.2.1. Commercial Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. Stain Remover Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 7.2. Stain Remover Products Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 7.2.1. Online
      • 7.2.1.1. Online Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. Offline
      • 7.2.2.1. Offline Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 8. Stain Remover Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Stain Remover Products Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5. Italy
      • 8.3.5.1. Italy Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6. Spain
      • 8.3.6.1. Spain Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. Japan
      • 8.4.3.1. Japan Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5. Australia
      • 8.4.5.1. Australia Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6. South Korea
      • 8.4.6.1. Australia Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Central & South America Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. South Africa
      • 8.6.2.1. South Africa Stain Remover Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles
    • 9.4.1. Church & Dwight
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.2. Reckitt Benckiser Group plc
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.3. S. C. Johnson & Son, Inc.
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.4. Henkel AG & Co. KGaA
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.5. The Procter & Gamble Company
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.6. Unilever
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.7. The Clorox Company
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.8. LG Household & Health Care Ltd.
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Tetraclean
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Biokleen
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives