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市場調査レポート
商品コード
1553533

米国の避妊市場規模、シェア、動向分析:製品別、セグメント別予測(2024年~2030年)

U.S. Contraceptive Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Pills, Intrauterine Devices (IUD), Condoms, Vaginal Ring, Subdermal Implants, Injectable), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 113 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国の避妊市場規模、シェア、動向分析:製品別、セグメント別予測(2024年~2030年)
出版日: 2024年08月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国の避妊市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の避妊市場規模は、2030年までに124億6,000万米ドルに達すると予測され、2024年~2030年のCAGRは5.20%で成長すると予測されています。

米国では、避妊具の利用可能性が高まっており、女性の教育、キャリア機会、貧困レベルなど、さまざまな社会的側面にプラスの影響を与えています。近代的な避妊法を利用できるようになったことで、女性のキャリア展望が大幅に向上し、男性と同等の賃金を得られるようになりました。さらに、計画外の妊娠や子育てに伴う経済的負担によって貧困を経験する女性の数も減少しました。

家族計画サービスが合法化され、利用できるようになったことは、貧困を減らし、将来の世代の経済状況を改善することに貢献しています。家族計画プログラムは、女性と子どもの健康状態の改善につながり、間接的に経済的安定を支えています。リプロダクティブ・ヘルスをコントロールできる女性は、労働力に参加し、家計に貢献する可能性が高く、貧困レベルをさらに低下させます。

2023年6月、バイデン-ハリス政権は、リプロダクティブ・ヘルス(性と生殖に関する健康)の重要な側面である避妊へのアクセスを強化するため、米国保健福祉省(HHS)との間で新たな官民パートナーシップを開始しました。このイニシアチブは、米国全体で拡大する女性の健康格差に取り組もうとするものです。バイデン-ハリス政権は、特に避妊具の使用率が低く、妊産婦死亡率が高い西アフリカにおいて、国際的な家族計画の取り組みを強化することにコミットしています。2023会計年度にはさらに1,550万米ドルが割り当てられ、合計で8,650万米ドルとなり、フランス語圏の9カ国における性と生殖に関する保健ケアの向上を目指しています。

さらに、COVID-19パンデミックは米国のヘルスケア部門に大きな影響を与えています。Merck & Co.などの避妊具メーカーは、医療提供者がCOVID-19患者を優先したため、避妊インプラントNexplanonの需要が減少したと報告しています。しかし、ワクチン接種の増加とCOVID-19患者の負担軽減により、避妊薬投与のための医師の診察が回復し、製品需要に貢献しました。長時間作用型避妊薬や非ホルモン性避妊薬の需要は、利便性、長期的な避妊効果、これらの避妊薬で示される副作用の少なさから、今後数年間で増加すると予想されます。

米国の避妊市場レポートのハイライト:

  • 製品別では、使用上の利便性と入手のしやすさからピルが最大の市場シェアを占めています。同国の避妊市場はジェネリック医薬品の存在により競争が激しいです。
  • 市場企業の経営は、ジェネリック医薬品の競争、業界再編、競合製品の組み合わせ、市販製品の臨床試験による新情報、競合他社の新製品に付与された特許などによって影響を受けます。
  • 若い女性はホルモン避妊薬に伴うリスクを避けたいため、非ホルモン避妊薬の需要が増加すると予想されます。非ホルモン性膣リング、ダイアフラム、革新的なコンドームなどの新開発製品は、予測期間中、非ホルモン性製品セグメントの成長を助けると予想されます。
  • 2024年4月、Opill米国FDAは初の経口避妊薬OTCピルを承認し、Walgreens、CVS、Walmartなどの小売薬局のほとんどの店舗で販売を開始しました。同製品は、CVSファーマシーのアプリやCVS.com、米国内の7,500以上のCVSファーマシー店舗でも提供されています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/補助市場見通し
  • 市場動向と展望
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の機会
    • 業界の課題
  • 規制と償還の枠組み
  • パイプライン分析
  • COVID-19の影響:定性分析
  • ビジネス環境分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 米国の避妊市場:製品別(2018年~2030年)

