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市場調査レポート
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1571589

キャンプ用テントの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Camping Tent Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Tunnel, Dome, Geodesic), By End-use (Commercial, Individual), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~10営業日

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キャンプ用テントの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
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概要

キャンプ用テント市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のキャンプ用テントの市場規模は2030年までに83億米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは6.4%で成長すると予測されています。

キャンプ、狩猟、スポーツ、トレッキング、ハイキングなどのレクリエーション活動の人気の高まりが市場を牽引する主要因です。さらに、米国、カナダ、ドイツ、フランス、スウェーデン、オーストリア、ロシア、ノルウェー、英国などの先進国における冒険旅行の人気の高まりが、キャンプ用テントの需要を押し上げています。

Hilleberg社、AMG GROUP社、Newell Brands社、The North Face社などの大手メーカーは製品開発に注力しており、これが市場の成長を後押ししています。例えば、2018年2月、米国を拠点とするMountain Hardwear社は、「Pathfinder」というブランド名でトンネルテントを発売しました。同製品は2~3人用の居住に適しており、極端な気象条件にも耐えられる高品質の生地で作られています。

2023年には、欧州が最大の地域セグメントとなった。この地域は、予測期間を通じて主導的地位を維持し、さらに拡大すると予測されています。北米も今後大きな成長を遂げる可能性が高いです。これら2つの地域の主要企業は、高度な製品に対する需要の増加に対応するため、製品の発売、研究開発、M&A活動に注力しており、それによって地域市場の成長を促進しています。例えば、2019年3月、The North Faceは「Geodome」を発売しました。同製品は風速60マイルの風にも耐えることができます。

キャンプ用テント市場レポートハイライト

  • トンネルセグメントが市場を独占し、2023年の市場収益シェアは54.0%でした。これらのテントは優れた防風効果を発揮し、強風に耐え、グループで行動しやすいです。このテントはヘッドルームとギアを十分に提供し、家族でのキャンプや長期の旅行に最適です。
  • 2023年の市場収益シェアは、個人向けが最も大きいです。個人的な冒険や自己発見への欲求が、一人旅やキャンプの成長に拍車をかけています。個人用テントは一般的に設営が簡単で素早くできるため、旅行者はキャンプ用品を一人で扱うことが容易になります。
  • オンラインセグメントは予測期間中、最も高いCAGRを記録すると予測されています。eコマースプラットフォームの急速な成長により、消費者がキャンプ用テントをオンラインで購入するプロセスが簡素化され、様々なオプションと競争力のある価格が提供されています。
  • 欧州のキャンプ用テント市場は、2023年に32.6%の最高市場収益シェアを占めました。欧州ではキャンプ用のインフラが整備され、レクリエーションとしてのキャンプの魅力とアクセシビリティが大幅に向上しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 キャンプ用テント市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の機会
    • 業界の課題
  • キャンプ用テント市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 キャンプ用テント市場:消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 キャンプ用テント市場:製品別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • キャンプ用テント市場:製品別の変動分析、2023年および2030年
  • トンネル
  • ドーム
  • 測地線

第6章 キャンプ用テント市場:流通チャネル別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • キャンプ用テント市場:流通チャネル別の変動分析、2023年および2030年
  • オフライン
  • オンライン

第7章 キャンプ用テント市場:最終用途別の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • キャンプ用テント市場:最終用途別の変動分析、2023年および2030年
  • 商業
  • 個人

第8章 キャンプ用テント市場:地域別の推定・動向分析

  • キャンプ用テント市場シェア:地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第9章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • AMG-Group
    • Hilleberg the Tentmake
    • JOHNSON OUTDOORS INC.
    • The North Face, A VF Company
    • Newell Brands
    • Oase Outdoors ApS
    • Big Agnes, Inc.
    • Exxel Outdoors, LLC.
    • Simex Outdoor International GmBH
    • The Coleman Company, Inc.
目次
Product Code: GVR-3-68038-194-8

Camping Tent Market Growth & Trends:

The global camping tent market size is expected to reach USD 8.30 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 6.4% from 2024 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing popularity of recreational activities including camping, hunting, sports, trekking, and hiking is the key factor driving the market. Moreover, growing popularity of adventure travel in developed countries, such as U.S., Canada, Germany, France, Sweden, Austria, Russia, Norway, and U.K., has boosted the demand for camping tents.

Major manufacturers including Hilleberg, AMG GROUP, Newell Brands, and The North Face are focusing on product development, which, in turn, will boost the market growth. For instance, in February 2018, Mountain Hardwear, a U.S.-based company, launched tunnel tent under the brand name 'Pathfinder'. The product is suitable for two to three person occupancy and is made of high-quality fabric, which can withstand extreme weather conditions.

Europe was the largest regional segment in 2023. It is projected to expand further retaining its leading position throughout the forecast years. North America is also likely to witness a significant growth in future. Major companies in these two regions are focusing on product launch, R&D, and M&A activities to cater to the increasing demand for advanced products, thereby fueling the growth of the regional markets. For instance, in March 2019, The North Face launched 'Geodome'. The product can withstand 60 mph winds.

Camping Tent Market Report Highlights:

  • The tunnel segment dominated the market and accounted for a market revenue share of 54.0% in 2023. These tents provide excellent wind protection, withstand high winds, and are likelier to go in groups. Innovators with high-energy fabrics. This tent offers plenty of headroom and gear, perfect for family camping or long trips.
  • The individual segment accounted for the largest market revenue share in 2023. The desire for personal adventure and self-discovery has fueled the growth of solo travel and camping. Individual tents are generally easy and quick to set up, making it easier for travelers to deal with their camping gear alone.
  • The online segment is projected to experience the highest compound annual growth rate (CAGR) during the forecast period. The rapid growth of e-commerce platforms has simplified the process for consumers to purchase camping tents online, providing a variety of options and competitive pricing.
  • Europe camping tent market held the highest market revenue share of 32.6% in 2023. Improved infrastructure for camping in Europe significantly boosts the appeal and accessibility of camping as a recreational activity.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Camping Tent Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
    • 3.3.3. Industry Opportunities
    • 3.3.4. Industry Challenges
  • 3.4. Camping Tent Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Camping Tent Market: Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Camping Tent Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Camping Tent Market: Product Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 5.3. Tunnel
    • 5.3.1. Tunnel Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Dome
    • 5.4.1. Dome Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Geodesic
    • 5.5.1. Geodesic Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Camping Tent Market: Distribution Chanel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Camping Tent Market: Distribution Chanel Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Online
    • 6.4.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Camping Tent Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Camping Tent Market: End Use Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 7.3. Commercial
    • 7.3.1. Commercial Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Individual
    • 7.4.1. Individual Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Camping Tent Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Camping Tent Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. U.K.
      • 8.3.2.1. U.K. Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5. Italy
      • 8.3.5.1. Italy Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6. Spain
      • 8.3.6.1. Spain Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. Japan
      • 8.4.2.1. Japan Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. China
      • 8.4.3.1. China Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5. Australia
      • 8.4.5.1. Australia Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6. South Korea
      • 8.4.6.1. South Korea Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. UAE
      • 8.6.2.1. UAE Camping Tent Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 9.2. Company Categorization
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles
    • 9.4.1. AMG-Group
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.2. Hilleberg the Tentmake
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.3. JOHNSON OUTDOORS INC.
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.4. The North Face, A VF Company
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.5. Newell Brands
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.6. Oase Outdoors ApS
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.7. Big Agnes, Inc.
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.8. Exxel Outdoors, LLC.
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Simex Outdoor International GmBH
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 9.4.10. The Coleman Company, Inc.
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives