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市場調査レポート
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1553955

米国のメディカルツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、セグメント予測、2024年~2030年

U.S. Medical Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Inbound Medical Tourism, Outbound Medical Tourism), And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 84 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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米国のメディカルツーリズムの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年08月01日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 図表
  • 目次
概要

米国のメディカルツーリズム市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のメディカルツーリズム市場規模は2030年までに182億1,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのCAGRは13.02%で拡大すると予測されています。

同市場は、国際的に認定された病院の存在感が高まり、最先端の治療を提供することで高い評価を得ていることを背景に、近年大きな成長を遂げています。

米国のヘルスケア施設では、患者中心の個別ケアを重視する傾向が強まっており、同国のメディカルツーリズム業界を大きく牽引しています。病院や診療所では、患者一人ひとりのニーズに合わせた治療、個別化されたケアプランの提供、全体的な患者体験の向上にますます力を入れるようになっています。このような質の高い患者中心の医療は、健康への高度でカスタマイズされたアプローチを求める外国人患者から高い需要が見込まれます。

さらに、米国人患者は、選択的手術、歯科治療、美容治療など、さまざまな医療処置を受けるために海外へ渡航するケースが増えています。国際的な医療プロバイダーは、治療、旅行手配、宿泊施設、コンシェルジュ・サービスを含む包括的なヘルスケア・パッケージを提供することで、この需要に応えています。こうした包括的なパッケージは患者のプロセスを簡素化するため、医療旅行の管理が容易になり、スムーズでサポート体制の整った体験が保証されます。

米国のメディカルツーリズム市場レポートハイライト

  • インバウンド・メディカルツーリズム分野は、2023年の収益シェア50.63%で市場を独占し、予測期間中最も速いCAGRで成長すると予測されます。同分野の成長の背景には、認定病院や専門センターが存在し、高品質で信頼性の高いヘルスケアを保証していることがあり、一流の医療サービスを求める患者にアピールしています。
  • アウトバウンド・メディカルツーリズム分野は、予測期間中に大幅な成長が見込まれます。これは、米国におけるヘルスケアコストの上昇と、待ち時間の少ない手頃で利用しやすい医療に対する需要に起因しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国へのメディカルツーリズム:市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/補助市場見通し
  • 市場動向と展望
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界機会分析
    • 業界の課題分析
  • ビジネス環境分析
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国のインバウンドメディカルツーリズム市場分析

  • 米国のインバウンドメディカルツーリズム市場の推定と予測、2018年から2030年
  • 2023年のインバウンド治療/手技分析(手技タイプ)
  • 2023年の入院患者分析(%)(患者の出身地)
  • 2018年-2030年来院患者数分析(患者数)
  • 患者1人あたりの平均支出、2023年
  • 規制と償還シナリオ

第5章 米国のインバウンドメディカルツーリズム市場:競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市況分析
  • 戦略マッピング
  • 米国の病院のリスト
  • 企業プロファイル/リスト

第6章 米国のアウトバウンドメディカルツーリズム:市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場見通し
  • 市場動向と展望
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界機会分析
    • 業界の課題分析
  • ビジネス環境分析
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第7章 米国のアウトバウンドメディカルツーリズム市場分析

  • 米国のアウトバウンドメディカルツーリズム市場の推定と予測、2018年から2030年
  • アウトバウンド治療/手技分析、2023年(手技タイプ)
  • 2023年の外来患者トラフィック分析(患者数)

第8章 米国のアウトバウンドメディカルツーリズム市場:保険適用範囲

  • 海外メディカルツーリズムに対するメディケアの適用範囲:定性分析

第9章 米国のアウトバウンドメディカルツーリズム市場:戦略的枠組み

  • 戦略的取り組み
  • 海外メディカルツーリズムを促進するパートナーシップとコラボレーション
  • 米国の患者を惹きつける米国外の主要国際病院
図表

List of Tables

  • Table 1 List of secondary sources
  • Table 2 List of abbreviations
  • Table 3 U.S. medical tourism market, by type 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. inbound patient traffic analysis, 2018 - 2030
  • Table 5 U.S. outbound patient traffic analysis, 2023

List of Figures

  • Fig 1. Market research process
  • Fig 2. Information procurement
  • Fig 3. Primary research pattern
  • Fig 4. Market research approaches
  • Fig 5. Value chain based sizing & forecasting
  • Fig 6. QFD modeling for market share assessment
  • Fig 7. Market formulation & validation
  • Fig 8. Market Snapshot
  • Fig 9. Segment Snapshot
  • Fig 10. Competitive Landscape
  • Fig 11. Market dynamics
  • Fig 12. Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig 13. Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig 14. U.S. inbound medical tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 15. U.S. inbound treatments/procedures analysis, 2023 (Type of procedures)
  • Fig 16. U.S. inbound patient analysis, 2023 (%) (Patient origin)
  • Fig 17. Strategy framework
  • Fig 18. Company market position analysis
  • Fig 19. Company categorization
  • Fig 20. U.S. outbound medical tourism market outlook, 2018
  • Fig 21. Market dynamics
  • Fig 22. Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig 23. Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig 24. U.S. outbound medical tourism market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig 25. U.S. outbound treatments/procedures analysis, 2023 (Type of procedures)
目次
Product Code: GVR-4-68038-096-5

U.S. Medical Tourism Market Growth & Trends:

The U.S. medical tourism market size is anticipated to reach USD 18.21 billion by 2030 and is anticipated to expand at a CAGR of 13.02% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market has experienced significant growth in recent times, driven by the increasing presence of internationally accredited hospitals and the reputation for providing cutting-edge medical treatments.

The growing emphasis on personalized and patient-centric care in U.S. healthcare facilities is significantly driving the medical tourism industry in the country. Hospitals and clinics increasingly focus on tailored treatments to individual patient needs, providing personalized care plans, and enhancing the overall patient experience. This high-quality, patient-centered care is expected to witness high demand from international patients seeking an advanced and customized approach to their health.

Moreover, American patients are increasingly traveling to international destinations for various medical procedures, including elective surgeries, dental care, and cosmetic treatments. International medical providers are responding to this demand by offering comprehensive healthcare packages that include medical treatments, travel arrangements, accommodation, and concierge services. These all-inclusive packages simplify the patient process, making it easier to manage their medical journey and ensuring a smooth and supportive experience.

U.S. Medical Tourism Market Report Highlights:

  • The inbound medical tourism segment dominated the market with a revenue share of 50.63% in 2023 and is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The segment's growth is attributed to the presence of accredited hospitals and specialized centers ensuring high-quality, reliable healthcare that appeals to patients seeking top-tier medical services..
  • The outbound medical tourism segment is expected to witness significant growth over the forecast period. This is attributed to the rising healthcare costs in the U.S. & demand for affordable & accessible medical treatments with low waiting times.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Type
  • 1.3. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.4. Research Methodology
  • 1.5. Information Procurement
    • 1.5.1. Purchased Database
    • 1.5.2. GVR's Internal Database
    • 1.5.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.5.4. Primary Research
  • 1.6. Information Analysis
    • 1.6.1. Data Analysis Models
  • 1.7. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.8. Model Details
    • 1.8.1. Volume Price Analysis
  • 1.9. List of Secondary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Inbound Medical Tourism: Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Market Trends and Outlook
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1. Presence of international accreditation hospitals
      • 3.3.1.2. Internationally trained physicians
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1. High cost of procedures
      • 3.3.2.2. Follow-Up Problems
    • 3.3.3. Industry Opportunity Analyss
    • 3.3.4. Industry Challenges Analysis
  • 3.4. Business Environment Analysis
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 3.4.1.1. Supplier power
      • 3.4.1.2. Buyer power
      • 3.4.1.3. Substitution threat
      • 3.4.1.4. Threat of new entrant
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. U.S. Inbound Medical Tourism Market Analysis

  • 4.1. U.S. Inbound Medical Tourism Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.2. Inbound Treatments/Procedures Analysis, 2023 (Type of Procedures)
  • 4.3. Inbound Patient Analysis, 2023 (%) (Patient Origin)
  • 4.4. Inbound Patient Traffic Analysis, 2018 - 2030 (Number of Patients)
  • 4.5. Average Spend Per Patient, 2023
  • 4.6. Regulatory & Reimbursement Scenario