  • 米国の避妊市場:製品のセグメントダッシュボード
  • 2023年と2030年の製品の動向と市場シェア分析
  • 米国の避妊市場規模と予測:製品別(2018年~2030年)
  • ピル
    • ピル市場(2018年~2030年)
    • 子宮内避妊器具(IUD)
  • コンドーム
    • コンドーム市場(2018年~2030年)
    • 男性用コンドーム
  • 膣リング
    • 膣リング市場(2018年~2030年)
  • 皮下インプラント
    • 皮下インプラント市場(2018年~2030年)
  • 注射剤
    • 注射剤市場(2018年~2030年)
  • その他
    • その他市場(2018年~2030年)

第5章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 主要取引と戦略的提携の分析
  • ベンダー情勢
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品ベンチマーク
  • 企業分類
  • 企業の市況分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル/上場企業
図表

List of Tables

  • Table 1 List of secondary sources
  • Table 2 List of abbreviations
  • Table 3 Contraceptive methods and associated side effects
  • Table 4 Classification of contraceptives by the U.S. FDA
  • Table 5 States that have expanded contraceptive coverage guarantee in the Affordable Care Act
  • Table 6 Types of oral contraceptives, composition, and regimen
  • Table 7 List of intrauterine devices currently available in the U.S.
  • Table 8 Types of male condom variants
  • Table 9 US contraceptive market revenue estimates and forecast, by product, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. contraceptive market segmentation
  • Fig. 2 Market research process
  • Fig. 3 Data triangulation techniques
  • Fig. 4 Primary research pattern
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 7 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 Market snapshot
  • Fig. 10 Segment snapshot
  • Fig. 11 Competitive landscape
  • Fig. 12 U.S. contraceptive market: Parent market outlook
  • Fig. 13 U.S. contraceptive market dynamics
  • Fig. 14 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 15 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 16 U.S. contraceptive market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 17 U.S. contraceptive market: PESTLE analysis
  • Fig. 18 U.S. contraceptive market: product segment dashboard
  • Fig. 19 U.S. contraceptive market: product market share analysis, 2023 & 2030
  • Fig. 20 Pills market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Intrauterine Devices (IUD) market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Hormonal IUD market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Nonhormonal IUD market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Condoms market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Male condoms market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Female condoms market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Vaginal ring market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Subdermal implants market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Injectable market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Others market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Company/competition categorization
  • Fig. 32 Company market position analysis
  • Fig. 33 U.S. contraceptive market: Strategy mapping
目次
Product Code: GVR-2-68038-702-5

U.S. Contraceptive Market Growth & Trends:

The U.S. contraceptive market size is anticipated to reach USD 12.46 billion by 2030 and is projected to grow at a CAGR of 5.20% from 2024 - 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing availability of contraceptives in the United States has positively influenced various societal aspects, including education, career opportunities, and poverty levels among women. Access to modern contraceptive methods has significantly enhanced women's career prospects, enabling them to earn wages comparable to their male counterparts. In addition, it has resulted in a decrease in the number of women experiencing poverty due to unplanned pregnancies and the financial burdens associated with raising children.

The legalization and access to family planning services have contributed to reducing poverty and improving economic conditions for future generations. Family planning programs have been linked to improved health outcomes for women and children, which indirectly support economic stability. Women who can control their reproductive health are more likely to participate in the workforce and contribute to household income, further reducing poverty levels.

In June 2023, The Biden-Harris Administration launched a new public-private partnership between the U.S. Department of Health and Human Services (HHS) to enhance access to contraception, which is a crucial aspect of reproductive health. This initiative seeks to tackle the increasing disparities in women's health across the United States. The Biden-Harris Administration is committed to enhancing international family planning efforts, particularly in West Africa, where contraceptive use is low and maternal mortality rates are high. An additional USD 15.5 million has been allocated for fiscal year 2023, bringing the total to USD 86.5 million aimed at improving sexual and reproductive health care in nine Francophone countries.

