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市場調査レポート
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1571716

低脂肪チーズの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Low Fat Cheese Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Feta, Ricotta, Mozzarella Sticks), By Distribution Channel (Food Service, Retail), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 100 Pages
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低脂肪チーズの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

低脂肪チーズ市場の成長と動向:

Grand View Researchの最新レポートによると、世界の低脂肪チーズの市場規模は、2030年までに1,360億6,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場は2024年から2030年にかけてCAGR3.5%で成長すると予測されています。消費者の間で肥満や高コレステロールに対する意識の高まりが、食の選好の変化とともに、予測される数年間の市場成長を促進する可能性が高いです。

WHOによると、2016年には5歳から19歳の子供と青少年3億4,000万人以上が太りすぎと報告されています。肥満は、特にアジア太平洋や北米などの地域で、子供たちの間で関心が高まっています。この結果、McDonald'sやStarbucksのような多くの世界のファーストフードベンダーは、健康的な製品を提供し、顧客基盤を維持するために、リコッタ、フェタ、モッツァレラなどの低脂肪チーズを主原料とする食品セグメントを推進しています。

世界中の俳優、有名人、ブロガーが、スキニー・ベイクド・モッツァレラスティックやチーズ・ベイクド・ズッキーニ・ヌードル・キャセロールのような低脂肪・低カロリーの乳製品を使ったヘルシーな料理を、InstagramやFacebookなどのソーシャルメディアで推奨しています。その結果、健康への関心が高まり、消費者の間で低脂肪チーズの消費が拡大しました。

リコッタは2018年に34.3%の最大シェアを占めました。リコッタは主に牛乳から製造される変種です。リコッタの食感はソフトとドライの間で変化します。スモークチーズを含む有塩タイプは厨房で多用されますが、ベイクド・リコッタのような無塩タイプは前菜やデザートとして直接消費されます。

モッツァレラスティックは最も急成長している製品カテゴリーであり、予測期間のCAGRは4.0%です。この成長は、世界的に急成長しているファストフード・ビジネスに大きく起因しています。さらに、モッツァレラスティックはヘルシーな低脂肪間食用チーズと考えられています。これらのスティックには通常「パート・スキム」のタグが付いており、6グラムの脂肪、7グラムのタンパク質、86キロカロリー、200ミリグラム以上のカルシウムが含まれています。パート・スキムミルクから加工されたシュレッド・モッツァレラは、自家製ピザやグリルド・チーズ・サンドイッチにかけると簡単に溶けるため、消費者に人気があります。例えば2017年、Dominoはオーストラリアで同社初の低脂肪モッツァレラチーズを発売しました。同チーズは、4年間にわたる徹底的な研究開発を経て、脂肪含有量が25%削減されました。

店舗型チャネルは市場でトップシェアを占めています。このカテゴリーには、ハイパーマーケットやスーパーマーケット、コンビニエンスストア、食料品店、複合小売店、食品専門店、独立系の小規模食料品店などが含まれます。店舗型チャネルは、顧客にワンストップ体験を提供します。しかし、GrofersやBig Basketなどのオンライン流通チャネルを通じた低脂肪チーズの販売により、消費者によるテクノロジーの採用が増加しています。

2018年は欧州が最大のシェアを占め、北米がこれに続きました。低脂肪チーズの需要は、ファストフード産業の活況と消費者の意識の高まりにより、欧州で高まると予想されます。アジア太平洋は予測期間中最も速いCAGR4.4%で拡大すると予測されています。予想される成長は、同地域におけるファストフード消費の高さと、インドや中国などの国々における一人当たり可処分所得の増加によるものです。

世界の低脂肪チーズ市場に参入している主要企業には、DSM、Crystal Farms、Lactalis Group、Arla Foods、Kraft Foods Group, Inc.、Amul、Bongrain、Britannia Industriesなどがあります。各社は、健康志向の高まる消費者を取り込むため、乳製品分野に低脂肪チーズの新バリエーションを導入することに注力しています。例えば、Arla FoodsはArla Quarkの発売によりArlaブランドのポートフォリオを拡大し、リコッタ、マスカルポーネ、その他のソフトチーズなどの低脂肪で美味しい代替食材を促進しています。

低脂肪チーズ市場のレポートハイライト

  • リコッタが市場を独占し、2023年の市場売上シェアは34.1%でした。リコッタチーズは他の多くのチーズ品種よりも低脂肪です。
  • モッツァレラスティック部門は予測期間中最も速いCAGR3.7%を記録すると予測されます。
  • 2023年の市場収益シェアは小売が最大でした。消費者はスーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアで食料品を購入する手軽さを好みます。
  • 欧州の低脂肪チーズ市場は、2023年に34.3%という最大の市場収益シェアを占めました。欧州の文化的選好と料理の伝統が低脂肪チーズ市場の成長に影響を与えています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 低脂肪チーズ市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション / 系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 低脂肪チーズ市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と選好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と提言

第5章 低脂肪チーズ市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 低脂肪チーズ市場:製品変動分析、2023年・2030年
  • フェタチーズ
  • リコッタ
  • モッツァレラスティック
  • ハードチーズ

第6章 低脂肪チーズ市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 低脂肪チーズ市場:流通チャネル変動分析、2023年・2030年
  • フードサービス
  • 小売り

第7章 低脂肪チーズ市場:地域の推定・動向分析

  • 低脂肪チーズの市場シェア、地域別、2023年・2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア・ニュージーランド
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
  • 中南米
    • ブラジル

第8章 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Kraft Heinz Company
    • Dairy Farmers of America
    • Nestle S.A.
    • Danone S.A.
    • Arla Foods
    • Amul Limited
    • Arla Foods, Inc.
    • Lactalis Group
    • FrieslandCampina
    • Unilever NV
目次
Product Code: GVR-3-68038-290-7

Low Fat Cheese Market Growth & Trends:

The global low fat cheese market size is anticipated to reach USD 136.06 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 3.5% from 2024 to 2030. Growing awareness about obesity, higher cholesterol among the consumers, along with changing food preferences, are likely to fuel the market growth over the anticipated years.

According to the WHO, in 2016, over 340 million children and adolescents aged between 5 to19 years were reported overweight. Obesity is a growing concern amongst children, especially in regions such as APAC and North America. As a result of this, many global fast food vendors such as McDonald's and Starbucks are promoting the food segments using low fat cheese such as ricotta, feta, and mozzarella as main ingredients to serve healthy products and retain the customer base.

Actors, celebrities, and bloggers across the globe have been seen endorsing healthy cuisines using low fat and low calories dairy products such as skinny baked mozzarella sticks and cheesy baked zucchini noodle casserole over social media such as Instagram and Facebook. This has resulted in growing health concerns and greater consumption of low fat cheese among the consumers.

Ricotta held the largest share of 34.3% in 2018. Ricotta is a variant that is mainly produced from cow's milk. The texture of ricotta varies between soft and dry. Salted varieties including smoked cheese are profusely used in kitchen, whereas the unsalted types such as baked ricotta are consumed directly as appetizers or desserts.

Mozzarella sticks is the fastest growing product category, expanding at a CAGR of 4.0% over the forecast period. This growth is largely attributed to rapidly growing fast food business worldwide. Moreover, mozzarella sticks are considered to be a healthy low fat snacking cheese. These sticks are usually labeled with 'part-skim' tag and are a source of 6 grams of fat, along with 7 grams of protein, 86 calories, and more than 200 milligrams of calcium. Shredded mozzarella processed from part-skimmed milk is a popular choice for consumers as it melts easily over homemade pizza or grilled cheese sandwich. For instance, in 2017, Domino's launched its first ever low fat variant of mozzarella in Australia, where the fat content was reduced by 25% after four years of extensive R&D in the same.

The store-based channel held a leading share in the market. This category includes hypermarkets and supermarkets, convenience stores, grocery shops, mixed retailers, food specialists, and independent small grocery stores. The store-based channel offers one-stop experience to customers. However, adoption of technology by consumers is increasing due to sale of low fat cheese via online distribution channels such as Grofers and Big Basket.

Europe held the largest share in 2018, followed by North America. Demand for low fat cheese is expected to boost in Europe due to booming fast food industry and rising consumer awareness. APAC is projected to expand at the fastest CAGR of 4.4% over the forecast period. The expected growth is attributed to high fast food consumption in the region, along with increased disposable per capita income in countries such as India and China.

Some of the key players operating in the global low fat cheese market are like DSM; Crystal Farms; Lactalis Group; Arla Foods; Kraft Foods Group, Inc.; Amul; Bongrain; and Britannia Industries. Companies are focusing on introducing new variants of low fat cheese in their dairy food segment to tap the growing health conscious consumers. For instance, Arla Foods have expanded its Arla brand portfolio with the launch of Arla Quark to promote low fat and tasty alternatives for ingredients such as ricotta, mascarpone, and other soft cheese.

Low Fat Cheese Market Report Highlights:

  • Ricotta dominated the market and accounted for a market revenue share of 34.1% in 2023. Ricotta cheese naturally contains lower fat levels than many other cheese varieties.
  • Mozzarella sticks segment is anticipated to register the fastest CAGR of 3.7% during the forecast period.
  • Retail accounted for the largest market revenue share in 2023. Consumers prefer the ease of purchasing groceries from supermarkets, hypermarkets, and convenience stores where a wide range of low-fat cheese options are readily available.
  • Europe low fat cheese market accounted for the largest market revenue share of 34.3% in 2023. Cultural preferences and culinary traditions in Europe have influenced the growth of the low-fat cheese market.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Low Fat Cheese Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Low Fat Cheese Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Low Fat Cheese Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Low Fat Cheese Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Feta
    • 5.3.1. Feta Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Ricotta
    • 5.4.1. Ricotta Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Mozzarella Sticks
    • 5.5.1. Mozzarella Sticks Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Hard Cheese
    • 5.6.1. Hard Cheese Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Low Fat Cheese Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Low Fat Cheese Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Food Service
    • 6.3.1. Food Service Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Retail
    • 6.4.1. Retail Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.4.1.1. Hypermarkets & Supermarkets
        • 6.4.1.1.1. Hypermarkets & Supermarkets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. Convenience Stores
        • 6.4.2.1.1. Convenience Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. Online
        • 6.4.3.1.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4. Others
        • 6.4.4.1.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Low Fat Cheese Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Low Fat Cheese Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Germany
      • 7.3.2.1. Germany Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. U.K.
      • 7.3.3.1. U.K. Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. India
      • 7.4.3.1. India Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. Japan
      • 7.4.4.1. Japan Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia & New Zealand
      • 7.4.6.1. Australia & New Zealand Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Middle East and Africa Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Saudi Arabia
      • 7.5.2.1. Saudi Arabia Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Central & South America
    • 7.6.1. Central & South America Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Brazil
      • 7.6.2.1. Brazil Low Fat Cheese Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Kraft Heinz Company
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Dairy Farmers of America
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. Nestle S.A.
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Danone S.A.
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Arla Foods
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Amul Limited
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Arla Foods, Inc.
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. Lactalis Group
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. FrieslandCampina
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Unilever N.V.
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives