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市場調査レポート
商品コード
1571754
ドライベリーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年Dried Berries Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Blueberries, Strawberries, Grapes), By Application (Frozen Desserts, Cereals & Snack Bars), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
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ドライベリーの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年 |
出版日: 2024年09月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research社の最新レポートによると、世界のドライベリーの市場規模は2030年までに301億5,000万米ドルに達すると予測されています。
同市場は2024年から2030年にかけてCAGR 6.3%で成長すると予測されています。健康への関心の高まりと健康食品への人々の傾倒が成長を促進する主な要因です。
ドライベリーとは、天然または人工的な方法で水分を抜き、保存性を高めた果実を乾燥させたものです。ブルーベリーやブドウのようなドライベリーの多くは、抗酸化物質、ビタミンC、ビタミンK、鉄分、カリウム、水溶性食物繊維を豊富に含むため、スーパーフードと考えられています。ドライベリーは、栄養補助食品としてよく食べられているほか、老化、にきび、薄毛など、髪や肌に関するさまざまな問題を治療するためのパーソナルケア製品にも使われています。例えば、アサイーベリーには髪を丈夫にする亜鉛が豊富に含まれており、また抗炎症作用もあるため、ニキビ感染の治療にも役立ちます。
ストロベリー、ブラックベリー、ブルーベリーなど、オーガニック原料を使用したパーソナルケア製品が好まれるようになり、化粧品業界に新たな基準が設けられ、ドライベリーの需要に拍車がかかっています。例えば、ザ・フェイス・ショップはブルーベリーエキスを使用し、ドライフルーツのアンチエイジング効果に注目した様々なスキンケア製品を製造しています。
ドライベリー市場に力強い勢いを与えている主な動向は、Amul、Mother Dairy、PediaSure、Naturals、Nestleといったメーカーが様々な新興国でベビーフードや冷菓の生産を増やしていることで、自然で無害という訴求力が高まっていることです。例えば、ネスレは複数のフレーバーがあるベビーフード製品「セレラック」を製造しています。ガーバー・オーガニック・ピューレも、ブルーベリーを主原料とするネスレ製品です。
ドライベリー類、特に欧州産のレーズンやブルーベリーの需要が伸びているのは、焼き菓子、菓子類、シリアルや健康バーのカテゴリーでの使用が増加しているためです。過去数年間、特に高齢化社会の中でオーガニック食品が受け入れられ、健康ニーズに対する意識の高まりによる消費者のライフスタイルの変化と相まって、市場の大幅な成長につながりました。ベーカリーおよび菓子類分野は、予測期間中にCAGR 5.5%で拡大すると予想されます。一方、シリアルおよびスナックバー分野は、予測期間中に最も速いCAGR 6.5%を記録すると予測されています。
アジア太平洋は、近い将来に豊富な成長見通しを提供すると予想されるため、ドライベリー市場で最も急成長する地域となる見込みです。インドや中国などの国々では、干しぶどう、干しグースベリーを儀式用として使用する一方、韓国や日本では、こうした製品を美的目的で使用することが知られており、この地域は2025年までに世界市場シェアの20.20%近くを占めると予想されています。
この市場には、Dole、Lion Raisins Inc.、Bergin Fruit and Nut Company Inc.、Del Monte Foods, Inc.、Graceland Fruit、Shoreline Fruit, LLC、Royal Nut Company、CAL-SAN Enterprises Ltd.、Karen's Naturalsなどが名を連ねています。ダイエットスナックは食品業界で急成長している分野です。現在、一貫した成長を遂げるには、絶えず進化する消費動向を完全に理解する必要があります。
クッキー、チョコレート、香ばしいスナック、ビスケットなどのスナック食品は、あらゆる年齢層の消費者に人気があります。Haldiram's、PepsiCo、Lays、Cadburyといった企業は、スナック菓子業界において、他と比較して大きな市場浸透率を誇っています。例えばQuaker社は、オーツ麦にドライベリー、ナッツ、ダークチョコレートを加えて、健康志向の消費者向けにダイエットバーを製造しています。これとは別に、Haldiram's社はレーズンを使ってKhatta-Meetha namkeenを製造しており、これはインドで人気のある香ばしいスナックです。
The global dried berries market size is anticipated to reach USD 30.15 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 6.3% from 2024 to 2030. Rising health concerns and inclination of people towards healthy food are the key factors driving the growth.
Dried berries are the desiccated form of the original fruit, which have been drained through natural or artificial sources to increase the shelf-life of the berries. Many of these dried berries like blueberries and grapes are considered to be superfoods as they are rich in antioxidants, vitamin C, vitamin K, iron, potassium, and soluble dietary fibers. Dried berries are often consumed as nutritional supplements and are also used in personal care products, to treat various hair and skin related problems including aging, acne, and hair thinning among others. For instance, acai berries are rich in zinc which helps strengthen hair and they also have anti-inflammatory properties that help treat acne infection.
Rise in preference for organic ingredients, such as strawberries, blackberries, and blueberries in personal care products appears to have set new standards in the cosmetic industry thereby fueling the demand for dried berries. For instance, The Face Shop uses blueberry extracts to manufacture a variety of skincare products focusing on anti-aging properties of the dried fruit.
A key trend that has imparted a robust momentum to dried berries market is the growing appeal of natural and non-toxic claims made by increasing production of baby food and frozen desserts by the manufacturers like Amul, Mother Dairy, PediaSure, Naturals, and Nestle in various developing countries. For instance, Nestle manufactures Cerelac, a baby food product available in multiple flavors. Gerber Organic Puree baby food, is another Nestle product made using blueberry as its main ingredient.
Inflating demand for dried berries, especially for raisins and blueberries from Europe, can be attributed to increasing use in baked food, confectionery, and cereal and health bars categories. Over the past few years, growing acceptance of organic food products, especially among aging population, coupled with changing lifestyle of consumers due to increasing awareness about health needs has led to a substantial growth of the market. Bakery and confectionery segment is anticipated to expand at a CAGR of 5.5% over the forecast period. Cereals and snack bars segment, on the other hand, is projected to register the fastest CAGR of 6.5% during the forecast period.
Asia Pacific is anticipated to offer abundant growth prospects in near future thus, is expected to be the fastest growing region in dried berries market. Countries such as India and China use dried grapes or raisins and gooseberries for ceremonial purposes whereas South Korea and Japan are known to use such products aesthetically; hence the region is expected to represent nearly 20.20% of the global market share by 2025.
Dole; Lion Raisins Inc.; Bergin Fruit and Nut Company Inc.; Del Monte Foods, Inc.; Graceland Fruit; Shoreline Fruit, LLC; Royal Nut Company; CAL-SAN Enterprises Ltd.; and Karen's Naturals are a few to name in this market. Diet snack is a rapidly growing segment of the food industry. Nowadays, consistent growth requires a complete understanding of the constantly evolving consumption trends.
Snack foods such as cookies, chocolates, savory snacks, and biscuits are popular among consumers of all age groups. Companies such as Haldiram's, PepsiCo, Lays, and Cadbury have a large market penetration compared to others in snack food industry. For instance Quaker uses oats along with dried berries, nuts, and dark chocolate to process diet bars for health conscious consumers. Apart from this, Haldiram's uses raisins to prepare Khatta-Meetha namkeen which is a popular savory snack in India.