Furthermore, the COVID-19 pandemic has significantly impacted the U.S. healthcare sector. Contraceptive manufacturers, such as Merck & Co., reported a reduction in demand for the contraceptive implant Nexplanon due to the prioritization of COVID-19 patients by healthcare providers. However, an increase in vaccination and reduced burden of COVID-19 patients helped restore the physician office visits for contraceptive administration, in turn contributing to product demand. Demand for long-acting and nonhormonal contraceptives is expected to increase in the coming years due to convenience, long-term protection, and fewer side effects demonstrated by these contraceptives.

U.S. Contraceptive Market Report Highlights:

  • In terms of product, the pills segment held the largest market share owing to the convenience of use and easy availability. The contraceptive pills market in the country is highly competitive due to the presence of generic products.
  • The operations of market players are affected by generic competition, industry consolidation, competitive combination products, new information from clinical trials of marketed products, and patents granted to competitors' new products, among others.
  • The demand for nonhormonal contraceptives in young women is expected to increase as they want to avoid risks associated with hormonal contraceptives. Newly developed products, such as nonhormonal vaginal rings, diaphragms, and innovative condoms, are expected to aid the growth of nonhormonal products segment during the forecast period.
  • In April 2024, the Opill U.S. FDA approved the first oral contraceptive OTC pill, which began selling at most stores in retail pharmacies such as Walgreens, CVS, and Walmart. The product is also offered at CVS Pharmacy app and CVS.com and more than 7,500 CVS Pharmacy stores in the U.S.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Segment definitions
      • 1.2.1.1. Product
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased Database
    • 1.4.2. GVR's Internal Database
    • 1.4.3. Secondary Sources
    • 1.4.4. Primary Research
      • 1.4.4.1. Details of Primary Research
    • 1.4.5. Research Assumption
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data Analysis Models
  • 1.6. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Approach 1: Commodity flow analysis
    • 1.7.2. Approach 2: Volume Price Analysis
  • 1.8. Objectives
    • 1.8.1. Objective - 1
    • 1.8.2. Objective - 2
  • 1.9. List of Secondary Sources
  • 1.10. List of Abbreviations

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
    • 2.2.1. Product
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Market Trends and Outlook
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1. Rapid technological advancements
      • 3.3.1.2. Increasing initiatives by social organizations to improve access to condoms
      • 3.3.1.3. Rising publicly funded family planning services
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1. Increasing geriatric population and rising prevalence of infertility
      • 3.3.2.2. Adverse effects associated with use of contraceptive drugs and devices
    • 3.3.3. Industry Opportunities
    • 3.3.4. Industry Challenges
  • 3.4. Regulatory and Reimbursement Framework
  • 3.5. Pipeline Analysis
  • 3.6. Impact of COVID-19: Qualitative Analysis
  • 3.7. Business Environment Analysis Tools
    • 3.7.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 3.7.1.1. Supplier power
      • 3.7.1.2. Buyer power
      • 3.7.1.3. Substitution threat
      • 3.7.1.4. Threat of new entrant
      • 3.7.1.5. Competitive rivalry
    • 3.7.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. U.S. Contraceptive Market, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)

  • 4.1. U.S. Contraceptive Market: Product Segment Dashboard
  • 4.2. Product Movement & Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 4.3. U.S. Contraceptive Market Size & Forecast and Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Pills
    • 4.4.1. Pills market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.4.2. Intrauterine Device (IUD)
      • 4.4.2.1. Intrauterine Device (IUD) market, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.4.2.2. Hormonal IUD
        • 4.4.2.2.1. Hormonal IUD market, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.4.2.3. Nonhormonal IUD
        • 4.4.2.3.1. Nonhormonal IUD market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Condoms
    • 4.5.1. Condoms market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.2. Male Condoms
      • 4.5.2.1. Male condoms market, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 4.5.2.2. Female condoms
        • 4.5.2.2.1. Female condoms market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Vaginal Ring
    • 4.6.1. Vaginal ring market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Subdermal Implants
    • 4.7.1. Subdermal implants market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.8. Injectable
    • 4.8.1. Injectable market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.9. Others
    • 4.9.1. Others market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Competitive Landscape