Chapter 5. U.S. Inbound Medical Tourism Market: Competitive Landscape

  • 5.1. Company Categorization
  • 5.2. Company Market Position Analysis
  • 5.3. Strategy Mapping
  • 5.4. List of Few Hospitals in the U.S.
  • 5.5. Company Profiles/Listing
    • 5.5.1. Cleveland Clinic
      • 5.5.1.1. Overview
      • 5.5.1.2. Financial Performance
      • 5.5.1.3. Service Benchmarking
      • 5.5.1.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.2. Mayo Clinic
      • 5.5.2.1. Overview
      • 5.5.2.2. Financial Performance
      • 5.5.2.3. Service Benchmarking
      • 5.5.2.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.3. The Johns Hopkins Hospital
      • 5.5.3.1. Overview
      • 5.5.3.2. Financial Performance
      • 5.5.3.3. Service Benchmarking
      • 5.5.3.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.4. Cedars-Sinai
      • 5.5.4.1. Overview
      • 5.5.4.2. Financial Performance
      • 5.5.4.3. Service Benchmarking
      • 5.5.4.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.5. Massachusetts General Hospital
      • 5.5.5.1. Overview
      • 5.5.5.2. Financial Performance
      • 5.5.5.3. Service Benchmarking
      • 5.5.5.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.6. UCSF Health
      • 5.5.6.1. Overview
      • 5.5.6.2. Financial Performance
      • 5.5.6.3. Service Benchmarking
      • 5.5.6.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.7. NewYork-Presbyterian Hospital
      • 5.5.7.1. Overview
      • 5.5.7.2. Financial Performance
      • 5.5.7.3. Service Benchmarking
      • 5.5.7.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.8. Brigham and Women's Hospital
      • 5.5.8.1. Overview
      • 5.5.8.2. Financial Performance
      • 5.5.8.3. Service Benchmarking
      • 5.5.8.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.9. Ronald Regan UCLA Medical Center
      • 5.5.9.1. Overview
      • 5.5.9.2. Financial Performance
      • 5.5.9.3. Service Benchmarking
      • 5.5.9.4. Strategic Initiatives
    • 5.5.10. Northwestern Memorial Hospital
      • 5.5.10.1. Overview
      • 5.5.10.2. Financial Performance
      • 5.5.10.3. Service Benchmarking
      • 5.5.10.4. Strategic Initiatives

Chapter 6. U.S. Outbound Medical Tourism: Market Variables, Trends, & Scope

  • 6.1. Market Lineage Outlook
    • 6.1.1. Parent Market Outlook
    • 6.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 6.2. Market Trends and Outlook
  • 6.3. Market Dynamics
    • 6.3.1. Market Driver Analysis
      • 6.3.1.1. High cost of medical treatments
      • 6.3.1.2. Longer waiting time
      • 6.3.1.3. Limited insurance coverage for some procedures
    • 6.3.2. Market Restraint Analysis
      • 6.3.2.1. Medical risks associated with medical tourism
      • 6.3.2.2. Follow-Up Problems
    • 6.3.3. Industry Opportunity Analyss
    • 6.3.4. Industry Challenges Analysis
  • 6.4. Business Environment Analysis
    • 6.4.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 6.4.1.1. Supplier power
      • 6.4.1.2. Buyer power
      • 6.4.1.3. Substitution threat
      • 6.4.1.4. Threat of new entrant
      • 6.4.1.5. Competitive rivalry
    • 6.4.2. PESTEL Analysis

Chapter 7. U.S. Outbound Medical Tourism Market Analysis

  • 7.1. U.S. Outbound Medical Tourism Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 7.2. Outbound Treatments/Procedures Analysis, 2023 (Type Of Procedures)
  • 7.3. Outbound Patient Traffic Analysis, 2023 (Number Of Patients)

Chapter 8. U.S. Outbound Medical Tourism Market: Insurance Coverage

  • 8.1. Medicare Coverage for Outbound Medical Tourism: Qualitative Analysis
    • 8.1.1. Medicare Coverage For Healthcare Services In Foreign Hospitals
    • 8.1.2. Services Covered By Medicare
    • 8.1.3. Services Not Covered By Medicare
    • 8.1.4. Medicare Supplement Insurance (MEDIGAP)
    • 8.1.5. Medicare Health Plans Other Than Original Medicare

Chapter 9. U.S. Outbound Medical Tourism Market: Strategic Framework

  • 9.1. Strategic Initiatives
  • 9.2. Partnerships & Collaborations Encouraging Outbound Medical Tourism
  • 9.3. Leading Non-U.S. Based International Hospitals Attracting U.S. Patients