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市場調査レポート
商品コード
1571716
低脂肪チーズの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年Low Fat Cheese Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Feta, Ricotta, Mozzarella Sticks), By Distribution Channel (Food Service, Retail), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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低脂肪チーズの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年 |
出版日: 2024年09月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Researchの最新レポートによると、世界の低脂肪チーズの市場規模は、2030年までに1,360億6,000万米ドルに達すると予測されています。
同市場は2024年から2030年にかけてCAGR3.5%で成長すると予測されています。消費者の間で肥満や高コレステロールに対する意識の高まりが、食の選好の変化とともに、予測される数年間の市場成長を促進する可能性が高いです。
WHOによると、2016年には5歳から19歳の子供と青少年3億4,000万人以上が太りすぎと報告されています。肥満は、特にアジア太平洋や北米などの地域で、子供たちの間で関心が高まっています。この結果、McDonald'sやStarbucksのような多くの世界のファーストフードベンダーは、健康的な製品を提供し、顧客基盤を維持するために、リコッタ、フェタ、モッツァレラなどの低脂肪チーズを主原料とする食品セグメントを推進しています。
世界中の俳優、有名人、ブロガーが、スキニー・ベイクド・モッツァレラスティックやチーズ・ベイクド・ズッキーニ・ヌードル・キャセロールのような低脂肪・低カロリーの乳製品を使ったヘルシーな料理を、InstagramやFacebookなどのソーシャルメディアで推奨しています。その結果、健康への関心が高まり、消費者の間で低脂肪チーズの消費が拡大しました。
リコッタは2018年に34.3%の最大シェアを占めました。リコッタは主に牛乳から製造される変種です。リコッタの食感はソフトとドライの間で変化します。スモークチーズを含む有塩タイプは厨房で多用されますが、ベイクド・リコッタのような無塩タイプは前菜やデザートとして直接消費されます。
モッツァレラスティックは最も急成長している製品カテゴリーであり、予測期間のCAGRは4.0%です。この成長は、世界的に急成長しているファストフード・ビジネスに大きく起因しています。さらに、モッツァレラスティックはヘルシーな低脂肪間食用チーズと考えられています。これらのスティックには通常「パート・スキム」のタグが付いており、6グラムの脂肪、7グラムのタンパク質、86キロカロリー、200ミリグラム以上のカルシウムが含まれています。パート・スキムミルクから加工されたシュレッド・モッツァレラは、自家製ピザやグリルド・チーズ・サンドイッチにかけると簡単に溶けるため、消費者に人気があります。例えば2017年、Dominoはオーストラリアで同社初の低脂肪モッツァレラチーズを発売しました。同チーズは、4年間にわたる徹底的な研究開発を経て、脂肪含有量が25%削減されました。
店舗型チャネルは市場でトップシェアを占めています。このカテゴリーには、ハイパーマーケットやスーパーマーケット、コンビニエンスストア、食料品店、複合小売店、食品専門店、独立系の小規模食料品店などが含まれます。店舗型チャネルは、顧客にワンストップ体験を提供します。しかし、GrofersやBig Basketなどのオンライン流通チャネルを通じた低脂肪チーズの販売により、消費者によるテクノロジーの採用が増加しています。
2018年は欧州が最大のシェアを占め、北米がこれに続きました。低脂肪チーズの需要は、ファストフード産業の活況と消費者の意識の高まりにより、欧州で高まると予想されます。アジア太平洋は予測期間中最も速いCAGR4.4%で拡大すると予測されています。予想される成長は、同地域におけるファストフード消費の高さと、インドや中国などの国々における一人当たり可処分所得の増加によるものです。
世界の低脂肪チーズ市場に参入している主要企業には、DSM、Crystal Farms、Lactalis Group、Arla Foods、Kraft Foods Group, Inc.、Amul、Bongrain、Britannia Industriesなどがあります。各社は、健康志向の高まる消費者を取り込むため、乳製品分野に低脂肪チーズの新バリエーションを導入することに注力しています。例えば、Arla FoodsはArla Quarkの発売によりArlaブランドのポートフォリオを拡大し、リコッタ、マスカルポーネ、その他のソフトチーズなどの低脂肪で美味しい代替食材を促進しています。
The global low fat cheese market size is anticipated to reach USD 136.06 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 3.5% from 2024 to 2030. Growing awareness about obesity, higher cholesterol among the consumers, along with changing food preferences, are likely to fuel the market growth over the anticipated years.
According to the WHO, in 2016, over 340 million children and adolescents aged between 5 to19 years were reported overweight. Obesity is a growing concern amongst children, especially in regions such as APAC and North America. As a result of this, many global fast food vendors such as McDonald's and Starbucks are promoting the food segments using low fat cheese such as ricotta, feta, and mozzarella as main ingredients to serve healthy products and retain the customer base.
Actors, celebrities, and bloggers across the globe have been seen endorsing healthy cuisines using low fat and low calories dairy products such as skinny baked mozzarella sticks and cheesy baked zucchini noodle casserole over social media such as Instagram and Facebook. This has resulted in growing health concerns and greater consumption of low fat cheese among the consumers.
Ricotta held the largest share of 34.3% in 2018. Ricotta is a variant that is mainly produced from cow's milk. The texture of ricotta varies between soft and dry. Salted varieties including smoked cheese are profusely used in kitchen, whereas the unsalted types such as baked ricotta are consumed directly as appetizers or desserts.
Mozzarella sticks is the fastest growing product category, expanding at a CAGR of 4.0% over the forecast period. This growth is largely attributed to rapidly growing fast food business worldwide. Moreover, mozzarella sticks are considered to be a healthy low fat snacking cheese. These sticks are usually labeled with 'part-skim' tag and are a source of 6 grams of fat, along with 7 grams of protein, 86 calories, and more than 200 milligrams of calcium. Shredded mozzarella processed from part-skimmed milk is a popular choice for consumers as it melts easily over homemade pizza or grilled cheese sandwich. For instance, in 2017, Domino's launched its first ever low fat variant of mozzarella in Australia, where the fat content was reduced by 25% after four years of extensive R&D in the same.
The store-based channel held a leading share in the market. This category includes hypermarkets and supermarkets, convenience stores, grocery shops, mixed retailers, food specialists, and independent small grocery stores. The store-based channel offers one-stop experience to customers. However, adoption of technology by consumers is increasing due to sale of low fat cheese via online distribution channels such as Grofers and Big Basket.
Europe held the largest share in 2018, followed by North America. Demand for low fat cheese is expected to boost in Europe due to booming fast food industry and rising consumer awareness. APAC is projected to expand at the fastest CAGR of 4.4% over the forecast period. The expected growth is attributed to high fast food consumption in the region, along with increased disposable per capita income in countries such as India and China.
Some of the key players operating in the global low fat cheese market are like DSM; Crystal Farms; Lactalis Group; Arla Foods; Kraft Foods Group, Inc.; Amul; Bongrain; and Britannia Industries. Companies are focusing on introducing new variants of low fat cheese in their dairy food segment to tap the growing health conscious consumers. For instance, Arla Foods have expanded its Arla brand portfolio with the launch of Arla Quark to promote low fat and tasty alternatives for ingredients such as ricotta, mascarpone, and other soft cheese.