  • 5.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 5.2. Major Deals & Strategic Alliances Analysis
    • 5.2.1. Mergers & acquisitions and joint ventures
    • 5.2.2. Licensing & partnership and technology collaborations
  • 5.3. Vendor Landscape
    • 5.3.1. List of Players in the U.S. Contraceptive Market
    • 5.3.2. Company Market Position Analysis
  • 5.4. Participant's overview
  • 5.5. Financial Performance
  • 5.6. Product Benchmarking
  • 5.7. Company Categorization
  • 5.8. Company Market Position Analysis
  • 5.9. Strategy Mapping
    • 5.9.1. Expansion
    • 5.9.2. Acquisition
    • 5.9.3. Collaborations
    • 5.9.4. Others
  • 5.10. Company Profiles/Listing
    • 5.10.1. Church & Dwight Co., Inc.
      • 5.10.1.1. Overview
      • 5.10.1.2. Financial Performance
      • 5.10.1.3. Product Benchmarking
      • 5.10.1.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.2. Reckitt Benckiser Group plc
      • 5.10.2.1. Overview
      • 5.10.2.2. Financial Performance
      • 5.10.2.3. Product Benchmarking
      • 5.10.2.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.3. Veru, Inc.
      • 5.10.3.1. Overview
      • 5.10.3.2. Financial Performance
      • 5.10.3.3. Product Benchmarking
      • 5.10.3.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.4. Organon Group of Companies
      • 5.10.4.1. Overview
      • 5.10.4.2. Financial Performance
      • 5.10.4.3. Product Benchmarking
      • 5.10.4.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.5. Pfizer, Inc.
      • 5.10.5.1. Overview
      • 5.10.5.2. Financial Performance
      • 5.10.5.3. Product Benchmarking
      • 5.10.5.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.6. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 5.10.6.1. Overview
      • 5.10.6.2. Financial Performance
      • 5.10.6.3. Product Benchmarking
      • 5.10.6.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.7. The Cooper Companies, Inc.
      • 5.10.7.1. Overview
      • 5.10.7.2. Financial Performance
      • 5.10.7.3. Product Benchmarking
      • 5.10.7.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.8. Mayer Laboratories, Inc.
      • 5.10.8.1. Overview
      • 5.10.8.2. Financial Performance
      • 5.10.8.3. Product Benchmarking
      • 5.10.8.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.9. Agile Therapeutics
      • 5.10.9.1. Overview
      • 5.10.9.2. Financial Performance
      • 5.10.9.3. Product Benchmarking
      • 5.10.9.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.10. TherapeuticsMD, Inc.
      • 5.10.10.1. Overview
      • 5.10.10.2. Financial Performance
      • 5.10.10.3. Product Benchmarking
      • 5.10.10.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.11. Bayer AG
      • 5.10.11.1. Overview
      • 5.10.11.2. Financial Performance
      • 5.10.11.3. Product Benchmarking
      • 5.10.11.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.12. Afaxys, Inc.
      • 5.10.12.1. Overview
      • 5.10.12.2. Financial Performance
      • 5.10.12.3. Product Benchmarking
      • 5.10.12.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.13. Mithra Pharmaceuticals
      • 5.10.13.1. Overview
      • 5.10.13.2. Financial Performance
      • 5.10.13.3. Product Benchmarking
      • 5.10.13.4. Strategic Initiatives
    • 5.10.14. Abbvie
      • 5.10.14.1. Overview
      • 5.10.14.2. Financial Performance
      • 5.10.14.3. Product Benchmarking
      • 5.10.14.4. Strategic Initiatives